Hyundai to s odpísaným pohonom nevzdáva. Zásadne ho vylepšil a predstavuje auto s dojazdom 700 km
Hyundai opäť dokazuje svoj záväzok k vodíkovým technológiám a predstavuje druhú generáciu SUV modelu Nexo poháňaného palivovými článkami. Vynovené auto prináša nielen výrazne vylepšený pohon, ale aj modernizovaný dizajn a lepšiu praktickosť. Na tému upozornil portál AutoCar.
Výkonnejší pohon a lepšia efektivita
Najväčšie zmeny nastali pod kapotou. Hyundai kompletne prepracoval vodíkový pohon, pričom výstupný výkon palivového článku narástol o 16 % na 110 kW. Okrem toho je nový systém odolnejší a pracuje v širšom rozsahu teplôt, čo zvyšuje jeho spoľahlivosť.
Výkon batérie sa zdvojnásobil na 80 kW, čo umožnilo nasadiť výkonnejší elektromotor s výkonom 201 koní (oproti 161 koniam u predchodcu). Vďaka tomu zrýchli Nexo z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, čo je o 1,4 sekundy rýchlejšie ako doteraz.
Ďalším dôležitým vylepšením je zvýšenie kapacity vodíkových nádrží – teraz pojmú 6,69 kg vodíka (predtým 6,33 kg). Spolu s efektívnejším pohonom to znamená, že nový Nexo prejde na jedno natankovanie viac ako 700 km. SUV tiež ponúka vehicle-to-load (V2L) technológiu, vďaka ktorej môže slúžiť ako generátor na napájanie externých zariadení.
Dizajn a interiér
Dizajn modelu Nexo sa inšpiroval konceptom Initium, pričom automobilka použila nový dizajnový jazyk Art of Steel. Ten má jasne odlíšiť vodíkové modely Hyundai od elektrických a spaľovacích vozidiel. Na prvý pohľad zaujmú predné a zadné svetlá v mriežkovom štýle „H-two“, ako aj H-čkové tvary na nárazníkoch, ktoré sú zvýraznené strieborným matným povrchom. Spolu s čiernym plastovým obložením karosérie tak Nexo pôsobí dynamicky a elegantne zároveň.
Oproti predchodcovi je nový Nexo dlhší, vyšší aj širší, čo znamená viac priestoru pre posádku. Hyundai tvrdí, že vďaka tenším sedadlám získali pasažieri v druhom rade viac miesta nielen na nohy, ale aj na hlavu.
Kabína nového Nexa preberá moderný „connected cockpit“ dizajn, známy z modelu Ioniq 5. Dominujú jej dve 12,3-palcové obrazovky – jedna slúži ako prístrojový panel, druhá ako dotykový infotainment displej. Zaujímavosťou je, že klasické spätné zrkadlá nahradili kamery, pričom obraz sa zobrazuje na veľkých displejoch na bokoch palubnej dosky.
Dostupnosť a výzvy s infraštruktúrou
Hyundai plánuje uviesť nový Nexo na globálny trh v priebehu tohto roka, avšak dostupnosť v niektorých regiónoch je neistá. Bývalý CEO Hyundai Jaehoon Chang však ešte minulý rok vyhlásil, že vodíkové autá sú otázkou „kurčaťa a vajca“, pričom Hyundai chce byť tým, kto „roztočí kolotoč“ a pomôže vodíkovej mobilite preraziť.
To naznačuje, že aj napriek slabému trhu by sa nový Nexo mohol dostať do predaja aj v krajinách s obmedzenou infraštruktúrou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Brusel určuje, ako budeme stavať a bývať. Slováci dajú zbohom plynovým kotlom
Tragický nález v okrese Nové Zámky. V lesnom poraste našli bezvládne telo muža
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP