Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jednou z najpopulárnejších hier roku sa stal Fortnite, ktorý pobláznil milióny fanúšikov po celom svete. Pravdepodobne sa aj vďaka tejto hre, no predovšetkým vďaka Epic Games znova rozhýbe dynamika v odvetví videohier.

Kvôli veľkej obľube sa po čase tvorcovia rozhodli, že Fornite prinesú aj na smartfóny, čo však prinieslo viacero zaujímavých udalostí. Spoločnosť Epic Games sa totiž rozhodla obísť službu Google Play a hru umiestnila priamo na svoju stránku. Hlavným dôvodom boli peniaze, nakoľko si Google za všetky predané hry a následné mikrotransakcie berie 30 % príjmov.

Konkurencia je základ

Prednedávnom sa tak po svojich skúsenostiach spoločnosť Epic rozhodla spustiť Epic Games Store, kde vývojári dostanú až 90 % celkových tržieb. S podobnou myšlienkou prišla aj služba pre hlasové hovory Discord, ktorá vyvíja tlak na Steam, aby taktiež zmenil rozdelenie príjmov.

Objavuje sa tu aj ďalší hráč, ktorým je samotný Google. Ten vytvoril projekt Stream, ktorý zatiaľ funguje len v beta testovaní a jeho hlavným cieľom je priniesť hry prostredníctvom konzoly do ľubovoľného smartfónu či počítača za pomoci webového prehliadača. Ďalšie projekty s podobnými cieľmi prináša aj Microsoft (xCloud), Electronic Arts a skvelé časy zažívajú aj viaceré platformy, ktoré prinášajú zaujímavé novinky.

Prečítajte si tiež!
Veľký zimný výpredaj na Steame: Najlepšie hry za posledné roky s cenami, pri ktorých veľmi ľahko vyprázdniš peňaženku

Asi najobľúbenejším online programom na sťahovanie, objednávanie a hranie hier je Steam, ktorý bol vydaný firmou Valve už v roku 2002. V januári 2010 firma oznámila, že Steam prekročil hranicu 25 miliónov registrovaných účtov a dnes už je to viac než 125 miliónov. Aj vďaka týmto číslam bol Steam zo strany kritikov prehlásený za akýsi typ monopolu a požadovalo sa, aby na ňom boli dostupné viaceré herné tituly. Po viacerých dohadoch je už dnes možné zakúpiť si na Steame takmer akúkoľvek hru, čo využili aj viacerí výrobcovia a stavili tak práve na túto platformu.

Herné konzoly sú taktiež zraniteľné

Napriek tomu, že Sony a Microsoft pracujú na vývoji novej generácie PlayStationu a Xboxu, máme tu rozmach herných smartfónov či viacerých služieb, ktoré môžu vyvolať pozitívnu konkurenciu. Najväčšiu zbraň zdá sa prinesie práve Google spoločnosti Microsoft, ktorý plánuje ponúkať vlastné hry založené na cloudových herných službách. V budúcnosti tak možno bude možné zahrať si kvalitnú hru hocikedy a hocikde, čomu dopomôže aj príchod 5G pripojenia.

Na záver teda môžeme zhodnotiť, že všetky tieto udalosti sú natoľko zaujímavé, že podnikanie s videohrami čakajú výrazné zmeny. Týka sa to platforiem, samotných hier, ale aj herných konzol, pričom všetky sa stávajú zraniteľnejšími a konkurencia stále narastá. Pre používateľov to však môže znamenať viacero noviniek či výhod už v v novom roku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú