Hráči utratili v roku 2020 na hry rekordné miliardy. Ktoré zarobili najviac a aké kategórie kraľujú?
Rok 2020 je za nami a snáď nikoho neprekvapí, že vedľa ostatných odvetví zábavy bol rekordný aj v oblastí videohier. Na štatistiky z finančného hľadiska sa sústredí agentúra Nielsen, ktorá indikuje nezanedbateľný nárast medziročných výnosov herného segmentu. Na výsledky upozorňuje český herný portál Vortex.
Divízia SuperData pod krídlami agentúry Nielsen sa každoročne obzerá za finančnými výsledkami nielen herného segmentu. Správa naznačuje, že interaktívna zábava v roku 2020 celosvetovo vyrobila obrat 139,9 miliárd dolárov (zhruba 114 miliárd eur), z čoho veľké percento tvorili digitálne hry. Interaktívna zábava tak oproti roku 2019 zaznamenala medziročný nárast až 12 %.
Čiastka je pritom rozdelená na dve základe kategórie, a to digitálne hry, ktoré spolu tvorili 126,6 miliárd dolárov (103,5 miliardy eur) a interaktívne média s výnosmi na úrovni 16 miliárd dolárov (13 miliárd eur). Najväčší podiel digitálnych hier pritom patrí mobilnému segmentu (58 %), ktorý nasledovala PC platforma (26 %) a až potom konzolový trh (16 %).
Interaktívne médiá sa delia na herný video obsah s 58 % podielom na tržbách a virtuálnu realitu, kde sme sa tento rok aj vďaka exkluzívnemu titulu Half-Life: Alyx alebo prístupnej VR periférii Oculus Quest dočkali až 25 % medziročného nárastu tržieb.
Celková čiastka 139,9 miliárd dolárov je nižšia ako súčet príjmov všetkých segmentov, keďže sa berú do úvahy prekrývajúce príjmy titulov ako je napríklad Pokémon Go. Konkrétne tento titul je zahrnutý ako pri mobilných hrách, tak aj virtuálnej realite.
Informácie o SuperData zároveň uvádzajú, že najväčšou oblasťou herného segmentu boli aj tento rok free to play tituly, generujúce až 78 % celkových príjmov, pričom až 59 % z týchto príjmov pochádza z Ázie. Ako si môžeš všimnúť, tabuľka vôbec neobsahuje hit Fortnite, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou utrpel stratu hráčskej základne v závislosti od kauzy Epicu s Apple.
Vedľa free to play hier zaznamenali markantné príjmy aj prémiové herné značky. Najlepšie zarábajúcou hrou roka 2020 je Call of duty: Modern Warfare, ktoré titul FIFA 2020 predbehlo takmer dvojnásobne. Zarazí aj niekoľkoročné GTA V na treťom mieste alebo prítomnosť kontroverzného titulu Cyberpunk 2077 či primárne single playerový DOOM Eternal.
Ako naznačujeme vyššie, nárastu sa dočkal aj trh herného videobsahu a virtuálnej reality. Publikum prvého zmieňovaného narástlo až o 18 %, čo je v prepočte 1,2 miliardy ľudí. Veľké percento divákov pochádza z Číny, generujúcich viac zisku z Twitchu ako YouTube.
Ako dáta naznačujú, prirodzený nárast vo finančný prospech pokrivila práve pandémia a fakt, že väčšina ľudskej populácie ostala doma. S tým sú spojené aj pomerne optimistické vízie na tento rok, kde by príjmy z digitálnych hier mali byť ešte o niečo vyššie.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dostali sme úplne prvú ukážku z temnej marvelovky. Obľúbený hrdina masakruje nacistov
Kreslené šialenstvo je späť a hlási veľký krok vpred. Hráčovi ulahodí tým, čo jeho predchodca nedokázal
Najlepší diel Assassin´s Creed sa vráti v remaku. Prinesie veľké zmeny v príbehu
Známa služba rozdáva až 3 herné pecky úplne zadarmo. Stačí si ich pridať a ostanú ti navždy
Nový ročník virtuálneho hokeja priniesol vytúženú novinku. Nie všetko však hrá dokonale
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Neurovedec radí, ako zmeniť svoj mozog v dospelosti. Rozhodujú 4 kroky, nepohodliu sa nevyhneš
Slovenský unikát čaká veľká zmena. Legendárna košická atrakcia prejde premenou za milióny eur
Tajomstvo zdravých ďasien sa neskrýva v zubnej paste. Vedci odhalili diétu, ktorá chráni zuby aj srdce
Nutričná poradkyňa zostavila čiernu listinu jedál, ktorým sa vyhni. Takto nahradíš 5 „najväčších hriechov“
Slovensko patrí v pokutovaní medzi najhorších v EÚ. Fíni dali pokutu 121-tisíc eur vodičovi, ktorý prekročil rýchlosť o 30 km/h
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prvý Predátor bol všetkým na smiech, stromy v džungli oblievali ľadom. Takto prežil vlastnú hanbu
- Svet sa obáva najhoršieho. Rusko dodalo KĽDR komponenty pre výstavbu hrozivého prostriedku
- Program na večer je jasný. Jeden z najlepších akčných filmov roka dorazil online aj s dabingom
- Je vybavený najpokrokovejším pohonom na svete. Nemci postavia kolos s 360-stupňovým systémom
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
-
- Prvý Predátor bol všetkým na smiech, stromy v džungli oblievali ľadom. Takto prežil vlastnú hanbu
- Svet sa obáva najhoršieho. Rusko dodalo KĽDR komponenty pre výstavbu hrozivého prostriedku
- Program na večer je jasný. Jeden z najlepších akčných filmov roka dorazil online aj s dabingom
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Svet je na nohách. Vedci našli nový zdroj čistej energie, dvomi prísadami vedia generovať elektrinu
-
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
- Nič podobné nenašli vyše 150 rokov. Záhadný kameň v Egypte odhalil „posolstvo“ staré 2263 rokov
- Má dosiahnuť rýchlosť 4 000 km/h. Čína postavila levitujúci vlak, ktorý pochová lietadlá (+video)
- Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
Luxusná ikona spomaľuje elektrickú revolúciu. Porsche necháva spaľováky dýchať ďalej
Cestovanie po Európe skomplikoval masívny kyberútok. Letiská zápasia s chaosom
Digitálne doklady sú pod paľbou kritiky. Slovákom údajne hrozí zneužitie identity
Za šírenie deepfake videa si môžeš odsedieť 5 rokov. Prvý štát EÚ prijal drsný zákon o umelej inteligencii
Ukrajina hlási výbornú správu. Čoskoro budú mať Rusi veľký problém vo vzduchu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP