Oprava elektromobilu už nemusí stáť tisíce eur. Európski odborníci našli dieru na trhu
Elektrické autá sú vo svojej podstate jednoduchšie než tie so spaľovacím motorom, no keď sa niečo pokazí, oprava alebo výmena veľkých súčastí, ako sú elektromotory či vysokonapäťové batérie, sa môže poriadne predražiť. Výmena hnacej jednotky za úplne novú totiž často znamená výdavky v tisícoch eur, pričom nový batériový balík môže stáť aj niekoľko desiatok tisíc. Práve preto si čoraz viac majiteľov elektrických áut nachádza cestu k repasovaným dielom – a teraz sa o slovo hlásia aj dvaja európski odborníci: SEG Automotive a Fersa, informuje InsideEvs.
Tieto dve spoločnosti ponúkajú repasované elektromotory pre prvú generáciu Tesly Model S a mestské elektrické vozidlo Renault Zoe. Spoločne vytvorili produkt s názvom Redrive, ktorý kombinuje skúsenosti Fersy – dodávateľa nových ložísk – a SEG Automotive, ktorý sa postará o kompletnú renováciu zvyšku hnacej jednotky. Výsledkom je kompletný repasovaný motor, ktorý je podľa výrobcov až o 30 % lacnejší než originálna nová jednotka.
Repasované elektromotory zaplavili európsky trh
Pre Teslu Model S ide konkrétne o repasovanú verziu tzv. Large Drive Unit (LDU), ktorá je známa svojimi poruchami – najčastejšie kvôli tomu, že chladiaca kvapalina zateká tam, kde nemá. SEG preto do repasovanej verzie zaradil úpravu, ktorá tento problém rieši, tzv. „coolant delete mod“. Výmena je pritom jednoduchá a funguje na princípe plug-and-play, teda len sa vymení kus za kus.
Cena samotnej repasovanej jednotky zatiaľ nie je verejne známa, ale SEG trvá na tom, že ide o približne 30-percentnú úsporu oproti novému dielu. Je však nutné navštíviť autorizovaný servis, kde sa najprv namontuje repasovaný motor a až potom sa stará jednotka môže poslať na renováciu.
Celý proces veľmi pripomína renováciu štartéra alebo alternátora pri klasických autách so spaľovacím motorom – čomu sa SEG Automotive venuje už takmer sto rokov. Firma so sídlom v Stuttgarte v Nemecku zamestnáva približne 6 000 ľudí v 14 pobočkách po celom svete a patrí medzi popredných OEM výrobcov štartérov, alternátorov a 48-voltových rekuperačných jednotiek (BRM).
Fakt, že sa dnes dá repasovať aj elektromotor, je veľkým krokom vpred – najmä pre majiteľov starších elektrických áut, ktorým sa nechce investovať do drahých originálnych dielov. Trh s repasovanými komponentmi pre EV sa rozbieha a do budúcnosti môžeme očakávať ešte viac takýchto riešení vrátane neoficiálnych batérií z trhu náhradných dielov, ktoré umožnia udržať elektrické autá na cestách dlhšie a cenovo dostupnejšie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
2900 km pod Atlantikom sa udial zvláštny pohyb. Anomália dlhá 7000 km zaskočila vedcov
ChatGPT sa mení od základov. Túto novú funkciu nebudeš chcieť prestať používať, má to však háčik
Bez ich objavu by sme nemali PC ani mobily. Fyzici získali Nobelovu cenu za kvantovú revolúciu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP