Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.


Keď pred niekoľkými rokmi Mark Zuckerberg založil Facebook, potenciál tejto sociálnej siete nebol ani zďaleka taký veľký ako dnes. Každodenne prostredníctvom Messengeru komunikujú miliardy používateľov, a tak sa spoločnosť rozhodla zvýšiť svojich zisky pomocou reklám. Tie majú spojiť milióny registrovaných firiem s používateľmi, ktorí četujú s priateľmi. 

Domáca obrazovka aplikácie sa už čoskoro zmení na nepoznanie, nakoľko do nej Facebook zakomponuje reklamy, pričom táto radikálna zmena zasiahne každého používateľa kdekoľvek na svete. Túto novinku oznámil vedúci produktového oddelenia Stan Chudnovsky. Testovanie nového systému reklám v Messengeri bolo spustené už začiatkom tohto roka v Thajsku a Austrálii. Vďaka svojej popularite je táto četovacia aplikácia ideálnym nástrojom na prezentovanie produktov a reklám od rôznych firiem. Mnohé konkurenčné spoločnosti, ako WeChat sa zamerali na zjednodušenie obchodu, no reklamy na domovskej obrazovke Messengera posúvajú Facebook o krok bližšie k jeho skutočnému obchodnému modelu.

zdroj fotografií: Screenshot/Josh Constine/YouTube

Veľký biznis pre najväčšie firmy

Reklamy nie sú pre spoločnosť Marka Zuckerberga všetko. Aktuálne však ide o najlepší zdroj, akým je možné zarobiť peniaze pre tak veľkú sociálnu sieť. Podľa Chudovského existujú pre Facebook aj iné obchodné modely, no všetky z nich sa točia iba okolo reklám. Reklamy do Messengeru zavítajú už koncom tohto roka, pričom ich spoločnosti budú môcť posielať používateľom, s ktorými už dovtedy komunikovali prostredníctvom tohto četu. Prechod z beta verzie ale bude závisieť od rýchlosti, akou sa budú reklamy v aplikácii šíriť. Myšlienka prepojiť firmy s používateľmi Facebooku silnela už od konferencie F8 v apríli minulého roka.

Nenechaj si ujsť
Daj zbohom zasekanému Messengeru! Facebook na Slovensku spúšťa jeho odľahčenú Lite verziu

Skvelým príkladom ich prepojenia v USA je aj karta „Objavovanie“ v aplikácii Messengeru. Pomocou nej môžu používatelia komunikovať s rôznymi spoločnosťami od fastfoodu Taco Bell, cez banku Chase Bank, až po Kalifornskú univerzitu. Vedúci produktového oddelenia, Stan Chudovský, tvrdí tiež, že najlepšie skúsenosti prídu z otvárania konverzácii. Vďaka tomu môžu neskôr používatelia dostávať relevantné reklamy.

Aká bude reakcia používateľov?

Práve kvôli obrovskému publiku používateľov, ktorých môžu tieto spôsoby inzerovania zaujať sa tak čoraz viac spoločností prikláňa k rozširovaniu reklám vo svojich aplikáciách. Reklamy však mnohokrát dokážu život znepríjemniť, no firmy predsa len musia mať svoj zdroj prijímov a práve inzerovanie je v dnešných dňoch jedným z najväčších biznisov. Si spokojný s rozhodnutím Facebooku priniesť reklamy aj do Messengera?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú