Úplne prvý elektrický superšport na svet priniesol Mercedes. Jeho SLS AMG Electric Drive sa na trh dostalo v roku 2013 a aj napriek ohromným parametrom ho málokto bral vážne. Novinári si z neho v mnohých smeroch uťahovali, dokedy nestlačili akcelerátor.

Každý kus mal brutálnych 740 koní, 1 000 Nm krútiaceho momentu a cenovka začínala na sume 416 500 €. To znamená, že cenou prekonal „štandardné“ AMG SLS viac než dvojnásobne a dovtedy najvyššie SLS AMG Black Series preskočil zhruba o 150 000 €.

Faktom ale je, že dnes ide o jeden z najžiadanejších SLS AMG variantov, pričom svoju hodnotu viac než zdvojnásobil. Čo za svoje peniaze zákazníci okrem brutálneho výkonu dostali a ako sa zo „škaredého káčatka“ rady SLS AMG stal zberateľský kúsok?

Myšlienka sa zrodila 2 dekády dozadu

Mercedes v polovici roka 2010 oznámil koncept, na ktorom mal demonštrovať budúcnosť svojich vysokovýkonných áut. Hlavným cieľom bolo, aby novinka neprodukovala emisie, no stále ponúkala adrenalín, športové vlastnosti a dynamiku, ktoré sa spájali s legendárnym AMG SLS.

Najväčší potenciál splniť túto náročnú úlohu videli inžinieri z Brixworthu v elektrickom pohone. Za pohonom stála kolaborácia medzi Mercedes-AMG a spoločnosťou Mercedes AMG High Performance Powertrains, ktorá pre tím Mercedes-AMG Petronas dnes vyrába motory do monopostov F1.

Mercedes SLS AMG E-CELL prišiel už v roku 2010

Koncept nazvali SLS AMG E-CELL a aj napriek tomu, že s produkčnou verziou Electric Drive zdieľal rovnakú koncepciu, nebol ani z ďaleka taký extrémny. Výkon sa zastavil „len“ na 525 konských silách a krútiaci moment dosahoval 880 Nm, informoval svojho času Mercedes v tlačovej správe.

Gullwing s elektrickým pohonom je súčasťou firemnej stratégie s názvom AMG Performance 2015, ktorej cieľom je neustále znižovanie spotreby paliva a emisií,“ uvádzala spoločnosť.

Na titulnej fotke sa nachádzajú SLS AMG Electric Drive a SLS AMG E-CELL.
Mercedes-Benz (Úprava redakcie)

E-CELL bol vybavený štyrmi elektrickými motormi a batériou o kapacite len 48 kWh, pričom z 0 na 100 dokázal zrýchliť za 4 sekundy. Nesoôsobil obrovský ošiaľ, pretože tento koncept bol azda v každom ohľade horší než štandardný spaľovací SLS AMG s 6,3-litrovým osemvalcom. Vďaka architektúre batérie však Mercedes upozornil, že auto by teoreticky zvládlo dosiahnuť výkon až 643 koní.

K zákazníkom sa dostala verzia „na steroidoch“
Čítaj 10 dní zadarmo PREMIUM články

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP