Na lacné elektromobily môžeme zabudnúť. Gigant radí Európe, aby znížila ceny energie
Juhokórejská spoločnosť LG Energy Solution, ktorá vlastní najväčšiu továreň na batérie pre elektrické vozidlá v EÚ, vyzvala európske krajiny na zníženie cien energií a podporu strategických odvetví, ako je výroba batérií. Továreň pri poľskom meste Wroclaw, ktorá v minulom roku tvorila až 3 % poľského exportu, pracuje v súčasnosti na polovicu svojej kapacity. Slabší dopyt po elektromobiloch totiž zasahuje nielen automobilky, ale aj ich dodávateľov. Na tému upozornil portál Energy Connects.
Čoraz väčšia konkurencia
Zástupca spoločnosti Yong Girl Lee upozornil, že európski výrobcovia čelia čoraz väčšej konkurencii zo strany Číny, ktorá agresívne expanduje na európskom trhu. Podľa neho je preto nevyhnutné, aby krajiny EÚ – a v tomto prípade konkrétne Poľsko – prioritne zabezpečili prístup k lacnej a zelenej elektrine pre kľúčové priemyselné odvetvia. „Ak chce Poľsko budovať pokročilý priemysel, musí spojiť lacnú elektrinu s miestami, kde sa generuje biznis,“ zdôraznil Lee.
Poľsko však tradične uprednostňuje ochranu domácností pred vysokými cenami energií, zatiaľ čo priemysel zostáva na vedľajšej koľaji. Situáciu komplikuje aj vysoká závislosť krajiny na uhlí, čo zvyšuje náklady na emisné povolenky. LG Energy Solution preto apeluje na poľskú vládu, aby firmám v špeciálnych ekonomických zónach poskytla prioritu pri získavaní lacnej obnoviteľnej energie.

Plánujú rozšíriť výrobu
Hoci je dopyt po elektromobiloch oslabený, spoločnosť plánuje od roku 2025 rozšíriť výrobu o cenovo dostupnejšie batérie na báze lítia a železa, určené pre energetické úložiská, a od roku 2026 aj pre autá. Výrobná kapacita závodu by sa mohla zvýšiť už v druhej polovici budúceho roka, pričom batérie pre automobily budú naďalej tvoriť väčšinu produkcie.
Lee zároveň varoval, že bez rýchlych opatrení sa európski výrobcovia nebudú schopní rovnať čínskej konkurencii, ktorá ťaží z lacnejšej energie a menšej regulačnej záťaže. „Čínski výrobcovia sú konkurencieschopní, a preto musíme – ako Európa – konať rýchlo,“ povedal Lee. Podľa neho je dôležité, aby vlády krajín EÚ chápali strategický význam tohto odvetvia a prijímali kroky na jeho ochranu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

