Musia obmedziť krútiaci moment

Ak by sa návrh na manuálnu prevodovku v niektorom budúcom modeli Icona skutočne schválil, bolo by však potrebné umelo obmedziť krútiaci moment motora. Fulgenzi totiž poznamenal, že inak by vodiči potrebovali „naozaj veľkú nohu“, aby zvládli stláčať ťažkú spojku. No medzi zákazníkmi, ktorí sú zvyknutí platiť milióny za tieto špeciality, by určite zníženie výkonu nebolo veľkou prekážkou, ak by to znamenalo možnosť radiť si prevodové stupne ručne v dvanásťvalcovom Ferrari.

Ak by vznikol model SP4 s manuálom a motorom V12, išlo by o extrémne exkluzívny a nákladný kúsok. Vývoj úplne novej prevodovky pre limitovaný počet vozidiel nie je lacná záležitosť, no Ferrari by si určite vedelo premyslieť, ako na tom napriek tomu zarobiť. Pre porovnanie – Daytona SP3 stála 2,2 milióna dolárov a napriek tomu sa všetkých 599 kusov predalo bez zaváhania. A keďže SP3 uzrela svetlo sveta pred zhruba tromi a pol rokmi, ďalší prírastok do série Icona môže byť skutočne na spadnutie.

Ak sa teda ručná prevodovka vráti, dá sa očakávať, že bude spojená výhradne s čistým spaľovacím motorom. Elektrifikácia by totiž veci výrazne skomplikovala a navyše by znechutila puristov, ktorí si cenia zážitok z jazdy na starý spôsob – s mechanickou prevodovkou a ikonickým kovovým „kliknutím“ brány radiacej páky.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP