Elon Musk šokoval: Najočakávanejšia Tesla nikdy nepríde. „Bol by som hlupák,” odkazuje
„Cenová vojna“ elektromobilov a výzva pre Teslu
V Tesle aktuálne platí, že dostupnosť modelov za priaznivejšiu cenu je zatienená cieľom autonómneho riadenia. Aktuálne je najlacnejšou možnosťou Model 3 už od 33 990 eur bez DPH, no Muskova vízia o robotaxíkoch naznačuje, že ešte lacnejšie modely pod 30-tisíc Tesla zatiaľ neprinesie. Cybertruck a futuristické „robotaxi“ cielené na úplnú autonómiu budú navyše drahšie a budú stáť skôr na opačnom spektre cenového rebríčka.
Medzitým sa na trh tlačia čínske značky ako BYD, NIO a XPeng, ktoré dokážu ponúknuť elektromobily už od približne 20 000 eur. Tieto značky postupne dobývajú aj európsky trh, čomu však EÚ nedávno postavila bariéru v podobe ciel.
Čína chce prevalcovať Európu
Najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne má veľké ambície stať sa významným hráčom aj na európskom trhu. Spolupráca so spoločnosťou Forvia, jedným zo svetových lídrov v oblasti automobilových technológií, má dopomôcť automobilke BYD získať podiel na európskom trhu rýchlejšie, než by sa dalo očakávať.
Pre európsky trh ide o významný krok, najmä preto, že BYD už na domácom trhu v Číne zohráva kľúčovú úlohu a stáva sa globálnym hráčom na trhu elektrických vozidiel. Problém však predstavujú clá zo strany EÚ, ktoré môžu celý proces expanzie výrazne spomaliť. Viac sa dočítaš v tomto článku.
EÚ totiž zaviedla vyššie clá na čínske elektromobily kvôli podozreniam z nespravodlivých cenových praktík a silnej štátnej podpory čínskych výrobcov.
Tieto clá zasiahnu aj Teslu, keďže výrobné linky v Šanghaji produkujú veľký objem Modelu 3 a Modelu Y pre európsky trh. V súčasnosti Tesla v tejto továrni vyrába aj „Teslu snov“ – nový model Y s názvom Jupiter.
V porovnaní s domácimi výrobcami sa Tesla dostane do nevýhody, nakoľko EÚ nemusí čeliť týmto nákladom navyše. Aj keď Tesla má v pláne navýšiť produkciu v nemeckej Gigafactory, bude musieť nájsť spôsob, ako si udržať cenovú konkurencieschopnosť a zároveň obísť vyššie výrobné náklady v Európe.
Čínski výrobcovia napriek tomu presadzujú silnú expanziu v Európe, pričom sa zameriavajú na modely v nižšej a strednej cenovej triede, čo Teslu postavilo do pozície, kde bude musieť buď prispôsobiť cenovú politiku, alebo riskovať stratu zákazníkov hľadajúcich dostupný elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Izrael má futuristické riešenie pre elektromobily. Budú sa dobíjať bezdrôtovo a za jazdy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nový benefit pre 150-tisíc slovenských rodín. Čo sú Rodinné karty, ktoré chce rozdávať minister Tomáš
STVR ruší ďalšiu reláciu, dôvod neuvádza. „Nerozhodli sme sa tak my, ale nové vedenie,“ píšu autori
MIMORIADNE: Putin vyzval Zelenského, aby prišiel do Moskvy
Putin a Si debatovali o nesmrteľnosti: Mikrofón odhalil, čo si svetoví lídri šepkali
Busta z Levoče nie je originál, vyhlásil Machala: Odborníci potvrdili, že ide o falzifikát
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP