Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Z Ruska prichádza ďalší bizár. Predstavenie nového SUV Lada X-Cross 5 na ekonomickom fóre nedopadlo presne podľa očakávaní ruskej automobilky AvtoVAZ. Na tému upozornil portál TVNoviny.sk.

„Ruské“ auto

Nie je žiadnou novinkou, že po tvrdých sankciách Západu trpí ruský automobilový priemysel nedostatkom súčiastok z týchto končín. Najnovšie sa to poriadne odrazilo na ekonomickom fóre, kde najväčšia ruská automobilka predstavovala novú „Ladu“. Hoci už vopred bolo avizované, že nové SUV bude iba napodobeninou, respektíve kópiou čínskeho Bestune T77, azda nikto nečakal, čo bude nasledovať.

Ukázalo sa totiž, že Lada X-Cross 5 je identickou dvojičkou Bestune T77 z dielne najstaršej čínskej automobilky FAW. Nezávislí ruskí pozorovatelia a dokonca aj najväčší ruský automobilový magazín „Behind the Wheel“ priznali, že nová „Lada“ je v skutočnosti FAW Bestune T77 a v aute sa v skutočnosti nič ruské nenachádza.

Aby toho nebolo málo, na záberoch vytvorených ruskými agentúrami je na volante spomínaného SUV vidieť logo čínskej značky, ktoré zrejme ruský výrobca pozabudol odstrániť, alebo skôr jednoducho tento fakt úplne odignoroval.

Ako však píše spravodajská agentúra Reuters na svojom webe, nedostatok súčiastok zo Západu nie je to jediné čo trápi ruský automobilový priemysel. Dochádza tiež pracovná sila. Automobilky sú dokonca na tom tak zle, že AvtoVAZ musel požiadať regionálnu väzenskú službu, aby jej pomohla vyriešiť tento problém. Presnejšie požiadal o pracovnú silu, ktorú by mali tvoriť väzni odsúdení na nútené práce. Tí by spoločnosti mali pomôcť naplniť vytýčené ciele.

Za zmienku tiež rozhodne stojí fakt, že za prvé tri mesiace tohto roka sa predalo len 461 vozidiel Moskvič 3. Vzhľadom na to, že Lada X-Cross 5 je rovnako veľké auto, je otázne, ako veľmi sa bude predávať.

Netreba tiež zabúdať ani na to, že AvtoVaz už pred pár mesiacmi oznámil, že pre nedostatok komponentov posúva každoročnú trojtýždňovú firemnú letnú dovolenku o niekoľko týždňov dopredu.

Trojtýždňová letná odstávka, ktorá sa mala pôvodne začať 24. júla, sa teraz uskutoční od 29. mája do 19. júna, čo poskytne AvtoVazu viac času na vytvorenie zásob komponentov. Automobilka informovala tiež, že v roku 2023 plánuje vyrobiť vyše 400 000 vozidiel, čo by bol viac ako dvojnásobok jej predaja v roku 2022, ktorý dosiahol 188.645 áut.

Továrne po celom Rusku vlani dohromady vyrobili len 450 000 áut, čo je najhorší výsledok v tomto odvetví od rozpadu Sovietskeho zväzu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú