V snahe posilniť súkromie používateľov sa spoločnosť Google pripravuje na zakázanie súborov cookie tretích strán vo svojom prehliadači Chrome, čo má priniesť revolúciu v online reklame, píše TechRadar.

Tento krok, ktorý pôvodne oznámil v internom e-maile softvérový inžinier spoločnosti Google Johann Hofmann, signalizuje záväzok riešiť obavy o ochranu osobných údajov používateľov.

Reaguje na predpisy EÚ

Základom iniciatívy spoločnosti Google v oblasti ochrany osobných údajov je „Privacy Sandbox“, súbor rozhrania API pre reklamné technológie, ktorý bol zavedený v reakcii na vývoj európskych predpisov o ochrane údajov.

Jedným z významných prvkov je API Topics, ktoré umožňuje webovým stránkam pochopiť záujmy používateľov bez toho, aby sa spoliehali na sledovacie súbory cookie. Znamená to odklon od bežnej metódy, keď inzerenti sledujú používateľov na webe.

Nie všetci sú však presvedčení o záväzku spoločnosti Google v oblasti ochrany osobných údajov. Peter Snyder, viceprezident pre ochranu súkromia v spoločnosti Brave Software, vyjadril výhrady a uviedol, že prehliadač Google Chrome v porovnaní s ostatnými hlavnými prehliadačmi stále nemá dostatočne zabezpečenú ochranu súkromia, dodáva The Register.

Snyder zdôraznil niekoľko zmien, ako napríklad obmedzenie kontroly používateľov a transparentnosť, čo vyvoláva obavy o skutočné priority iniciatív spoločnosti Google v oblasti ochrany súkromia.

Google si aj tak vyslúžil kritiku

Hoci spoločnosť Google plánuje vypnúť súbory cookie tretích strán v rámci postupného zavádzania, kritici tvrdia, že tento proces je pomalý. Ostatní výrobcovia prehliadačov, ako napríklad Apple, Brave a Mozilla, už prijali aktívnejšie opatrenia tým, že vo svojich prehliadačoch predvolene blokujú súbory cookie tretích strán.

FonTech

Vedúci technologický pracovník EFF Jacob Hoffman-Andrews zdôraznil dôležitosť urýchleného zavedenia týchto kritických zlepšení ochrany súkromia a vyzval spoločnosť Google, aby nedovolila, aby jej reklamné záujmy bránili pokroku.

Program nahradenia súborov cookie sa má testovať v roku 2024, pričom jeho postupné zavádzanie sa začne v júni. Cieľom tohto prechodu je dosiahnuť krehkú rovnováhu medzi ochranou súkromia používateľov a uspokojením potrieb inzerentov.

Vzhľadom na vývoj digitálneho prostredia je Privacy Sandbox spoločnosti Google kľúčovou iniciatívou pri formovaní webu viac zameraného na ochranu súkromia, hoci problémy a skepsa pretrvávajú. Úspech tohto ambiciózneho projektu v oblasti ochrany súkromia bude v konečnom dôsledku závisieť od toho, ako sa technologický gigant dokáže vyrovnať s týmito obavami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú