Organizovanie súťaží a rôznych akcií na najväčšej sociálnej sieti sveta nie je pre mnohé firmy nič nezvyčajné a takýmto spôsobom sa môžu dostať do povedomia ľudí. Nie každá vypísaná súťaž však musí byť pravdivá, o čom sme sa na Slovensku presvedčili už v mnohých prípadoch, no napriek tomu takéto maniere podvodníkov neskončili. Falošná stránka Samsung Slovakia vypísala súťaž o 4 kusy modelu Galaxy Note 9, ktorá však vyzerá podozrivo už na prvý pohľad.

Vyhrať v súťaži vecnú cenu, alebo inú výhru poteší každého z nás. Na Slovensku sa ale v posledných mesiacoch začali rapídne zvyšovať prípady fiktívnych súťaží, kedy podvodníci využívajú mená veľkých spoločností, aby pritiahli pozornosť ľudí. Tí im pritom aj často naletia a myslia si, že možnosť vyhrať neraz drahé ceny je reálna. Jeden z posledných prípadov už označila za hoax aj Polícia Slovenskej republiky, ktorá pred stránkou Samsung Slovakia varuje ostatných používateľov na Facebooku.

Veľké výhry v ďalej falošnej súťaži

V prípade podvodných súťaží na tejto sociálnej sieti býva hlavným účelom organizátorov prilákať čo najviac ľudí, od ktorých neskôr môžu žiadať rôzne zálohy či poplatky za výhru. V prípade stránky Samsung Slovakia je podozrivý už malý počet fanúšikov, ktorým sa stránka páči. Skutočný a jediný oficiálny web tejto kórejskej spoločnosti sa u nás prezentuje iba pod názvom Samsung a má už takmer 160 miliónov fanúšikov. Jeho slovenská falošná verzia má pritom iba zhruba 1 600 fanúšikov. Oficiálna facebooková stránka spoločnosti si tak všimla podvodnú stránku, ktorá vystupuje pod jej menom a ohlásila ju polícii.

KLASICKÝ PODVOD: ZNEUŽITIE MENA ZNAČKY A FIKTÍVNA SÚŤAŽhttps://www.facebook.com/samsungslovakia/Samsung…

Gepostet von Hoaxy a podvody – Polícia SR am Freitag, 16. November 2018

Nenechaj si ujsť
Podvod na webe obral Slovákov o desiatky tisíc eur

Tá občanov vyzvala, aby sa do tejto a podobných súťaží nezapájali. Túžba po výhre však býva neraz silnejšia a aj tentokrát sa tak do súťaže zapojilo viac ako 1 000 ľudí. Presvedčivo pritom nepôsobia ani príliš jednoduché podmienky, ktoré od zúčastnených vyžadujú „like“ na stránku, zdieľanie súťaže a označenie priateľov v komentári. Na takéto spôsoby podvodníkov pred časom upozorňovala aj slovenská firma ESET, no zdá sa, že Slováci sa nepoučia a kvôli takýmto podvodom prichádzajú o peniaze aj naďalej.

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska