Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mark Zuckerberg prešiel od založenia Facebooku so svojou spoločnosťou mnohými zmenami. Konkurencia je čoraz silnejšia, a tak sa aj on chce zapojiť do šírenia rôznych televíznych relácií. Na tento účel vytvoril novú platformu „Watch“, ktorá bude k dispozícii pre niektorých používateľov už zajtra.

Facebook už dávnejšie nie je len obyčajnou sociálnou sieťou, kde môžu používatelia četovať s priateľmi. Aby si mohla spoločnosť udržať stále množstvo aktívnych návštevníkov, rozhodla sa vytvoriť novú platformu pre sledovanie videí a rôznych relácií. Tým chce konkurovať Snapchatu a získať prostriedky z reklám, ktoré sú určené práve pre takýto typ vysielania. Spoločnosť prezradila, že malé percento používateľov bude môcť „Watch“ okúsiť už zajtra v mobilnej aplikácii pre Android, iOS, ale aj na webe.

Relácie rôznych žánrov

Im bude sprístupnené aj malé množstvo video obsahu, no približne ďalších 40 relácií bude mať premiéru pre všetkých už 28. augusta. V novej karte sa budú nachádzať zozbierané videá od fanúšikov BuzzFeed, Tastemade, ATTN a Condé Nast. Chýbať nebudú ani rôzne relácie, ako napríklad Nas Daily s Gabby Bernsteinovou či Kitchen Little od Tastemade, kde deti pripravujú recepty v spolupráci s profesionálnymi kuchármi. Veľkým lákadlom pre športových nadšencov má byť aj dohoda Facebooku s baseballovou ligou. Vďaka tomu diváci uvidia jeden živý prenos zápasu týždenne.

zdroj fotografie: Facebook

Nenechaj si ujsť
Facebooku sa vymkla umelá inteligencia spod kontroly a vytvorila si vlastný jazyk. Okamžite ju odstavili

Mark Zuckerberg k tejto novinke na svojej nástenke napísal: „Dúfame, že „Watch“ bude domovom pre mnoho relácií, od komédií, až po športové live prenosy. Niektorý obsah bude tvorený profesionálmi a iný zas prinesú bežní členovia komunity.“ Používatelia si postupne vytvoria vlastný zoznam videí, kde sa objavia nové epizódy, aby divák nič nezameškal. Taktiež si tam nájdu svojich priateľov a relácie, ktoré sledujú, pričom ich budú môcť spoločne s ostatnými divákmi počas prenosu komentovať. Táto nová platforma v základe rozdelí videá do troch kategórií, a to na tie, ktoré sledujú práve priatelia, na najviac diskutované relácie a tie najvtipnejšie.

Zasa tie reklamy

Spustenie platformy „Watch“ môže Facebooku priniesť aj nemalý zdroj financií z reklám. Ich možnosti postupne začala spoločnosť vyčerpávať umiestňovaním na hlavnú nástenku. Zároveň však má ísť o strategický krok voči väčším konkurentom, ako YouTube, Amazon či Netflix. Aby sa im však Facebook so svojou novinkou dokázal aspoň trochu vyrovnať, musí dokázať, že jeho používatelia majú skutočne o túto platformu záujem. Tých chce prilákať aj na dlhšie a exkluzívnejšie relácie, za ktoré boli zaplatené milióny eur. Chýbať však nebude ani lacnejší obsah, ktorý bude môcť byť po odvysielaní v platforme „Watch“ šírený ďalej. Táto novinka však mala prísť ešte pred pár mesiacmi. Spoločnosť bola nútená jej spustenie niekoľkokrát odložiť, keďže sa do hry zapojilo viacero nových partnerov.

Presný dátum sprístupnenia tejto platformy pre všetkých používateľov nie je známy, no podľa doterajších vyjadrení má prísť už čoskoro. Produktový manažér pre video obsah, Daniel Danker, povedal: „Sledovanie videí na Facebooku robia špeciálnym vaši priatelia. Môžete o nich dokonca aj diskutovať. Video má úžasnú moc spojiť ľudí a vybudovať komunitu.“ Zástupca spoločnosti sa ale nevyjadril na otázku reklamy a finančných dohôd, no portálu TechCrunch sa podarilo zistiť, že partneri z reklám získajú až 55 % podiel. Úspech tejto novej platformy je zatiaľ otázny, avšak Facebook má rozhodne dostatok financií na to, aby mohol túto novinku naplno rozbehnúť, aj keď to môže nejaký čas potrvať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú