Elon Musk otvoril továreň Gigafactory 3 v Shanghaji za rekordné krátky čas. Trvalo to menej ako 200 dní
Po oznámení plánov s výstavbou továrne na výrobu vozidiel Tesla v Číne boli mnohí fanúšikovia Elona Muska skeptickí. Gigafactory 3 v čínskom Shanghaji je však už realitou, ktorú sa podarilo vybudovať v rekordnom čase, informuje Bloomberg.
Presne 168 dní, toľko potrebovala spoločnosť Tesla na čele s Elonom Muskom na vybudovanie a spustenie továrne na výrobu vozidiel Tesla Model 3, ktorej cesta sa začala rátať už s vybavovaním potrebných dokumentov a pôžičiek od Čínskej národnej banky.
Po tom, čo Musk oznámil svoju snahu postaviť továreň na výrobu elektromobilov v Číne, boli mnohí jeho obdivovatelia skeptickí. Elon povedal, že prvé vozidlá vyjdu z jej výrobnej linky ešte v roku 2019, a čuduj sa svet, mal pravdu a tento termín sa mu podarilo dodržať, dokonca ešte v obrovskom predstihu.
TESLA GIGAFACTORY 3 IS THRIVING THANKS TO OPEN SUPPORT FROM CHINA 🇨🇳 https://t.co/2g7NTDijKR pic.twitter.com/He5s20yjcH
— Tesmanian.com (@Tesmanian_com) October 24, 2019
Mnohí ľudia mu neverili najmä preto, že v súčasnej dobe nie sú vzťahy medzi USA a Čínou práve najlepšie, a preto sa predpokladalo, že vybavovanie potrebných dokumentov a povolení sa bude ťahať niekoľko mesiacov. Muskove časté návštevy Číny a rokovania s najvyššie postavenými ľuďmi v krajine však veci, zdá sa, značne urýchlili. Čas, za ktorý dokázali továreň Gigafactory 3 postaviť dokonca považujú za krátky aj na extrémne čínske pomery.
Tesla releases pictures of Model 3 production in Gigafactory 3 https://t.co/oZWMjnY7SH by @fredericlambert pic.twitter.com/zK4AG2CNKO
— Electrek.Co (@ElectrekCo) October 23, 2019
Muskovi sa dokonca počas rokovaní s hlavami štátu podarilo vozidlá Tesla vyrobené v čínskej továrni oslobodiť od 10 % dane, čo sa doteraz nepodarilo žiadnej zahraničnej firme. Ako píše ChinaDaily, výroba jedného vozidla Modelu 3 je v čínskej továrni až o 65 % lacnejšia ako výroba Modelu 3 v USA. Na vyrobené vozidlá sa navyše nebude vzťahovať 25 % clo z importu, takže kombinácia týchto faktorov dokáže zabezpečiť konkurencie schopné ceny vozidiel Tesla pre čínsky trh.
I hope they are successful:- Tesla starts trial production of Chinese Model 3, reportedly plans to sell cars to Gigafactory 3 workers https://t.co/XDz0BvTxeL pic.twitter.com/SGOGVvIe70
— Nigel Wickenden (@nigelwickenden) October 24, 2019
Základná verzia Modelu 3 by sa tu mala predávať za 328 000 yuanov, čo je asi 41 500 €. Čínske automobilky dokážu predávať svoje elektromobily na domácom trhu už za cenu 200 000 yuanov, teda 25 500 €, čo je podstatne menej, no tieto autá určite neponúkajú kvality Tesly. Čínsky trh je pre Teslu veľmi zaujímavý, pretože v predajoch sa radí na druhé miesto, hneď za USA.
V roku 2018 sa v Číne predalo viac ako 1.2 milióna kusov elektrických, alebo hybridných automobilov, čo je viac ako polovica predajov na celom svete za daný rok. Aj tieto čísla naznačujú, že by sa tu Tesle mohlo dariť. Musk by chcel z linky vypustiť 1000 kusov Modelu 3 týždenne a začiatkom roka 2020 by chcel spustiť produkciu prémiovejšieho Modelu Y.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP