Teraz čítate
Milióny ľudí na Facebooku sledovali hodiny len toto obyčajné GIFko. Mysleli si pritom, že ide o živé vysielanie

Sociálne siete sa za posledné roky stali hlavným zdrojom aktuálnych informácií či zaujímavých noviniek, ktoré si získajú pozornosť miliónov používateľov. Posledným hitom na Facebooku sa pred pár dňami stalo „video“ ohromnej búrky alebo tzv. „supercely“. Ako sa však neskôr ukázalo, tento prírodný úkaz, ktorý spôsobil toto nadšenie, bol len GIF obrázkom. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Mnohí diváci, ktorí tento „live stream“ sledovali mali pochybnosti o tom, že skutočne ide o živé vysielanie, no niektorí pevne stáli za svojim tvrdením, že prenos, ktorý sledujú, je naozaj z aktuálneho diania. Tento hit posledných dní sa objavil na stránke Newsfeed na Facebooku. Po tom, čo vysielanie presiahlo maximálnu dĺžku 4 hodín, bolo znova spustené. Tentokrát sa spustilo na stránke The Cherry Orchard, ktorá s tou prvou mala dokonca aj spoločný domovský web newsfeed.pro.

zdroj fotografie: Screenshot

Nenechaj si ujsť
Facebook spustil reklamy v Messengeri. Takto budú vyzerať a nevyhnú sa im ani Slováci

V podstate ide len o internetovú stránku so skopírovanými vtipmi, no na Facebooku dokázala narobiť poriadny rozruch. Týmto falošným videom bolo počas vysielania uchvátených až 17 miliónov registrovaných používateľov. Ako ďalšia tento trik na svojej „fan page“ využila televízia NTD a v tomto prípade sledovanosť dosiahla 7,6 milióna divákov.

zdroj fotografie: Facebook

Kto tento virálny hit vytvoril?

Otázkou doteraz ostávalo, kto za týmto videom, ktoré bolo v podstate GIF obrázkom, stál. Pátranie odhalilo slovinského fotografa, Marka Koroseca, ktorý zábery tejto masívnej búrky vytvoril v Južnej Dakote ešte 19. júla roku 2015. Ako lovca búrok ho museli tieto fotografie rozhodne uchvátiť, no on sám s vytvorením tohto GIF-ka nemal nič spoločné. Všetko to spáchal jeho známy priateľ, Jonathan Wennström, ktorý poskladal tieto zábery a tie sa následne stali virálnym hitom.

Dvojica má z úspechu samozrejme obrovskú radosť, no zrejme sa príliš neraduje tých 17 miliónov divákov, ktorí tomu šikovného „podvodu“ naleteli. Sociálne siete sú zdrojom mnohých aktuálnych informácií, no aj takýto príspevok dokazuje to, že nie všetko, čo tam ľudské oko vidí, je také ako sa na prvý pohľad zdá. Aj z jednoduchého nápadu sa však vďaka šikovnosti niektorých ľudí môže rázom stať virálny hit ako táto supercela spred dvoch rokov. Naletel si na tento „živý prenos“ aj ty?

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
17%
Páči sa mi to
33%
Chcem to
17%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
33%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]
  • lukino86

    môžem osrat cely facebook preto tam nechodim, nevkladam žiadne fotky, žiadne komentáre, maximálne mám masenger kto ma chce kontaktovať môžete odpíšem dovidenia… :)

  • WayTooLong

    …lebo miliony ludi su tupi jak priborovy noz v skolskej jedalni. :D