Nebolo to tak dávno, kedy musel Mark Zuckerberg pred komisiou obhajovať kroky svojej spoločnosti v prípade poskytovania osobných údajov používateľov tretím stranám. Zdá sa, že Facebook sa nepoučil a pokračuje v poskytovaní údajov ďalej.

Portál Gizmodo pred niekoľkými dňami priniesol informáciu, že Facebook využíva telefónne čísla pre takzvané 2-faktorové overenie (2FA), tiež známe ako dvojúrovňové overenie, na cielené reklamy. Nie je jasné, či sa tento fakt týka aj európskych používateľov, ale pokiaľ áno, Facebook veselo porušuje pravidlá GDPR. Je jasné, že Facebook poskytuje naše údaje inzerentom, aby nám prinášal personalizované reklamy. Použiť však informácie určené na úplne iný účel je prinajmenšom neetické.

Facebook svoje počínanie priznal

Doposiaľ bolo tvoje telefóne číslo použité pre cielené reklamy vtedy, ak si ho sám zverejnil na svojom účte. Ak si napríklad využil v minulosti služby online obchodu a použil si pri nákupe svoje telefónne číslo, ktoré si tiež zverejnil na Facebooku, daný inzerent ti pri zhode týchto čísel mohol neskôr poskytovať cielené reklamy z obchodu, kde si nakupoval. Teraz sa však môže stať to isté aj v prípade, že si svoje číslo na Facebooku nezverejnil, ale použil si ho len pre overenie pri prihlásení. Samotný Facebook to potvrdil pre portál Techcrunch.

Požiadali sme Facebook, aby potvrdil, že to naozaj robí – aby sme sa dvojnásobne ubezpečili. Pretože, vážne WTF. Poslal nám späť vyhlásenie potvrdzujúce, že poskytuje čísla, ktoré mu zverili ľudia pre zabezpečenie účtov, aby na nich zameral marketing.

Tu je vyhlásenie hovorcu z Facebooku: „Používame informácie, ktoré ľudia poskytujú, aby sme ponúkali lepšie a osobnejšie skúsenosti na Facebooku vrátane reklám. Jasne sme sa vyjadrili, ako používame informácie, ktoré zhromažďujeme, vrátane kontaktných informácií, ktoré ľudia odovzdávajú alebo pridávajú na svoje vlastné účty. Informácie o kontaktoch, ktoré ste odovzdali, môžete kedykoľvek spravovať a odstrániť.“

Hovorca nám tiež povedal, že používatelia si môžu zvoliť nevyužitie ich čísla pre reklamné účely tak, že prestanú využívať 2FA overenie.

Povedie hackerský útok k zmene?

Odpoveď na seba nenechala dlho čakať a ozval sa taiwanský hacker a lovec chýb Chang Chi-yuan. Ten chce vymazať Facebookový účet Marka Zuckerberga a dokonca to chce urobiť prostredníctvom online vysielania priamo na Facebooku. Celá udalosť by sa mala odohrať dnes. Stále však zostáva nezodpovedaná otázka, či takýto skutok zmení to, ako sa Facebook k svojím používateľom správa. Snáď sa vo Facebooku nad sebou minimálne zamyslia.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú