Zdá sa, že dopyt po luxusných športových autách je silnejší než kedykoľvek predtým. Napriek ekonomickým výzvam a neustálym zmenám vo svete Ferrari zaznamenalo rekordné predaje v roku 2024 a už teraz vie, že nasledujúce dva roky budú rovnako úspešné.

Objednávky pokrývajú celú výrobnú kapacitu až do konca roku 2026, takže ak si dnes niekto objedná nové Ferrari, jeho dodávka je naplánovaná najskôr na začiatok roka 2027, píše o téme Motor1.

V popredí jeden model

Za týmto obrovským záujmom stojí najmä model 12Cilindri, nástupca populárneho 812 Superfast. Tento dvanásťvalcový superšport debutoval minulý rok a je k dispozícii ako kupé aj ako kabriolet s elektricky skladacou pevnou strechou.

Ferrari, ktoré bolo v roku 2016 oddelené od FCA a už nie je súčasťou skupiny Stellantis, má na tento rok pripravených šesť nových modelov. Medzi nimi aj prvý elektromobil značky, ktorého premiéra je naplánovaná na 9. októbra.

Ferrari auto
Ferrari

Konkurencia nespí

Talianska značka však nie je jedinou automobilkou, ktorá zažíva enormný dopyt po exkluzívnych modeloch. Lamborghini hlási, že jeho vlajková loď Revuelto je úplne vypredaná až do konca roku 2026. SUV Urus si tiež drží masívny záujem, a to aj napriek tomu, že sa teraz predáva výhradne ako plug-in hybrid. Práve elektrifikácia by mohla niektorých zákazníkov odradiť, no predajné čísla zatiaľ ukazujú opak.

Podobný príbeh sa odohráva aj u McLarenu, ktorého model W1 bol kompletne vypredaný ešte pred svojím oficiálnym predstavením. Ak by sa Porsche rozhodlo vyrobiť sériovú verziu konceptu Mission X, pravdepodobne by to bol okamžitý hit, hoci čisto elektrický pohon môže niektorých záujemcov odrádzať. CEO chorvátskej značky Rimac, Mate Rimac, už v minulosti priznal, že najbohatší zákazníci stále váhajú pri kúpe elektrických hyperšportiakov, čo je aj dôvod, prečo model Nevera stále nie je úplne vypredaný.

Hybridy preberajú opraty

Aj keď úplná elektrifikácia zatiaľ nie je medzi majetnými zákazníkmi najpopulárnejšia, hybridné technológie sa v luxusnom segmente rýchlo presadzujú. Ferrari hlási, že 51 % všetkých vozidiel dodaných v roku 2024 bolo elektrifikovaných. Nie je to až také prekvapenie, keďže modely 296 GTB a SF90 Stradale sú plug-in hybridy.

Do roku 2030 Ferrari očakáva, že 80 % jeho predaných vozidiel bude hybridných alebo čisto elektrických, pričom len 20 % zostane verných spaľovacím motorom. CEO Ferrari Benedetto Vigna však vidí riešenie v syntetických palivách, ktoré by mohli zachovať výkonné benzínové motory aj v nasledujúcich dekádach.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP