Vyzeralo to príliš dobre na to, aby to bola pravda. Google pri svojej Stadii už pri uvedení predvádzal také hodnoty výkonu, ktoré sa ani vtedy nikomu nepozdávali. Každý si však povedal, že Google je Google a so svojim streamovaním zvládne prekoná všetky medze. No Google je Google a svoje sľuby porušil.

Už pri uvádzaní Stadie, Google sľuboval rozlíšenie 4K pri plnohodnotných 60 FPS aj pri tých najnáročnejších hrách. Výkon takmer 11 TFLOPS pritom streamovacia služba od Google mala dosiahnuť kombináciou výpočtových výkonov viacerých datacentier, čo by aj dávalo zmysel. Aj keď je udávaný papierový výkon dvojnásobný v porovnaní s Xbox One X, napríklad také Red Dead Redemption 2 na Stadii ide iba v 1440p, zatiaľ čo na krabičke od Microsoftu v natívnom 4K.

4K v 60 FPS na plné hrdlo sľuboval aj Phil Harrison na Twitteri niekoľko dní pred oficiálnym uvedením služby na trh. Nezabudol však dodať jednu zásadnú vec: ,,ak by sa autori z umeleckých dôvodov tak rozhodli, nič by im nebránilo uzamknúť hru na 30 FPS pri rovnakom rozlíšení 4K.“

O deficite výkonu sa Phill vyjadril, že v podstate všetky hry idú v 4K a 60 FPS, keďže to ich zariadenia podporujú, no využívanie a optimalizácia výkonu závisí už od samotných vývojárov.

Nenechaj si ujsť
Aká bola Bratislava v roku 1989? Hrali sme slovenské „GTA-čko“ Vivat Sloboda

Problémom ani tak nie je výkon streamovania, ktorý je, povedzme si na rovinu, pozoruhodný. Zahrať si takmer bez obmedzenia najnovšie tituly v takejto kvalite, bez niekoľkotisícovej investície do herného železa je vynikajúci progres v zdieľaní obsahu sám o sebe. To, že Google zavádzal pri predstavení ich novej služby a za svojim tvrdením si aj naďalej stojí je kapitola sama o sebe.

Pošli nám TIP na článok



Hry