Všetky veľké automobilky sa aktuálne sústreďujú len na jedno – na moment, kedy sa skončí predaj áut so spaľovacími motormi. Európska únia plánuje zákaz predaja spaľovákov do roku 2035, no francúzsky Renault žiada odklad. Zákazníkom chce dať viac času a ešte pár rokov im ponúkať lacné vozidlá so spaľovacími motormi, informuje portál Electrek.

Renault

Európska únia si stanovila rok 2035 ako zlomový a od tohto roku si už v Európe podľa všetkého kúpiš iba auto s nulovou produkciou emisií. Väčšina automobiliek sa s týmto plánom jednoducho zmierila a robí všetko preto, aby do daného roku vyrábala už iba elektrické vozidlá.

Stále sú tu však automobilky, ktoré sa jednoducho spaľovákov nechcú vzdať. Jednou z takýchto automobiliek je aj Renault, respektíve jej dcérska spoločnosť Dacia.

S nástupom elektromobility lacné autá končia

Skupina Renault neberie elektrifikáciu na ľahkú váhu, veď predsa Renault Zoe je jedným z najpopulárnejších elektromobilov v Európe. Na konferencii IAA v Mníchove nám dokonca automobilka oficiálne odhalila elektrický Renault Megane E-Tech, ktorý stojí na novej dedikovanej platforme pre elektromobily.

Renault

Nie je to teda o tom, že by Renault nevedel alebo nechcel vyrábať elektromobily. Vedúci predstavitelia koncernu si skôr myslia, že so zákazom predaja spaľovákov v roku 2035 sa skončí aj éra skutočne lacných áut.

Na tento zákaz by podľa slov Gillesa Leborgneho, hlavného inžiniera skupiny Renault, doplatila najmä najlacnejšia automobilka Dacia, píše AutoExpress. Tá prináša zákazníkom autá za bezkonkurenčné ceny, čo by pochopiteľne v segmente elektromobilov nebolo možné.

Skvelým príkladom je nová elektrická Dacia Spring. Tento malý mestský elektromobil síce stojí niečo málo cez 16 000 €, no jedná sa o jednu z najdrahších a zároveň najmenších Dacií na trhu, a to všetko iba kvôli tomu, že sa jedná o elektromobil.

Dacia

Teraz si predstav, koľko by stál taký elektrický Duster, ktorý je omnoho väčší a ktorý poskytuje oveľa univerzálnejšie a lepšie jazdné vlastnosti, než malý Spring.

Nejde teda o to, že by skupina Renault nemala technológie a prostriedky na vývoj a výrobu elektromobilov. Podľa Leborgneho ich ešte nedokážu vyrábať cenovo dostupné a nestane sa tak ani do roku 2035. Práve preto žiada automobilka odložiť zákaz predaja spaľovákov aspoň o 5 rokov, teda najskôr do roku 2040.

Aby si mohla Dacia udržať extrémne nízku cenovú dostupnosť, musí ťažiť z už dobre overených technológií Renaultu. Najskôr sa tak dočkáme mild hybridných Dacií, neskôr prídu klasické hybridy a plug-in hybridy a až potom môžeme očakávať plnú elektrifikáciu automobilky s rumunskými koreňmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú