Po oznámení plánov s výstavbou továrne na výrobu vozidiel Tesla v Číne boli mnohí fanúšikovia Elona Muska skeptickí. Gigafactory 3 v čínskom Shanghaji je však už realitou, ktorú sa podarilo vybudovať v rekordnom čase, informuje Bloomberg.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Presne 168 dní, toľko potrebovala spoločnosť Tesla na čele s Elonom Muskom na vybudovanie a spustenie továrne na výrobu vozidiel Tesla Model 3, ktorej cesta sa začala rátať už s vybavovaním potrebných dokumentov a pôžičiek od Čínskej národnej banky.

Po tom, čo Musk oznámil svoju snahu postaviť továreň na výrobu elektromobilov v Číne, boli mnohí jeho obdivovatelia skeptickí. Elon povedal, že prvé vozidlá vyjdu z jej výrobnej linky ešte v roku 2019, a čuduj sa svet, mal pravdu a tento termín sa mu podarilo dodržať, dokonca ešte v obrovskom predstihu.

Mnohí ľudia mu neverili najmä preto, že v súčasnej dobe nie sú vzťahy medzi USA a Čínou práve najlepšie, a preto sa predpokladalo, že vybavovanie potrebných dokumentov a povolení sa bude ťahať niekoľko mesiacov. Muskove časté návštevy Číny a rokovania s najvyššie postavenými ľuďmi v krajine však veci, zdá sa, značne urýchlili. Čas, za ktorý dokázali továreň Gigafactory 3 postaviť dokonca považujú za krátky aj na extrémne čínske pomery.

Muskovi sa dokonca počas rokovaní s hlavami štátu podarilo vozidlá Tesla vyrobené v čínskej továrni oslobodiť od 10 % dane, čo sa doteraz nepodarilo žiadnej zahraničnej firme. Ako píše ChinaDaily, výroba jedného vozidla Modelu 3 je v čínskej továrni až o 65 % lacnejšia ako výroba Modelu 3 v USA. Na vyrobené vozidlá sa navyše nebude vzťahovať 25 % clo z importu, takže kombinácia týchto faktorov dokáže zabezpečiť konkurencie schopné ceny vozidiel Tesla pre čínsky trh.

Základná verzia Modelu 3 by sa tu mala predávať za 328 000 yuanov, čo je asi 41 500 €. Čínske automobilky dokážu predávať svoje elektromobily na domácom trhu už za cenu 200 000 yuanov, teda 25 500 €, čo je podstatne menej, no tieto autá určite neponúkajú kvality Tesly. Čínsky trh je pre Teslu veľmi zaujímavý, pretože v predajoch sa radí na druhé miesto, hneď za USA.

V roku 2018 sa v Číne predalo viac ako 1.2 milióna kusov elektrických, alebo hybridných automobilov, čo je viac ako polovica predajov na celom svete za daný rok. Aj tieto čísla naznačujú, že by sa tu Tesle mohlo dariť. Musk by chcel z linky vypustiť 1000 kusov Modelu 3 týždenne a začiatkom roka 2020 by chcel spustiť produkciu prémiovejšieho Modelu Y.