Francúzska automobilka DS Automobiles pred pár hodinami oficiálne predstavila novinku s názvom DS 4, ktorá sa pridáva do rodiny vozidiel SUV. Luxusná značka z koncernu PSA prináša stredne veľké, športovo vyzerajúce SUV s plug-in hybridným pohonom E-TENSE a množstvom ďalších technologických vychytávok.
Automobilka DS tasí naozaj silnú zbraň, ktorá minimálne na fotografiách a papierových špecifikáciách vyzerá naozaj dobre, ba priam až nečakane luxusne. DS 4 je nabité rôznymi technologickými vychytávkami, no ich reálne fungovanie ukážu až prvé testy. Jediné, čo zatiaľ môžeme dôkladne ohodnotiť, je dizajn, ktorý sa ale pri DS 4 vydaril naozaj na jednotku.

Po dizajnovej stránke sú vozidlá DS nesmierne vydarené, no ich technické spracovanie, žiaľ, oproti nemeckým prémiovkám mierne zaostáva. Nehádžme ale flintu do žita, možno nás DS 4 prekvapí, koniec koncov, tento model je naozaj nabitý rôznymi novými funkciami a technológiami.
Dizajn, ktorý v danej triede nemá obdoby
Auto pôsobí „svalnato“ aj vďaka početným ostrým líniám. Kľučky dverí sú zapustené do karosérie a vysúvajú sa iba v prípade, keď je potrebné otvoriť dvere. Čo sa týka svetelnej technológie, k dispozícii sú dve možnosti – dynamické svetlá, ktoré sa dokážu nakláňať a natáčať, alebo Matrixová technológia, ktorá vynecháva svetlo v priestore, kde sa nachádza iné vozidlo.

K dispozícii budú dve verzie, Performance Line s výrazným športovým vzhľadom, alebo verzia Cross, ktorá je o niečo konzervatívnejšia. Interiér vozidla je veľmi čistý, no zároveň pôsobí luxusne, čo sa podarilo dosiahnuť aj vďaka skrytým výduchom klimatizácie v strednej časti.

Z technologických funkcií tu máme head-up displej s podporou rozšírenej reality, pričom jeho zobrazovacia plocha je 21″. Head-up displej dokáže zvýrazniť autá jazdiace pred vozidlom a informácie vykreslí 4 metre pred auto.
Do DS 4 sa dostala aj nová generácia infotainmentu, ktorý sa dá personalizovať, ovládať hlasom a dotykom. Dotykové ovládanie „Smart Touch“ využíva dotykovú plochu v spodnej časti stredovej konzoly, kedy pomocou nej a rôznych gest by malo byť možné ovládať infotainment bez toho, aby vodič musel odvracať zrak z cesty.
Prítomný je aj asistent riadenia druhej generácie. ktorý okrem štandardných funkcií, ako adaptívny tempomat či udržiavanie jazdných pruhov disponuje aj režimom nočného videnia, ktoré zvýrazní osoby a zvieratá až do vzdialenosti 200 metrov.
Funkcia Active Scan Suspension sníma cestu pred vozidlom pomocou kamery a následne aj za pomoci 4 senzorov a 3 akcelerometrov sníma nerovnosti a dokáže nastaviť tuhosť pruženia na každom kolese zvlášť, vďaka čomu bude jazda omnoho hladšia.
Plug-in hybridnú pohonnú sústavu E-TENSE tvorí 180-koňový spaľovací motor a 110-koňový elektromotor so systémovým výkonom 225 koní. Čisto na elektrický pohon by malo DS 4 zvládnuť prejsť 50 km. Novinka pôjde do predaja v Európe už v 4. kvartáli 2021 za zatiaľ neznámu cenovku.
Teraz čítajú

Koniec spaľovákov. Ďalšia známa automobilka Slovákov ohlásila dátum, odkedy vyrobí už len elektromobily

ROZHOVOR ROZHOVOR: Za deň som prešiel vyše 1000 km po Slovensku, s malým elektromobilom odídem aj do Chorvátska

Google navádzal k ekologickej katastrofe. Prečo odporúčal ľuďom vyhadzovať autobatérie do mora?

Najštýlovejší elektromobil sveta? Volkswagen chce z ID.3 kabriolet, takto môže vyzerať

Zlomové testy sú hotové, elektrické lietadlo od Rolls-Royce vzlietne už o pár týždňov
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovensko má nového kráľa vakcín v Google. Sputnik V raketovo vystrelil o 450 %, ľudia majú záujem už aj o očkovanie

Nové Need for Speed sa odkladá. Prednosť v EA dostala iná hra

Majitelia tatranskej reštaurácie s 23-ročnou históriou: Zadlžujeme sa a pomoc od štátu je pomalá, je to likvidačné

Zaočkovaný Bill Gates prezradil, kedy budú môcť ľudia prestať nosiť rúška aj v spoločnosti
