Elon Musk šokoval: Najočakávanejšia Tesla nikdy nepríde. „Bol by som hlupák,” odkazuje
„Cenová vojna“ elektromobilov a výzva pre Teslu
V Tesle aktuálne platí, že dostupnosť modelov za priaznivejšiu cenu je zatienená cieľom autonómneho riadenia. Aktuálne je najlacnejšou možnosťou Model 3 už od 33 990 eur bez DPH, no Muskova vízia o robotaxíkoch naznačuje, že ešte lacnejšie modely pod 30-tisíc Tesla zatiaľ neprinesie. Cybertruck a futuristické „robotaxi“ cielené na úplnú autonómiu budú navyše drahšie a budú stáť skôr na opačnom spektre cenového rebríčka.
Medzitým sa na trh tlačia čínske značky ako BYD, NIO a XPeng, ktoré dokážu ponúknuť elektromobily už od približne 20 000 eur. Tieto značky postupne dobývajú aj európsky trh, čomu však EÚ nedávno postavila bariéru v podobe ciel.
Čína chce prevalcovať Európu
Najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne má veľké ambície stať sa významným hráčom aj na európskom trhu. Spolupráca so spoločnosťou Forvia, jedným zo svetových lídrov v oblasti automobilových technológií, má dopomôcť automobilke BYD získať podiel na európskom trhu rýchlejšie, než by sa dalo očakávať.
Pre európsky trh ide o významný krok, najmä preto, že BYD už na domácom trhu v Číne zohráva kľúčovú úlohu a stáva sa globálnym hráčom na trhu elektrických vozidiel. Problém však predstavujú clá zo strany EÚ, ktoré môžu celý proces expanzie výrazne spomaliť. Viac sa dočítaš v tomto článku.
EÚ totiž zaviedla vyššie clá na čínske elektromobily kvôli podozreniam z nespravodlivých cenových praktík a silnej štátnej podpory čínskych výrobcov.
Tieto clá zasiahnu aj Teslu, keďže výrobné linky v Šanghaji produkujú veľký objem Modelu 3 a Modelu Y pre európsky trh. V súčasnosti Tesla v tejto továrni vyrába aj „Teslu snov“ – nový model Y s názvom Jupiter.
V porovnaní s domácimi výrobcami sa Tesla dostane do nevýhody, nakoľko EÚ nemusí čeliť týmto nákladom navyše. Aj keď Tesla má v pláne navýšiť produkciu v nemeckej Gigafactory, bude musieť nájsť spôsob, ako si udržať cenovú konkurencieschopnosť a zároveň obísť vyššie výrobné náklady v Európe.
Čínski výrobcovia napriek tomu presadzujú silnú expanziu v Európe, pričom sa zameriavajú na modely v nižšej a strednej cenovej triede, čo Teslu postavilo do pozície, kde bude musieť buď prispôsobiť cenovú politiku, alebo riskovať stratu zákazníkov hľadajúcich dostupný elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

