Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltické články.
Kombinácia elektrického auta a fotovoltiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.
Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
- Či bola práve fotovoltika motiváciou ku kúpe elektromobilu
- Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
- Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
- Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
- Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltika neprodukuje dostatok energie
- Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
- Aká je návratnosť za fotovoltiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil
Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?
Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.
Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.
Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?
Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.
Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?
Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.
Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltické panely?
Fotovoltika bol prvok o ktorom som tiež vedel, že ho chcem a súčasne sa naplnili tri pre mňa dôležité požiadavky. Tou prvou bola kúpa elektromobilu a tým pádom lepšie využitie vlastnej vyrobenej elektriny.

Ďalej k tomu prispela aj situácia na trhu, kedy fotovoltické sety slušne zlacnievajú každým rokom, respektíve za rovnaký peniaz je každým rokom vyšší inštalovaný výkon. No a nakoniec ma presvedčila možnosť virtuálnej batérie s kumuláciou vyrobenej energie do nasledujúcich mesiacov. Dotácia pre zelené domácnosti na fotovoltické články bola pre mňa už iba príjemným bonusom.
Majitelia elektromobilu pri jeho nabíjaní doma dokážu jazdiť v priemere za 1,50 € na 100 km, koľko stojí jazda teba?
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko ho stojí jazda na 100 km pri nabíjaní cez deň
- Aká je návratnosť fotovoltaiky, ak ňou nabíja elektromobil a napája domácnosť
- Prečo musí občas elektrinu prikupovať z verejnej siete
- Či sa dá fungovať aj bez pripojenia na verejnú sieť
- Prečo si vybral elektromobil od Volkswagenu pred Hyundai, KIA či Peugeotom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Elektromobilita
Teraz čítajú

Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur

Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis

Nové 24/7 radary s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

8 každodenných rituálov pre dlhovekosť: 74-ročná lekárka prezradila, ako si udržať telo aj myseľ mladé

„Kriedová cenzúra“ na Katolíckej univerzite v Ružomberku: Študentov donútili zmazať odkaz, SBS im brala preukazy

O Slovenke Miriam píšu izraelské médiá: Babička mi povedala, že počas holokaustu všetci mlčali. Sľúbila som, že ja mlčať nebudem

Národná banka Slovenska varuje pred touto spoločnosťou. Daj si na ňu pozor

Fico čelil vzbure v Poprade: Študentov posielal na Ukrajinu, tí na protest štrngali kľúčmi a opustili diskusiu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Nové 24/7 radary s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Mohlo to dopadnúť fatálne. Čínski astronauti sa vracajú na Zem, zažili však niečo, na čo nikdy nezabudnú
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s prekvapivou krajinou
STVR vysvetlila dôvody. Pozastavená relácia sa vráti už čoskoro
Brusel zrazil Google na kolená obrovskou pokutou. Trump sa kvôli tomu znova vyhráža EÚ
von der Leyen: Prechod na čistú energiu musíme urýchliť, máme základ nového priemyselného ekosystému Európy
Výborná správa pre slovenských motoristov: Už čoskoro budeme lacnejšie tankovať
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

8 každodenných rituálov pre dlhovekosť: 74-ročná lekárka prezradila, ako si udržať telo aj myseľ mladé

„Kriedová cenzúra“ na Katolíckej univerzite v Ružomberku: Študentov donútili zmazať odkaz, SBS im brala preukazy

O Slovenke Miriam píšu izraelské médiá: Babička mi povedala, že počas holokaustu všetci mlčali. Sľúbila som, že ja mlčať nebudem

Národná banka Slovenska varuje pred touto spoločnosťou. Daj si na ňu pozor


