Európsky koncern tu končí. V EÚ sa neoplatí vyrábať elektromobily, chcú ísť preč
Automobilová skupina Stellantis, vlastník viacerých značiek vrátane Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroën a Opel, dospela k záveru, že v súčasnosti nemôže vyrábať cenovo dostupné elektrické vozidlá (EV) v Európe. Hľadá preto lacnejšiu výrobu na trhoch, ako je India. Vyhlásil to generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Ak bude India s množstvom nízkonákladových dodávateľov schopná do konca roka 2023 splniť požiadavky týkajúce sa kvality a nákladov, mohlo by jej to otvoriť dvere k exportu elektrických vozidiel na iné trhy, uviedol Tavares.
V Európe nevidia budúcnosť
„Európa zatiaľ nie je schopná vyrábať cenovo dostupné elektromobily. Veľkou príležitosťou pre Indiu by teda bolo, keby bola schopná predávať kompaktné elektromobily za prijateľnú cenu na dosiahnutie zisku,“ povedal Tavares tento týždeň novinárom na mediálnom okrúhlom stole v Indii.
Stellantis výrazne investuje do elektromobilov, ale Tavares minulý mesiac varoval, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú vzdialené päť až šesť rokov.
Tavaresova možná stávka na Indiu prichádza po tom, čo americkí výrobcovia automobilov Ford a General Motors opustili tento trh, keďže tam nedokázali zarobiť a prelomiť dominanciu japonskej automobilky Suzuki a juhokórejského Hyundai Motor.
Zároveň do Európy už prenikajú čínski výrobcovia elektrických vozidiel a snažia sa získať si klientov cenovo dostupnejšími autami. Práve nižšie ceny im pomohli predbehnúť väčšinu zahraničných konkurentov na domácom trhu v Číne, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi.
„Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať dôsledky z hľadiska obchodu. Silou, ktorá má najlepšie predpoklady využiť túto príležitosť, je, samozrejme, India,“ povedal Tavares.
Najväčší potenciál vidí v Indii
India, kde Stellantis predáva svoje značky Jeep a Citroën, predstavuje zlomok z globálneho odbytu automobilky, ale podľa Tavaresa jeho spoločnosť sa „neženie za objemom, ale chce radšej napredovať pomaly a so ziskom„.

Automobilka plánuje uviesť na trh v Indii svoj prvý elektrický model kompaktného automobilu Citroën C3 začiatkom budúceho roka. Stellantis už vyrába svoje vlastné elektromotory a batérie a plánuje aj výrobu batériových článkov.
Aj v Indii chce Tavares lokálne obstarávať komponenty pre EV vrátane batérií, aby mohol byť konkurencieschopný z hľadiska nákladov a ceny.
„Clá na dovoz áut do Indie sú obrovské. Čo znamená, že ak chcete mať cenovo dostupné EV, musia byť vyrobené v Indii s indickými dodávateľmi a komponentmi,“ povedal a poznamenal, že spoločnosť bude musieť získať aspoň 90 % dielov lokálne, aby bola konkurencieschopná.
„Elektromobil je dnes väčšinou problémom cenovej dostupnosti,“ povedal. „Nie je to o technológii,“ dodal.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

