Spoločnosť Google predstavila nový spôsob ochrany osobných údajov. Bude sa nachádzať v prehliadači Chrome, umožní lepšie porozumieť súborom cookies a hlavne poskytne spôsob, ako ich obmedziť.

Tento nový súbor nástrojov, ktorý bol predstavený na prebiehajúcej konferencii Google I/O, umožní používateľom zobraziť všetky súbory cookie, ktoré prehliadač práve ukladá a zablokovať sledovanie cez tretie strany.

Aj keď ešte nie je celkom jasné, ako bude tento nástroj fungovať, spoločnosť ho opísala ako nový krok v tom, ako prehliadač Chrome chráni súkromie používateľov. Túto správu prednedávnom priniesol americký The Wall Street Journal, ktorý uvádza, že technologický gigant na tomto nástroji pracuje prerušovane už 6 rokov.

Tento krok je však pravdepodobne len zdanie o snahu zlepšenia ochrany súkromia používateľov, nakoľko kvôli obrovskému nárastu smartfónov a mobilných prehliadačov na internete sa význam súborov cookie za posledné roky zmenšil. Je preto otázne, či tento krok naozaj pomôže, píše portál BGR.

„Naše skúsenosti ukazujú, že ľudia dávajú prednosť reklamám, ktoré sú prispôsobené ich potrebám a záujmom,“ povedal viceprezident spoločnosti Google, Prabhakar Raghavan v príspevku na blogu, „ale iba v prípade, ak tieto reklamy ponúkajú transparentnosť, výber a kontrolu“.

Spoločnosť taktiež predstavila viacero nových nástrojov pre transparentnosť reklám, ktoré budú fungovať popri funkciách Ad Settings a Mute This Ad. Pôjde o podobný systém, ktorý je už dostupný v prehliadačoch Safari a Firefox, ktoré automaticky blokujú mnoho sledovačov tretích strán.

Vzhľadom na hlbokú integráciu Googlu a jeho prihlasovacieho cookie, tieto nástroje však neobmedzia vlastnú schopnosť spoločnosti vidieť, čo na internete robíš. Kvôli obrovskej popularite Chromu však novinka môže výrazne zmeniť rovnováhu trhu online reklám, ktorému už aj tak dominuje Google a Facebook, informuje portál The Verge.

Pošli nám TIP na článok



Tech