Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Každá plug-in hybridná motorizácia je veľmi špecifická, nakoľko kombinuje dva svety – svet elektromobility a spaľovákov. Autá s týmto typom pohonu sú určené predovšetkým na jazdu do mesta, respektíve na kratšie trasy, kedy by vodič čo najviac využíval elektrický pohon. Ako by ale vyzerala spotreba plug-in hybridu, ak by sa takéto auto prevažne využívalo na dlhších trasách? Počas týždňového testu Audi A3 Sportback som to vyskúšal a výsledok ma skutočne prekvapil.

Ak sa s plug-in hybridným autom prevažne jazdí „okolo komína“, teda v okruhu elektrického dojazdu, dajú sa dosiahnuť vynikajúce spotreby paliva aj pod 1 liter/100 km. Samozrejme, to platí za predpokladu, že majiteľ svoje auto doma, v práci alebo niekde inde pravidelne nabíja.

Výhoda plug-in hybridu ale spočíva v tom, že v prípade dlhšej cesty je k dispozícii spaľovací motor, ktorý úlohu pohonu preberie napríklad pri jazde po diaľnici. Elektromotor v takomto prípade iba vypomáha pri zrýchľovaní a špecifických situáciách. Pri plug-in hybridoch však po úplnom vybití batérie spotreba paliva výrazne narastá, nakoľko so sebou auto vláči mŕtvu váhu v podobe vybitých batérií. Aspoň tak znie teória.

Martin Katler/FonTech

V praxi už moderné plug-in hybridy fungujú veľmi dobre aj s vybitými batériami a zo spotreby sa ti nemusí zatočiť hlava. Samozrejme, aj tento scenár sa líši od modelu k modelu. Aké je to v prípade Audi A3 Sportback?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú