Čaká ju finančná rana. Ďalšia známa automobilka je v problémoch, má sa spojiť s dvoma partnermi
Japonská automobilka Mitsubishi momentálne nezažíva najlepšie časy. Hoci sa v posledných mesiacoch veľa diskutuje o jej možnom zapojení do fúzie medzi Nissanom a Hondou, neznamená to, že sa firme darí lepšie. Naopak, jej finančné prognózy ukazujú výrazný pokles očakávaného zisku na konci fiškálneho roka v marci 2025. Na tému upozornil portál Motor1.
Zmena v predikciách
Podľa najnovších finančných výsledkov Mitsubishi revidovalo svoj predpokladaný ročný čistý zisk na 35 miliárd jenov, čo je približne 220 miliónov eur. Tento údaj predstavuje až 76-percentný prepad oproti pôvodnej predikcii z mája 2024, keď firma očakávala zisk na úrovni 904 miliónov eur.
Za týmto dramatickým poklesom stojí niekoľko faktorov, medzi ktoré patrí slabší veľkoobchodný predaj, zvýšené marketingové náklady v Severnej Amerike a rastúce výdavky na dodávateľov v dôsledku inflácie, ako uvádza Nikkei Asia.
Zmena aj v predaji
Okrem nižších ziskov spoločnosť upravila aj svoje predajné ciele. Pôvodne plánovala predať 895 000 vozidiel, no tento cieľ znížila na 848 000. Napriek tomuto poklesu ide stále o lepší výsledok ako v predchádzajúcom roku, keď Mitsubishi predalo 815 000 vozidiel. Najväčší pokles zaznamenala firma v juhovýchodnej Ázii, ktorá je jej najsilnejším trhom. Obzvlášť náročné časy prežíva v Thajsku a Indonézii, kde sa jej predtým darilo.
„V minulosti bol v Thajsku dopyt po jednom milióne vozidiel ročne,“ uviedol generálny riaditeľ Mitsubishi Takao Kato počas konferenčného hovoru k finančným výsledkom. „Po pandémii COVID-19 sa však trh výrazne nezotavil, pričom v rokoch 2023 a 2024 sa dopyt ešte viac prepadol v dôsledku vysokej zadlženosti domácností.“
Kato dodal, že negatívny vplyv na hospodárenie spoločnosti majú aj nepriaznivé výmenné kurzy a narastajúca zadlženosť thajských domácností. Situácia sa natoľko skomplikovala, že Mitsubishi muselo v regióne reorganizovať svoje kancelárie, čo zahŕňalo aj predčasný odchod 300 zamestnancov do dôchodku.
Svetlo na konci tunela
Napriek všetkým ťažkostiam však nie sú vyhliadky Mitsubishi úplne negatívne. Hoci sa objavili špekulácie, že automobilka by mohla byť vyradená z fúzie Nissan-Honda, Kato tvrdí, že je nepravdepodobné, že by Mitsubishi zostalo úplne mimo tohto procesu. Spoločnosť zatiaľ vyčkáva a sleduje vývoj situácie, aby sa rozhodla, ako a kedy sa do nej zapojiť.
„Naše silné stránky spočívajú v plug-in hybridnej technológii, v našej prítomnosti na ázijskom trhu a v produktovom portfóliu zameranom na pick-upy. Skúmame, ako by sme tieto faktory mohli využiť a akú podporu môžeme očakávať na severoamerickom trhu a v oblasti vývoja automobilovej inteligencie – čo sú oblasti, v ktorých nie sme až takí silní,“ vysvetlil Kato.
Hoci Mitsubishi momentálne čelí veľkým výzvam, stále má v rukách niekoľko strategických výhod, ktoré jej môžu pomôcť prežiť náročné obdobie a zabezpečiť si stabilnejšiu budúcnosť. Či sa jej to podarí, ukáže najbližších pár rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jeden z najzákernejších typov rakoviny sa šíri alarmujúco rýchlo. Čísla do roku 2050 expertov zaskočili
Vojna na Ukrajine bude podľa všetkého čoskoro pozastavená, tvrdí Tusk
Hrozí pokuta až 800 eur: Tisíce Slovákov netušia, že ich vodičák má skrytý „dátum spotreby“
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
Dovolenkový raj Slovákov zasiahla vlna západonílskej horúčky: 7 mŕtvych, krvné obmedzenia a varovanie pre turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP