V súvislosti s elektromobilmi sa vo veľkom hovorí aj o ich bezpečnosti, no ako sa už v minulosti ukázalo pri vozidlách značky Tesla, aj bezpečnosť elektromobilov môže byť na extrémne vysokej úrovni. Ako upozornil portál InsideEVs, taká Škoda Enyaq iV dokonca stanovila v bezpečnostnom teste Euro NCAP nový rekord v ochrane pasažierov.

Okrem elektrického Enyaqu sa bezpečnostných testov zúčastnilo aj koncernové dvojča od Volkswagenu, model ID.4. Hneď na úvod spomenieme, že obe vozidlá si v teste viedli vynikajúco a získali maximálne hodnotenie, teda 5 hviezd.

NEPREHLAIDNI
Koncernová trojička kompletná. Audi predstavilo Q4 e-tron, luxusného bratranca Škody Enyaq a ID.4, ktorý cenou milo šokuje

Výnimočne dobre si pritom viedli v kategórii ochrany pasažierov. Enyaq získal v ochrane dospelých až 94 %, elektromobil od VW si viedol o niečo horšie, stále však získal veľmi slušných 93 %. Pri ochrane detí si viedli obe vozidlá rovnako a získali 89 %.

Euro NCAP

V nasledujúcich kategóriách si už lepšie viedol ID.4 od Volkswagenu. V kategórii bezpečnosti chodcov pri náraze získal 76 %, zatiaľ čo Enyaq získal „iba“ 71 %. Aj bezpečnostné systémy fungujú o niečo lepšie vo vozidle značky Volkswagen, v tejto kategórii si ID.4 vyslúžilo 85 % a Škoda Enyaq získala 82 %.

Euro NCAP

Bezpečnejšie ako ID.3

ID.4 a Enyaq nie sú prvé elektromobily na platforme MEB, testu Euro NCAP sa minulý rok zúčastnil aj menši Volkswagen ID.3, ktorý sme nedávno testovali a ktorý rovnako získal maximálny počet 5 hviezd, no čiastkové výsledky boli o niečo horšie, ako v prípade väčšieho ID.4.

NEPREHLIADNI
RECENZIA: Kúpiť si spaľovák od Volkswagenu bude o pár rokov len prežitok – test ID.3 mi odhalil, čo čakať od kráľa ľudových áut

Ochrana dospelých pasažierov je v prípade ID.3 na úrovni 87 %, ochrana detí zhodne s ID.4 na 89 %. Ochrana chodcov je na rovnakej úrovni, ako v prípade Enyaqu, teda 71 % a bezpečnostní asistenti získali až 88 %, čo je z tejto trojice najviac.

Testy zahŕňajú rôzne typy nárazu

Bezpečnostné testy sú pochopiteľne prevádzané pri rýchlostiach, ktoré sa dosahujú prevažne v meste, teda okolo 50 až 60 km/h. Ak dôjde k nárazu pri diaľničnej rýchlosti, spoľahlivo ťa neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete.

Test Euro NCAP zahŕňa napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla pri rýchlosti 50 km/h.

Ďalej je to čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, obe sa pohybujú rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom