Koncernový súboj elektromobilov: VW ID.4 a Škoda Enyaq excelovali v bezpečnostných testoch. Jeden z nich mal ale navrch
V súvislosti s elektromobilmi sa vo veľkom hovorí aj o ich bezpečnosti, no ako sa už v minulosti ukázalo pri vozidlách značky Tesla, aj bezpečnosť elektromobilov môže byť na extrémne vysokej úrovni. Ako upozornil portál InsideEVs, taká Škoda Enyaq iV dokonca stanovila v bezpečnostnom teste Euro NCAP nový rekord v ochrane pasažierov.
Okrem elektrického Enyaqu sa bezpečnostných testov zúčastnilo aj koncernové dvojča od Volkswagenu, model ID.4. Hneď na úvod spomenieme, že obe vozidlá si v teste viedli vynikajúco a získali maximálne hodnotenie, teda 5 hviezd.
Výnimočne dobre si pritom viedli v kategórii ochrany pasažierov. Enyaq získal v ochrane dospelých až 94 %, elektromobil od VW si viedol o niečo horšie, stále však získal veľmi slušných 93 %. Pri ochrane detí si viedli obe vozidlá rovnako a získali 89 %.
V nasledujúcich kategóriách si už lepšie viedol ID.4 od Volkswagenu. V kategórii bezpečnosti chodcov pri náraze získal 76 %, zatiaľ čo Enyaq získal „iba“ 71 %. Aj bezpečnostné systémy fungujú o niečo lepšie vo vozidle značky Volkswagen, v tejto kategórii si ID.4 vyslúžilo 85 % a Škoda Enyaq získala 82 %.
Bezpečnejšie ako ID.3
ID.4 a Enyaq nie sú prvé elektromobily na platforme MEB, testu Euro NCAP sa minulý rok zúčastnil aj menši Volkswagen ID.3, ktorý sme nedávno testovali a ktorý rovnako získal maximálny počet 5 hviezd, no čiastkové výsledky boli o niečo horšie, ako v prípade väčšieho ID.4.
Ochrana dospelých pasažierov je v prípade ID.3 na úrovni 87 %, ochrana detí zhodne s ID.4 na 89 %. Ochrana chodcov je na rovnakej úrovni, ako v prípade Enyaqu, teda 71 % a bezpečnostní asistenti získali až 88 %, čo je z tejto trojice najviac.
Testy zahŕňajú rôzne typy nárazu
Bezpečnostné testy sú pochopiteľne prevádzané pri rýchlostiach, ktoré sa dosahujú prevažne v meste, teda okolo 50 až 60 km/h. Ak dôjde k nárazu pri diaľničnej rýchlosti, spoľahlivo ťa neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete.
Test Euro NCAP zahŕňa napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla pri rýchlosti 50 km/h.
Ďalej je to čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, obe sa pohybujú rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP