Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Japonská automobilka Honda otvorila v meste Sakura svoju pilotnú výrobnú linku na batérie s pevným elektrolytom. Tento krok predstavuje kľúčovú etapu na ceste k masovej výrobe revolučných batériových článkov, ktoré by mali byť uvedené na trh v druhej polovici tohto desaťročia.
Optimalizácia výroby
Výrobná linka je navrhnutá tak, aby simulovala procesy potrebné pre masovú výrobu, čím umožní optimalizáciu jednotlivých krokov. Honda uvádza, že zariadenie pokrýva plochu približne 27 400 m² a je vybavené technológiami pre každý aspekt výroby, od váženia a miešania materiálov až po zostavenie článkov a modulov.
Produkcia na linke by mala začať v januári 2025. Hlavným cieľom je nielen doladenie výrobných procesov, ale aj finálna špecifikácia batériových článkov. Momentálne sú dlhé pouch články, ktoré Honda predstavila, len prototypmi – ich konečná podoba môže byť odlišná.
Technológia a inovácie vo výrobe
Základom je konvenčný proces výroby lítium-iónových batérií, avšak s niekoľkými zásadnými vylepšeniami pre pevný elektrolyt. Honda napríklad vyvíja špeciálnu roll-pressovaciu techniku, ktorá zvyšuje hustotu vrstvy pevného elektrolytu a zlepšuje kontakt medzi elektrolytom a elektródami. Táto metóda nielen zvyšuje produktivitu, ale aj výrazne skracuje čas potrebný na výrobu každého článku.
Okrem toho Honda plánuje integrovať procesy, ako je spájanie kladných a záporných elektród, čím zníži energetickú náročnosť výroby a nepriamo zníži náklady.
Honda chce dosiahnuť ekonomiku rozsahu tým, že nové batérie aplikuje nielen v automobiloch, ale aj v motocykloch a dokonca aj v lietadlách. Tento prístup by mal znížiť jednotkové náklady na batérie a zvýšiť ich dostupnosť pre rôzne typy mobility.
Hodnotenie z Honda R&D
Prezident Honda R&D, Keiji Otsu, označil pevné batérie za „game-changer“ v ére elektromobility. Podľa neho sú batérie kľúčovým faktorom elektrifikácie, ktorý nahradí motory a bude hybnou silou transformácie Hondy. „Začiatok prevádzky našej pilotnej linky je významným míľnikom pre Hondu aj pre Japonsko,“ vyhlásil Otsu.
Fotogaléria Honda CR-V plug-in hybrid
Čo prinesú pevné batérie?
Pevné batérie sľubujú zásadné zlepšenie vo viacerých oblastiach.
Vyššia energetická hustota: Lepší dojazd pre elektromobily.
Rýchlejšie nabíjanie: Efektívnejší nabíjací proces.
Bezpečnosť: Minimalizácia rizika požiaru.
Nižšie náklady: Zníženie nákladov prostredníctvom optimalizácie výroby a masového nasadenia.
Pilotná výrobná linka v Sakura je pre Hondu a celý priemysel veľkým krokom vpred. Ak sa technológia pevného elektrolytu osvedčí, mohla by zásadne zmeniť budúcnosť elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Revolúcia v dátach: Čína ponorí servery, chce ich ochladiť oceánom
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Slovensko láme rekordy: Hotely praskali vo švíkoch, tieto kraje zlákali najviac turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP