Francúzska automobilka DS Automobiles pred pár hodinami oficiálne predstavila novinku s názvom DS 4, ktorá sa pridáva do rodiny vozidiel SUV. Luxusná značka z koncernu PSA prináša stredne veľké, športovo vyzerajúce SUV s plug-in hybridným pohonom E-TENSE a množstvom ďalších technologických vychytávok.

Automobilka DS tasí naozaj silnú zbraň, ktorá minimálne na fotografiách a papierových špecifikáciách vyzerá naozaj dobre, ba priam až nečakane luxusne. DS 4 je nabité rôznymi technologickými vychytávkami, no ich reálne fungovanie ukážu až prvé testy. Jediné, čo zatiaľ môžeme dôkladne ohodnotiť, je dizajn, ktorý sa ale pri DS 4 vydaril naozaj na jednotku.

DS Automobiles

Po dizajnovej stránke sú vozidlá DS nesmierne vydarené, no ich technické spracovanie, žiaľ, oproti nemeckým prémiovkám mierne zaostáva. Nehádžme ale flintu do žita, možno nás DS 4 prekvapí, koniec koncov, tento model je naozaj nabitý rôznymi novými funkciami a technológiami.

Dizajn, ktorý v danej triede nemá obdoby

Auto pôsobí „svalnato“ aj vďaka početným ostrým líniám. Kľučky dverí sú zapustené do karosérie a vysúvajú sa iba v prípade, keď je potrebné otvoriť dvere. Čo sa týka svetelnej technológie, k dispozícii sú dve možnosti – dynamické svetlá, ktoré sa dokážu nakláňať a natáčať, alebo Matrixová technológia, ktorá vynecháva svetlo v priestore, kde sa nachádza iné vozidlo.

DS Automobiles

K dispozícii budú dve verzie, Performance Line s výrazným športovým vzhľadom, alebo verzia Cross, ktorá je o niečo konzervatívnejšia. Interiér vozidla je veľmi čistý, no zároveň pôsobí luxusne, čo sa podarilo dosiahnuť aj vďaka skrytým výduchom klimatizácie v strednej časti.

Z technologických funkcií tu máme head-up displej s podporou rozšírenej reality, pričom jeho zobrazovacia plocha je 21″. Head-up displej dokáže zvýrazniť autá jazdiace pred vozidlom a informácie vykreslí 4 metre pred auto.

Do DS 4 sa dostala aj nová generácia infotainmentu, ktorý sa dá personalizovať, ovládať hlasom a dotykom. Dotykové ovládanie „Smart Touch“ využíva dotykovú plochu v spodnej časti stredovej konzoly, kedy pomocou nej a rôznych gest by malo byť možné ovládať infotainment bez toho, aby vodič musel odvracať zrak z cesty.

Prítomný je aj asistent riadenia druhej generácie. ktorý okrem štandardných funkcií, ako adaptívny tempomat či udržiavanie jazdných pruhov disponuje aj režimom nočného videnia, ktoré zvýrazní osoby a zvieratá až do vzdialenosti 200 metrov.

Funkcia Active Scan Suspension sníma cestu pred vozidlom pomocou kamery a následne aj za pomoci 4 senzorov a 3 akcelerometrov sníma nerovnosti a dokáže nastaviť tuhosť pruženia na každom kolese zvlášť, vďaka čomu bude jazda omnoho hladšia.

Plug-in hybridnú pohonnú sústavu E-TENSE tvorí 180-koňový spaľovací motor a 110-koňový elektromotor so systémovým výkonom 225 koní. Čisto na elektrický pohon by malo DS 4 zvládnuť prejsť 50 km. Novinka pôjde do predaja v Európe už v 4. kvartáli 2021 za zatiaľ neznámu cenovku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom