Nie je to tak dávno, čo Ted Sarandos, výkonný riaditeľ Netflixu, na margo premiér filmov v kinách deklaroval, že predplatitelia služby sú pre streamovaciu spoločnosť prvoradí a snímky Netflixu si vždy budú môcť pozrieť medzi prvými.

Odvtedy však Netflix zaznamenal najslabší nárast predplatiteľov za posledné štyri roky a prognózy do budúcnosti momentálne vzhľadom na koniec pandemickej situácie, z ktorej spoločnosť pri strmom náraste divákov vo veľkom profitovala, tiež nie sú najružovejšie.

Na čom si filmy a seriály vychutnáš v skvelej kvalite?

Pozri si ich na 58-palcovom televízore s technológiou Ambilight, 4K rozlíšením, operačným systémom Android a podporou HDR10+.

PREČÍTAJ SI CELÝ –>ČLÁNOK<–

Nedarí sa však ani kinám, ktoré zažili najhoršie mesiace v histórii a aj keď tento rok ponúknu obrovské množstvo veľkofilmov, veľké siete kinosál sú kriticky odkázané vyhľadávať nové spôsoby, ako vlastnú ekonomiku čo najrýchlejšie a najefektívnejšie naštartovať.

Z rivalov spojenci

Neútešná situácia oboch strán by teraz mohla viesť k neočakávanému partnerstvu. Ako informuje The Wall Street Journal, najväčšie filmy Netflixu by sa v budúcnosti ešte pred premiérou na streamovacej platforme mohli čoraz viac objavovať aj v kinách.

TMDB

Prvý pokus už má Netflix pritom za sebou a týždeň pred premiérou očakávanej zombie akcie Army of the Dead od režiséra Zacka Snydera v rámci streamovacej platformy bola snímka exkluzívne uvedená aj v amerických kinách. Stala sa tak vôbec prvým filmom Netflixu, ktorý bol divákom v kinách sprístupnený celoplošne vo veľkých sieťach kín.

Doposiaľ Netflix v kinách uvádzal spravidla len svoje ambiciózne kúsky s potenciálom útočiť na Oscarov, keďže jedným z kritérií na zisk prestížneho ocenenia je práve ich premiéra v kine. Takéto filmy však Netflix zakaždým vysielal len vo vybraných mestách a počas krátkeho časového okna.

Trend, ktorý dáva význam

Vyjadrenia zástupcov kín naznačujú, že Army of the Dead nemusí byť a pravdepodobne ani nie je poslednou kinopremiérou Netflixu. Vedúci siete kín Cinemark, Mark Zoradi, sa napríklad nechal počuť, že je presvedčený o tom, že ďalšie filmy Netflixu budú už čoskoro nasledovať a rozhodnutie spoločnosti v nastavenom trende pokračovať považuje za veľmi pokrokové.

Kedysi pritom streamovacia služba čelila ostrej kritike práve od veľkých sietí kín, ktorým sa nepáčilo, že Netflix nerešpektuje tzv. pravidlo 90-tich dní, v rámci ktorých sú filmy dostupné výhradne v kinách a až potom putujú na služby VOD (video-on-demand). Odvtedy sa však vo filmovom svete sa veľa zmenilo.

Exkluzívne okno sa skrátilo na 45-dní a viacerí streamovací giganti začali so zaraďovaním veľkofilmov do svojej ponuky v deň ich kinopremiéry. Disney+ takto predstavilo napríklad rozprávky Mulan či Soul, skutočné zemetrasenie prišlo zo strany Warner Media a ich platformy HBO Max, kde sú očakávané kinohity celého roka dostupné už v prvý deň vydania.

Netflix si rozhodnutím predstavovať svoje najväčšie hity v kinách zároveň môže na svoju stranu nakloniť aj samotných filmárov, ktorí so spoločnosťou odmietajú pracovať práve kvôli absencii kinopremiér. Dlhodobým kritikom služby z tohto dôvodu je napríklad Christopher Nolan.

Streamovací gigant nateraz situáciu nijak nekomentuje, určite však úspech Army of the Dead v kinách pozorne sleduje. Filmu sa však zatiaľ nedarí najlepšie. Za otvárací víkend dokázal podľa CosmicBook zarobiť len 780-tisíc dolárov, čo je hlboko pod dvojmiliónovými očakávaniami.

To zároveň nemusí znamenať, že diváci o filmy Netflixu nemajú záujem. Kinopriemysel sa z pandemickej situácie stále spamätáva iba pozvoľna a bude zaujímavé sledovať, či Netflix v širšom spektre sprístupní aj svoje ďalšie veľké filmy. Nemenej dôležitá však bude aj reakcia samotných predplatiteľov, ktorí si Netflix cenia aj kvôli skutočnosti, že na rozdiel od iných veľkých hráčov, majú svoj obsah k dispozícii hneď a na nemusia naň čakať týždne po premiére.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú