O Samsungu v poslednom čase počúvame hlavne v súvislosti so smartfónmi. Kórejsky gigant ale operuje s oveľa širším portfóliom, o čom svedčí aj jeho nové partnerstvo, v rámci ktorého chce dodávať batérie budúcim elektromobilom Hyundai.

Portál Sammobile priniesol informácie, podľa ktorých Samsung pracuje na dohode s ďalším kórejským gigantom. Tentoraz však nepôjde o žiadneho výrobcu na trhu so smartfónmi, ale automobilku Hyundai. S tou síce Samsung spolupracuje už 6 rokov v oblasti navigácie a infotaitmentu, no ďalšie zintenzívnenie ich spolupráce je teraz na spadnutie.

Okrem procesorov, infotaitmentu a autonómneho riadenia, budú možno čoskoro súčasťou spolupráce aj batérie

Samsung a Hyundai plánujú spojiť sily v oblasti budúcich elektrických vozidiel, pre ktoré prvý menovaný dodá svoje procesory Exynos a OLED displeje.

Najdôležitejším artiklom tejto spolupráce sú  batérie, pre ktoré divízia Samsung SDI len nedávno dokončila testy. Tie by mohli byť použité v elektrickej verzii modelu Genesis G80 a napájať by mali aj plug-in hybridné verzie modelov Kia.

Batérie Samsungu v modeli Genesis G80, ktorý bude dostupný na trhu už v roku 2021, sa pričinia o dojazd vozidla na úrovni 500 km na jedno nabitie.

Okrem toho bude prémiový sedan vybavený autonómny riadením 3. úrovne, ktoré rovnako vyšlo so spolupráce Samsungu a Hyundai, pričom k dielu prispela aj spoločnosť HARMAN.

Okrem prémiového elektrického vozidla je možné, že batérie od Samsungu uvidíme aj v úžitkových vozidlách Hyundai, ktoré budú na trh uvedené v najbližších troch až štyroch rokoch.

Doposiaľ Hyundai používal batérie od LG Chem a SK Innovation, ktoré tvorili súčasť populárnych modelov Ioniq, Kona a Niro.

Spolupráca síce ešte nie je uzavretá, no Samsung mé eso v rukáve

Spolupráca však podľa všetkého ešte nie je plne uzavretá a predstavitelia oboch kórejských gigantov o nej rozprávajú opatrne. „Je pravda, že obe spoločnosti dokončili testy v rámci spoločnej implementácie batérií Samsungu, ale ešte stále nebolo potvrdené, či bude tento model alebo konečná batéria skutočne adoptovaná,“ povedal predstaviteľ spoločnosti Hyundai Motor Group.

Samsung ale má v rukáve argument, ktorý by mohol Hyundai presvedčiť k spolupráci. Ako píše portál ZDNet, Samsung totižto nevyužíva klasické lítium-iónové batérie s kvapalným elektrolytom.

Vsadil na pevný materiál, ktorý by mal poskytnúť vyššiu energetickú hustotu, zvýšiť bezpečnosť a zároveň zlepšiť výkon a dojazd elektrických vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú