Hyundai to s odpísaným pohonom nevzdáva. Zásadne ho vylepšil a predstavuje auto s dojazdom 700 km
Hyundai opäť dokazuje svoj záväzok k vodíkovým technológiám a predstavuje druhú generáciu SUV modelu Nexo poháňaného palivovými článkami. Vynovené auto prináša nielen výrazne vylepšený pohon, ale aj modernizovaný dizajn a lepšiu praktickosť. Na tému upozornil portál AutoCar.
Výkonnejší pohon a lepšia efektivita
Najväčšie zmeny nastali pod kapotou. Hyundai kompletne prepracoval vodíkový pohon, pričom výstupný výkon palivového článku narástol o 16 % na 110 kW. Okrem toho je nový systém odolnejší a pracuje v širšom rozsahu teplôt, čo zvyšuje jeho spoľahlivosť.
Výkon batérie sa zdvojnásobil na 80 kW, čo umožnilo nasadiť výkonnejší elektromotor s výkonom 201 koní (oproti 161 koniam u predchodcu). Vďaka tomu zrýchli Nexo z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, čo je o 1,4 sekundy rýchlejšie ako doteraz.
Ďalším dôležitým vylepšením je zvýšenie kapacity vodíkových nádrží – teraz pojmú 6,69 kg vodíka (predtým 6,33 kg). Spolu s efektívnejším pohonom to znamená, že nový Nexo prejde na jedno natankovanie viac ako 700 km. SUV tiež ponúka vehicle-to-load (V2L) technológiu, vďaka ktorej môže slúžiť ako generátor na napájanie externých zariadení.
Dizajn a interiér
Dizajn modelu Nexo sa inšpiroval konceptom Initium, pričom automobilka použila nový dizajnový jazyk Art of Steel. Ten má jasne odlíšiť vodíkové modely Hyundai od elektrických a spaľovacích vozidiel. Na prvý pohľad zaujmú predné a zadné svetlá v mriežkovom štýle „H-two“, ako aj H-čkové tvary na nárazníkoch, ktoré sú zvýraznené strieborným matným povrchom. Spolu s čiernym plastovým obložením karosérie tak Nexo pôsobí dynamicky a elegantne zároveň.
Oproti predchodcovi je nový Nexo dlhší, vyšší aj širší, čo znamená viac priestoru pre posádku. Hyundai tvrdí, že vďaka tenším sedadlám získali pasažieri v druhom rade viac miesta nielen na nohy, ale aj na hlavu.
Kabína nového Nexa preberá moderný „connected cockpit“ dizajn, známy z modelu Ioniq 5. Dominujú jej dve 12,3-palcové obrazovky – jedna slúži ako prístrojový panel, druhá ako dotykový infotainment displej. Zaujímavosťou je, že klasické spätné zrkadlá nahradili kamery, pričom obraz sa zobrazuje na veľkých displejoch na bokoch palubnej dosky.
Dostupnosť a výzvy s infraštruktúrou
Hyundai plánuje uviesť nový Nexo na globálny trh v priebehu tohto roka, avšak dostupnosť v niektorých regiónoch je neistá. Bývalý CEO Hyundai Jaehoon Chang však ešte minulý rok vyhlásil, že vodíkové autá sú otázkou „kurčaťa a vajca“, pričom Hyundai chce byť tým, kto „roztočí kolotoč“ a pomôže vodíkovej mobilite preraziť.
To naznačuje, že aj napriek slabému trhu by sa nový Nexo mohol dostať do predaja aj v krajinách s obmedzenou infraštruktúrou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Putin sa chválil novými „super tankami“. Sú to len prelakované staré stroje, odhalil detail
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP