Európsky koncern tu končí. V EÚ sa neoplatí vyrábať elektromobily, chcú ísť preč
Automobilová skupina Stellantis, vlastník viacerých značiek vrátane Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroën a Opel, dospela k záveru, že v súčasnosti nemôže vyrábať cenovo dostupné elektrické vozidlá (EV) v Európe. Hľadá preto lacnejšiu výrobu na trhoch, ako je India. Vyhlásil to generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Ak bude India s množstvom nízkonákladových dodávateľov schopná do konca roka 2023 splniť požiadavky týkajúce sa kvality a nákladov, mohlo by jej to otvoriť dvere k exportu elektrických vozidiel na iné trhy, uviedol Tavares.
V Európe nevidia budúcnosť
„Európa zatiaľ nie je schopná vyrábať cenovo dostupné elektromobily. Veľkou príležitosťou pre Indiu by teda bolo, keby bola schopná predávať kompaktné elektromobily za prijateľnú cenu na dosiahnutie zisku,“ povedal Tavares tento týždeň novinárom na mediálnom okrúhlom stole v Indii.
Stellantis výrazne investuje do elektromobilov, ale Tavares minulý mesiac varoval, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú vzdialené päť až šesť rokov.
Tavaresova možná stávka na Indiu prichádza po tom, čo americkí výrobcovia automobilov Ford a General Motors opustili tento trh, keďže tam nedokázali zarobiť a prelomiť dominanciu japonskej automobilky Suzuki a juhokórejského Hyundai Motor.
Zároveň do Európy už prenikajú čínski výrobcovia elektrických vozidiel a snažia sa získať si klientov cenovo dostupnejšími autami. Práve nižšie ceny im pomohli predbehnúť väčšinu zahraničných konkurentov na domácom trhu v Číne, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi.
„Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať dôsledky z hľadiska obchodu. Silou, ktorá má najlepšie predpoklady využiť túto príležitosť, je, samozrejme, India,“ povedal Tavares.
Najväčší potenciál vidí v Indii
India, kde Stellantis predáva svoje značky Jeep a Citroën, predstavuje zlomok z globálneho odbytu automobilky, ale podľa Tavaresa jeho spoločnosť sa „neženie za objemom, ale chce radšej napredovať pomaly a so ziskom„.

Automobilka plánuje uviesť na trh v Indii svoj prvý elektrický model kompaktného automobilu Citroën C3 začiatkom budúceho roka. Stellantis už vyrába svoje vlastné elektromotory a batérie a plánuje aj výrobu batériových článkov.
Aj v Indii chce Tavares lokálne obstarávať komponenty pre EV vrátane batérií, aby mohol byť konkurencieschopný z hľadiska nákladov a ceny.
„Clá na dovoz áut do Indie sú obrovské. Čo znamená, že ak chcete mať cenovo dostupné EV, musia byť vyrobené v Indii s indickými dodávateľmi a komponentmi,“ povedal a poznamenal, že spoločnosť bude musieť získať aspoň 90 % dielov lokálne, aby bola konkurencieschopná.
„Elektromobil je dnes väčšinou problémom cenovej dostupnosti,“ povedal. „Nie je to o technológii,“ dodal.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje

Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk

Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom

Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime

Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Rada EÚ schválila kontroverzný „chat control“. Slovensko hlasovalo proti

Sporný 48-kilometrový „pevnostný pás“: Zelenského by zaň stíhali, Putin ho musí „predať“ ako víťazstvo (ANALÝZA)

Krstný otec AI varuje: Nástup umelej inteligencie prinesie masovú nezamestnanosť. Ľudia nebudú mať kam prejsť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
- Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime
Koniec TikToku a Instagramu. Európa chce odpojiť deti od sociálnych médií
600 satelitov prinesie Zemi nekonečný vesmírny internet. Už o rok sa spustí niečo, čo zmení globálnu komunikáciu
Finančná stabilita eurozóny je v ohrození: Prsty v tom má umelá inteligencia
Vesmírna stanica hlási kritický problém s kapsulou. Posádka ostala uväznená na orbite
Medzi ázijskými veľmocami to poriadne vrie. Dron spustil okamžitú reakciu stíhačiek
Šéfka ECB poslala Európe tvrdý odkaz. Už si nemôžeme dovoliť premeškať kľúčovú technologickú vlnu
Online podvodníci využívajú slabosť Slovákov. Nákupnú horúčku drzo zneužívajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Rada EÚ schválila kontroverzný „chat control“. Slovensko hlasovalo proti

Sporný 48-kilometrový „pevnostný pás“: Zelenského by zaň stíhali, Putin ho musí „predať“ ako víťazstvo (ANALÝZA)

