Dlho sa nám mohlo zdať, že automobilka Lotus, známa hlavne športovými vozidlami, v poslednej dobe nejak zaspala na vavrínoch. No vyzerá to, že Lotus Technology, vlastnený spoločnosťou Geely, predsa len nebude úplne na odpis. Zverejnili totiž svoje finančné výsledky za 4. kvartál za celý rok 2023 a tie odrážajú stabilný rast tržieb, expanziu podnikania a ďalší pokrok na ceste stať sa 100% elektrickou značkou. A čo je ešte lepšie, Lotus v roku 2024 očakáva oveľa výraznejší rast, uvádza electrek.co.
Lotus Technology vstúpil na burzu prostredníctvom fúzie SPAC (special purpose acquisition company) pod symbolom $LOT. V posledných rokoch sa spoločnosť Lotus v rámci svojej stratégie Vision 80 zaviazala do roku 2028 prejsť výlučne na elektromobily. Aby to dosiahla, využíva novú továreň v Číne za 1,2 miliardy dolárov, ktorá má za päť rokov zvýšiť ročnú produkciu elektrických vozidiel z 5 000 na 150 000 kusov.
Tento proces sa začal v roku 2023 uvedením modelu Eletre, vôbec prvého lifestylového elektrického vozidla značky Lotus, o ktorom sme na FonTechu tiež písali. Po ňom nasledovali čisto elektrické modely Evija a Emeya, ktoré sa práve teraz dostávajú k prvým zákazníkom.
V kombinácii s ranným úspechom modelu Eletre má spoločnosť Lotus optimistické odhady rastu pre rok 2024, keďže sa hlbšie ponorí do segmentu elektromobilov.
Tržby rastú, hrubá marža dosahuje 15 %
Podľa podrobnej správy spoločnosti Lotus Technology dosiahla v roku 2023 tržby vo výške 679 miliónov dolárov, čo bolo podporené rastúcim predajom nových lifestylových elektrických vozidiel. Vďaka škálovateľnej výrobe elektrických vozidiel v Číne spoločnosť Lotus vykázala aj za minulý rok hrubú maržu 15 %.
Dodávky vozidiel v roku 2023 dosiahli 6 970 kusov, čo je historický rekord za 76-ročnú históriu spoločnosti. Stále to však nestačí na cieľ 150 000 vozidiel ročne, ktorý si spoločnosť stanovila do piatich rokov. Pozitívne je však to, že čisto elektrické modely predstavovali až 63 % z celkových dodávok spoločnosti Lotus.
V roku 2024 sa očakáva trojnásobný rast
Len v 4. kvartáli 2023 dosiahli dodávky vozidiel 3 749 kusov, čo predstavuje medzi štvrťročný nárast o 110 %. Väčšina tohto úspechu a rastu v druhej polovici roku 2023 pramenila zo zvýšenej výroby a rozšíreného predaja spomínaného elektrického vozidla Eletre. V roku 2024, s ďalšími dvoma čisto elektrickými modelmi v portfóliu, očakáva Lotus ešte výraznejší rast. Správa uvádza:
„Rok 2024 bude pre realizáciu stratégie Vision 80 spoločnosti Lotus Technology kľúčový, pretože spoločnosť ďalej zvyšuje globálne dodávky svojho popredného produktového portfólia na nových trhoch. V marci 2024 spoločnosť začala dodávať Emeya, svoj prvý elektrický hyper-grand tourer. Dodávky modelu Emeya prebiehajú v Číne a v treťom štvrťroku 2024 sa očakáva ich spustenie aj v Európe. Hyper-SUV Eletre má vstúpiť na ďalšie trhy vrátane USA v priebehu roku 2024. V roku 2024 spoločnosť očakáva, že celkové dodávky strojnásobí na 26 000 kusov a ďalej zvýši svoju zdravú hrubú maržu na 17-19 %.“
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP