Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Odbitím dnešnej polnoci sa mení systém objednávania tovaru z Číny. Bude o niečo komplikovanejší a menej výhodný, o čom sme však už niekoľko piatkov vedeli a na základe toho aj priebežne prinášali nové informácie. Portál Živé.sk však upozorňuje na ďalšiu nepríjemnú novinku, tentokrát iniciovanú a prakticky skrytú Slovenskou poštou.

Zdroj opierajúci sa oficiálny dokument Slovenskej pošty informuje o správnom poplatku, a to dokonca aj v prípade, že sa rozhodneš colný proces vyriešiť sám. Pôvodne to bolo verejnosti prezentované spôsobom, že ak si colný proces vyriešia nakupujúci sami, zaplatia len za DPH. Samozrejme, pokiaľ je predajca registrovaným platcom DPH v EÚ, táto povinnosť rovnako na strane kupujúceho odpadá.

Všetko teda malo prebiehať skrz vyplnený formulár, kedy azda najväčším háčikom bolo informovanie pošty o príchode zásielok na územie SR najneskôr do 48 hodín. Ako ale upozorňujeme v úvode, dokumentácia s vyjadrením nesúhlasu o spravovaní colného konania Slovenskou poštou v sebe skrýva nepríjemný dodatok.

Slovenská pošta

Ide tak o druhú polovicu vyhlásenia, kde si pošta nárokuje účtovný poplatok za Poštovný colný servis vo výške 4 €. Podpisom vyhlásenia tak každý nakupujúci súhlasí s tým, že aj keď nežiada poštu o predloženie zásielky príslušnému colnému úradu, zaplatí 4 eurá.

O tejto skutočnosti musí informovať Slovenskú poštu najmenej 48 hodín pred príchodom zásielky na naše územie Slovenska. Nesúhlas s automatizovaným colným konaním sa dá vyjadriť zaslaním tlačila „Vyjadrenie nesúhlasu, na e-mail odmietnutie.eck150@slposta.sk„.

Ide o identickú čiastku, akú si Slovenská pošta účtuje za vybavenie celého konania v mene adresáta, a to aj bez jeho prítomnosti. V cene sú tak údajne poplatky spojené s komunikáciou s príslušným úradom, administrácia a prípadné skladovanie.

Nelogické rozhodnutie

Ide prinajmenšom o zaujímavé rozhodnutie, keďže celý proces je nielenže zložitejší pre finálneho zákazníka, ale finančne nastavený podľa všetkého úplne rovnako. Pokiaľ by sme totiž zvolili automatizovaný proces u Slovenskej pošty, zaplatili by sme rovnaké 4 eurá.

Navyše, ak priebeh zásielky bude bezproblémový a najmä informatívne kompletný, mohli by sme v prípade delegovania úradných záležitosti na štátny subjekt čakať našu objednávku v schránke síce drahšiu, no bez zbytočnej byrokracie.

Keďže ide na našom území o úplnú novinku, pošta bude do 1. septembra k svojim zákazníkom ústretová. Vyššie popísané poplatky budú teda v júli a auguste skresané na polovicu, pričom v prípade troch zásielok (pôvodná cena 9 eur) sa poplatok dostane na 4 eurá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú