Hyundai to s odpísaným pohonom nevzdáva. Zásadne ho vylepšil a predstavuje auto s dojazdom 700 km
Hyundai opäť dokazuje svoj záväzok k vodíkovým technológiám a predstavuje druhú generáciu SUV modelu Nexo poháňaného palivovými článkami. Vynovené auto prináša nielen výrazne vylepšený pohon, ale aj modernizovaný dizajn a lepšiu praktickosť. Na tému upozornil portál AutoCar.
Výkonnejší pohon a lepšia efektivita
Najväčšie zmeny nastali pod kapotou. Hyundai kompletne prepracoval vodíkový pohon, pričom výstupný výkon palivového článku narástol o 16 % na 110 kW. Okrem toho je nový systém odolnejší a pracuje v širšom rozsahu teplôt, čo zvyšuje jeho spoľahlivosť.
Výkon batérie sa zdvojnásobil na 80 kW, čo umožnilo nasadiť výkonnejší elektromotor s výkonom 201 koní (oproti 161 koniam u predchodcu). Vďaka tomu zrýchli Nexo z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, čo je o 1,4 sekundy rýchlejšie ako doteraz.
Ďalším dôležitým vylepšením je zvýšenie kapacity vodíkových nádrží – teraz pojmú 6,69 kg vodíka (predtým 6,33 kg). Spolu s efektívnejším pohonom to znamená, že nový Nexo prejde na jedno natankovanie viac ako 700 km. SUV tiež ponúka vehicle-to-load (V2L) technológiu, vďaka ktorej môže slúžiť ako generátor na napájanie externých zariadení.
Dizajn a interiér
Dizajn modelu Nexo sa inšpiroval konceptom Initium, pričom automobilka použila nový dizajnový jazyk Art of Steel. Ten má jasne odlíšiť vodíkové modely Hyundai od elektrických a spaľovacích vozidiel. Na prvý pohľad zaujmú predné a zadné svetlá v mriežkovom štýle „H-two“, ako aj H-čkové tvary na nárazníkoch, ktoré sú zvýraznené strieborným matným povrchom. Spolu s čiernym plastovým obložením karosérie tak Nexo pôsobí dynamicky a elegantne zároveň.
Oproti predchodcovi je nový Nexo dlhší, vyšší aj širší, čo znamená viac priestoru pre posádku. Hyundai tvrdí, že vďaka tenším sedadlám získali pasažieri v druhom rade viac miesta nielen na nohy, ale aj na hlavu.
Kabína nového Nexa preberá moderný „connected cockpit“ dizajn, známy z modelu Ioniq 5. Dominujú jej dve 12,3-palcové obrazovky – jedna slúži ako prístrojový panel, druhá ako dotykový infotainment displej. Zaujímavosťou je, že klasické spätné zrkadlá nahradili kamery, pričom obraz sa zobrazuje na veľkých displejoch na bokoch palubnej dosky.
Dostupnosť a výzvy s infraštruktúrou
Hyundai plánuje uviesť nový Nexo na globálny trh v priebehu tohto roka, avšak dostupnosť v niektorých regiónoch je neistá. Bývalý CEO Hyundai Jaehoon Chang však ešte minulý rok vyhlásil, že vodíkové autá sú otázkou „kurčaťa a vajca“, pričom Hyundai chce byť tým, kto „roztočí kolotoč“ a pomôže vodíkovej mobilite preraziť.
To naznačuje, že aj napriek slabému trhu by sa nový Nexo mohol dostať do predaja aj v krajinách s obmedzenou infraštruktúrou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Benzín aj nafta zlacneli. Analytik varuje, že ďalšie zníženie je neisté
Trump uzavrel prvú veľkú dohodu. Britské autá budú v USA lacnejšie
Najväčšia automobilka sveta hlási problémy. Zisky prudko padajú
Bez ruského plynu: EÚ sprísňuje pravidlá skladovania až do roku 2027
Výpadok elektriny otriasol Európou. Pozri sa, čo na to hovoria slovenskí europoslanci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené