Európsky koncern tu končí. V EÚ sa neoplatí vyrábať elektromobily, chcú ísť preč
Automobilová skupina Stellantis, vlastník viacerých značiek vrátane Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroën a Opel, dospela k záveru, že v súčasnosti nemôže vyrábať cenovo dostupné elektrické vozidlá (EV) v Európe. Hľadá preto lacnejšiu výrobu na trhoch, ako je India. Vyhlásil to generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Ak bude India s množstvom nízkonákladových dodávateľov schopná do konca roka 2023 splniť požiadavky týkajúce sa kvality a nákladov, mohlo by jej to otvoriť dvere k exportu elektrických vozidiel na iné trhy, uviedol Tavares.
V Európe nevidia budúcnosť
„Európa zatiaľ nie je schopná vyrábať cenovo dostupné elektromobily. Veľkou príležitosťou pre Indiu by teda bolo, keby bola schopná predávať kompaktné elektromobily za prijateľnú cenu na dosiahnutie zisku,“ povedal Tavares tento týždeň novinárom na mediálnom okrúhlom stole v Indii.
Stellantis výrazne investuje do elektromobilov, ale Tavares minulý mesiac varoval, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú vzdialené päť až šesť rokov.
Tavaresova možná stávka na Indiu prichádza po tom, čo americkí výrobcovia automobilov Ford a General Motors opustili tento trh, keďže tam nedokázali zarobiť a prelomiť dominanciu japonskej automobilky Suzuki a juhokórejského Hyundai Motor.
Zároveň do Európy už prenikajú čínski výrobcovia elektrických vozidiel a snažia sa získať si klientov cenovo dostupnejšími autami. Práve nižšie ceny im pomohli predbehnúť väčšinu zahraničných konkurentov na domácom trhu v Číne, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi.
„Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať dôsledky z hľadiska obchodu. Silou, ktorá má najlepšie predpoklady využiť túto príležitosť, je, samozrejme, India,“ povedal Tavares.
Najväčší potenciál vidí v Indii
India, kde Stellantis predáva svoje značky Jeep a Citroën, predstavuje zlomok z globálneho odbytu automobilky, ale podľa Tavaresa jeho spoločnosť sa „neženie za objemom, ale chce radšej napredovať pomaly a so ziskom„.
Automobilka plánuje uviesť na trh v Indii svoj prvý elektrický model kompaktného automobilu Citroën C3 začiatkom budúceho roka. Stellantis už vyrába svoje vlastné elektromotory a batérie a plánuje aj výrobu batériových článkov.
Aj v Indii chce Tavares lokálne obstarávať komponenty pre EV vrátane batérií, aby mohol byť konkurencieschopný z hľadiska nákladov a ceny.
„Clá na dovoz áut do Indie sú obrovské. Čo znamená, že ak chcete mať cenovo dostupné EV, musia byť vyrobené v Indii s indickými dodávateľmi a komponentmi,“ povedal a poznamenal, že spoločnosť bude musieť získať aspoň 90 % dielov lokálne, aby bola konkurencieschopná.
„Elektromobil je dnes väčšinou problémom cenovej dostupnosti,“ povedal. „Nie je to o technológii,“ dodal.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Suzuki potešilo Európu. Bude predávať elektrickú verziu najzábavnejšieho modelu
Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
Elektromobily Škody, VW a Audi teraz neobjednávaj. Na Slovensku stratili kľúčovú výbavu
Sklamanie a ďalší odklad. Masová výroba Tesly Cybertruck tak skoro nepríde
Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
- Za auto si priplatíš kvôli ekológii. V TV odvysielali diskusiu, ktorá vyburcovala Slovákov
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
- Za auto si priplatíš kvôli ekológii. V TV odvysielali diskusiu, ktorá vyburcovala Slovákov
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
Windows 11 sa vracia ku kontroverznému prístupu. Aktualizáciám sa už nevyhneš
Nadácia rozdelí vyše 100 000 € medzi projekty digitalizácie
Ďalší japonský bizár. Nové automaty na predaj veľrýb idú proti zvyšku sveta
V energetike by sme sa mali inšpirovať Portugalskom, hovorí štátna tajomníčka. Dôvod je jasný
Slávny Tomb Raider dostane nový seriál a film. Vytvorí ich známa streamovacia služba, fanúšikovia oslavujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené