Je ekologickým strašiakom. Tento pohon zaostáva s emisiami aj tam, kde by mali byť najnižšie
Plug-in hybridy sú verejnosťou považované za ideálny kompromis medzi ekologickým elektromobilom a spaľovákom, ktorý poskytuje komfort pri dlhých trasách. Testy takýchto áut v skutočnej premávke ale čoraz častejšie dokazujú, že plug-in hybridy ani zďaleka nie sú tak ekologické ako o nich automobilky uvádzajú. Potvrdzujú to aj dáta organizácie T&E.
T&E v spolupráci s univerzitou v rakúskom Grazi testovala skutočnú produkciu emisií troch nových plug-in hybridov. Testu sa zúčastnilo BMW radu 3, Peugeot 308 a Renault Megane.
Univerzita pritom testovala plug-in hybridy v podmienkach, ktoré by tomuto typu pohonu mali vyhovovať najviac, teda s nabitou batériou pri jazde v meste, ako aj prímestskom dochádzaní.
Niekoľkonásobne vyššia produkcia CO2
Pri testoch v reálnej premávke preukázali všetky testované plug-in hybridy podstatne horšie hodnoty vo všetkých smeroch než udáva výrobca, respektíve normy WLTP.
Všetky tri autá absolvovali 55 km trasu v hybridnom režime s plne nabitou batériou. V prípade BMW boli vypustené emisie až trikrát vyššie než udáva WLTP hodnota. Peugeot a Renault si viedli lepšie, avšak aj tieto modely produkovali viac emisií ako uvádza výrobca a to o 20 %, respektíve 70 % v prípade Megane.
Trasu dlhú 55 km by ale všetky tri autá mali zvládnuť prejsť s plne nabitou batériou v meste aj čisto na elektrinu. Jediný Megane má elektrický dojazd podľa WLTP na úrovni 48 km, avšak v reálnych podmienkach dokázal prejsť 49 km na jedno nabitie.
BMW a Peugeot sa elektrickému WLTP dojazdu nepriblížili a ani jeden plug-in hybrid neurazil na batériu viac ako 50 km. BMW má udávaný dojazd 56 km, no prešlo iba 41,2 km a Peugeot prešiel iba 33,6 km z udávaných 63 km.
Pri jazde s vybitou batériou v meste sú navyše emisie 5 až 7-krát vyššie ako uvádza norma WLTP.
Všetko závisí od štýlu používania plug-in hybridu
Netvrdíme, že plug-in hybridy sú záchranou našej planéty, ale nemôžeme povedať ani to, že sú ekologickým strašiakom. Veľa totiž záleží od toho, ako majiteľ takéto auto využíva, aké dlhé sú jeho bežné denné jazdy a či ráno vyráža vždy s nabitou batériou.
Existujú totiž ľudia, ktorí denne skutočne nenajazdia viac ako tých 40-50 km a v takýchto prípadoch sa im spaľovací motor pri plug-in hybride nemusí vôbec zapnúť. Na to je ale potrebné plug-in hybrid každý večer nabíjať, alebo ho nabíjať v práci či počas nákupov na verejných nabíjačkách.
Mnohým používateľom, najmä v mestách, sa ale auto nabíjať nechce, alebo na to vôbec nemajú priestor či podmienky. Pre takýto typ vodiča ale plug-in hybrid nie je vôbec vhodným autom.
Toto je jednoznačne najlepší plug-in hybrid na trhu
T&E má jasný cieľ
Organizácia T&E chcela predovšetkým poukázať na to, že plug-in hybridy zďaleka nie sú tak ekologické ako sa o nich hovorí, a preto by nemali čerpať výhody, ktoré majú čisté elektromobily.
Narážali pritom na dotácie, z ktorých plug-in hybridné autá v mnohých krajinách uchmatli poriadny balík peňazí a tiež na to, že si týmito autami výrobcovia umelo znižujú flotilové emisie.
T&E odhaduje, že len pre tieto tri automobilky sa celková výška dotácií na plug-in hybridy vyšplhala na 350 miliónov eur za rok 2022. Sumu pritom poskytlo iba 7 sledovaných krajín.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Slovensku vzorom. V zahraničí zavádzajú likvidačné pokuty za blokovanie nabíjačiek spalovákmi
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Irán údajne obnovil dodávky bojových dronov do Ruska
Futbal sa konečne vracia na RTVS. Nie však v takej podobe, ako by Slováci chceli
Legenda je po 20 rokoch späť. Ikonická hra Slovákov dostala obrovské vylepšenie
Na Slovensku sa pripravujú miliardové investície do veternej energetiky
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené