Experti ho milovali, ľudia ho odsúdili. Prvý elektrický superšport je dnes svätý grál zberateľov
Úplne prvý elektrický superšport na svet priniesol Mercedes. Jeho SLS AMG Electric Drive sa na trh dostalo v roku 2013 a aj napriek ohromným parametrom ho málokto bral vážne. Novinári si z neho v mnohých smeroch uťahovali, dokedy nestlačili akcelerátor.
Každý kus mal brutálnych 740 koní, 1 000 Nm krútiaceho momentu a cenovka začínala na sume 416 500 €. To znamená, že cenou prekonal „štandardné“ AMG SLS viac než dvojnásobne a dovtedy najvyššie SLS AMG Black Series preskočil zhruba o 150 000 €.
Faktom ale je, že dnes ide o jeden z najžiadanejších SLS AMG variantov, pričom svoju hodnotu viac než zdvojnásobil. Čo za svoje peniaze zákazníci okrem brutálneho výkonu dostali a ako sa zo „škaredého káčatka“ rady SLS AMG stal zberateľský kúsok?
Myšlienka sa zrodila 2 dekády dozadu
Mercedes v polovici roka 2010 oznámil koncept, na ktorom mal demonštrovať budúcnosť svojich vysokovýkonných áut. Hlavným cieľom bolo, aby novinka neprodukovala emisie, no stále ponúkala adrenalín, športové vlastnosti a dynamiku, ktoré sa spájali s legendárnym AMG SLS.
Najväčší potenciál splniť túto náročnú úlohu videli inžinieri z Brixworthu v elektrickom pohone. Za pohonom stála kolaborácia medzi Mercedes-AMG a spoločnosťou Mercedes AMG High Performance Powertrains, ktorá pre tím Mercedes-AMG Petronas dnes vyrába motory do monopostov F1.
Mercedes SLS AMG E-CELL prišiel už v roku 2010
Koncept nazvali SLS AMG E-CELL a aj napriek tomu, že s produkčnou verziou Electric Drive zdieľal rovnakú koncepciu, nebol ani z ďaleka taký extrémny. Výkon sa zastavil „len“ na 525 konských silách a krútiaci moment dosahoval 880 Nm, informoval svojho času Mercedes v tlačovej správe.
„Gullwing s elektrickým pohonom je súčasťou firemnej stratégie s názvom AMG Performance 2015, ktorej cieľom je neustále znižovanie spotreby paliva a emisií,“ uvádzala spoločnosť.
E-CELL bol vybavený štyrmi elektrickými motormi a batériou o kapacite len 48 kWh, pričom z 0 na 100 dokázal zrýchliť za 4 sekundy. Nesoôsobil obrovský ošiaľ, pretože tento koncept bol azda v každom ohľade horší než štandardný spaľovací SLS AMG s 6,3-litrovým osemvalcom. Vďaka architektúre batérie však Mercedes upozornil, že auto by teoreticky zvládlo dosiahnuť výkon až 643 koní.
K zákazníkom sa dostala verzia „na steroidoch“
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké technológie si produkčná verzia požičala z monopostu F1 Lewisa Hamiltona
- Čo jej najviac vyčítali kritici a novinári a a prečo si elektrické SLS aj tak zamilovali
- Ako SLS AMG Electric Drive predbehlo dobu o minimálne 10 rokov
- Aká je jeho dnešná hodnota a prečo išlo o jednu z najlepších investícií
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Benefity v hodnote viac ako 100 €
Teraz čítajú
Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Slovensku vzorom. V zahraničí zavádzajú likvidačné pokuty za blokovanie nabíjačiek spalovákmi
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Na Slovensku sa pripravujú miliardové investície do veternej energetiky
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
EÚ a Nemecko dosiahli dohodu v otázke spaľovacích motorov
Bitcoin kopíruje výnimočný pohyb zlata z minulého tisícročia, môže dosiahnuť rekordnú hodnotu
Poškodená kozmická loď Sojuz sa vráti na Zem bez posádky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené