Je ekologickým strašiakom. Tento pohon zaostáva s emisiami aj tam, kde by mali byť najnižšie
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Plug-in hybridy sú verejnosťou považované za ideálny kompromis medzi ekologickým elektromobilom a spaľovákom, ktorý poskytuje komfort pri dlhých trasách. Testy takýchto áut v skutočnej premávke ale čoraz častejšie dokazujú, že plug-in hybridy ani zďaleka nie sú tak ekologické ako o nich automobilky uvádzajú. Potvrdzujú to aj dáta organizácie T&E.
T&E v spolupráci s univerzitou v rakúskom Grazi testovala skutočnú produkciu emisií troch nových plug-in hybridov. Testu sa zúčastnilo BMW radu 3, Peugeot 308 a Renault Megane.
Univerzita pritom testovala plug-in hybridy v podmienkach, ktoré by tomuto typu pohonu mali vyhovovať najviac, teda s nabitou batériou pri jazde v meste, ako aj prímestskom dochádzaní.
Niekoľkonásobne vyššia produkcia CO2
Pri testoch v reálnej premávke preukázali všetky testované plug-in hybridy podstatne horšie hodnoty vo všetkých smeroch než udáva výrobca, respektíve normy WLTP.
Všetky tri autá absolvovali 55 km trasu v hybridnom režime s plne nabitou batériou. V prípade BMW boli vypustené emisie až trikrát vyššie než udáva WLTP hodnota. Peugeot a Renault si viedli lepšie, avšak aj tieto modely produkovali viac emisií ako uvádza výrobca a to o 20 %, respektíve 70 % v prípade Megane.
Trasu dlhú 55 km by ale všetky tri autá mali zvládnuť prejsť s plne nabitou batériou v meste aj čisto na elektrinu. Jediný Megane má elektrický dojazd podľa WLTP na úrovni 48 km, avšak v reálnych podmienkach dokázal prejsť 49 km na jedno nabitie.
BMW a Peugeot sa elektrickému WLTP dojazdu nepriblížili a ani jeden plug-in hybrid neurazil na batériu viac ako 50 km. BMW má udávaný dojazd 56 km, no prešlo iba 41,2 km a Peugeot prešiel iba 33,6 km z udávaných 63 km.
Pri jazde s vybitou batériou v meste sú navyše emisie 5 až 7-krát vyššie ako uvádza norma WLTP.
Všetko závisí od štýlu používania plug-in hybridu
Netvrdíme, že plug-in hybridy sú záchranou našej planéty, ale nemôžeme povedať ani to, že sú ekologickým strašiakom. Veľa totiž záleží od toho, ako majiteľ takéto auto využíva, aké dlhé sú jeho bežné denné jazdy a či ráno vyráža vždy s nabitou batériou.
Existujú totiž ľudia, ktorí denne skutočne nenajazdia viac ako tých 40-50 km a v takýchto prípadoch sa im spaľovací motor pri plug-in hybride nemusí vôbec zapnúť. Na to je ale potrebné plug-in hybrid každý večer nabíjať, alebo ho nabíjať v práci či počas nákupov na verejných nabíjačkách.
Mnohým používateľom, najmä v mestách, sa ale auto nabíjať nechce, alebo na to vôbec nemajú priestor či podmienky. Pre takýto typ vodiča ale plug-in hybrid nie je vôbec vhodným autom.
Toto je jednoznačne najlepší plug-in hybrid na trhu
T&E má jasný cieľ
Organizácia T&E chcela predovšetkým poukázať na to, že plug-in hybridy zďaleka nie sú tak ekologické ako sa o nich hovorí, a preto by nemali čerpať výhody, ktoré majú čisté elektromobily.
Narážali pritom na dotácie, z ktorých plug-in hybridné autá v mnohých krajinách uchmatli poriadny balík peňazí a tiež na to, že si týmito autami výrobcovia umelo znižujú flotilové emisie.
T&E odhaduje, že len pre tieto tri automobilky sa celková výška dotácií na plug-in hybridy vyšplhala na 350 miliónov eur za rok 2022. Sumu pritom poskytlo iba 7 sledovaných krajín.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Nezmeškaj to: Jednu z najlepších hier 2023 si teraz zahráš za pár eur
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené