Elektromobily porážajú spaľováky v jednej z najpodstatnejších vecí. Takýto rozdiel nikto nečakal
Elektromobilita zažíva v Európe výrazný rozmach, no Slovensko v tejto oblasti zaostáva. Patríme medzi európske krajiny s najnižším percentom elektrifikovaných vozidiel vôbec. Presnejšie sa Slovensko v adopcii elektrických batériových vozidiel dlhodobo umiestňuje na chvoste rebríčka, pričom na priemer sa pozeráme len z diaľky.
EV sú v konečnom dôsledku lacnejšie
Jednou z príčin sú aj obavy mnohých Slovákov z poruchovosti EV a nedostupnosti autorizovaných servisov, prípadne servisov so schopnými zamestnancami, ktorí by sa dokázali pozrieť na „zúbok“ aj EV. Ďalším dôvodom je samozrejme aj obava z astronomických nákladov na opravu.
Inak povedané, jednou z najčastejších obáv pre Slovákov je to, že elektromobil nebude možné opraviť rovnako ľahko ako klasické spaľovacie auto, a že opravy budú výrazne drahšie. Skutočnosť je často ale úplne opačná. Experti z portálu EV Clinic vykonali prehľad nákladov na opravu bežných modelov, konkrétne elektromobilu Tesla Model 3 (2018) a spaľovacieho auta Audi A6 (2017), ktoré patrí medzi najbežnejšie autá na Slovensku.
Do you know that average German ICE car has more expensive and un-repairable powertrain parts than any EV on the market? And not all parts were mentioned for Audi CRT Diesel moneypit powertrain.
****partslist extracted from OEM EPC catalog pic.twitter.com/sfTd0qudSL— EV Clinic (@evclinic) June 14, 2024
Z porovnania uvedeného vyššie je zrejmé, že tradičné vozidlá so spaľovacím motorom často prichádzajú s výrazne vyššími nákladmi na komponenty pohonného systému ako bežne dostupné EV. Elektrický motor a batéria Tesly, hoci stále ide o značnú investíciu, predstavujú odlišnú štruktúru nákladov a často vyžadujú menej častú údržbu v porovnaní s komplexnejšími komponentami spaľovákov ako sú prevodovky, vačkové hriadele a turbodúchadlá.
Vzhľadom na to, že motory EV majú menej pohyblivých častí, sú menej náchylné na opotrebovanie a poruchy ako tradičné spaľováky. To znamená, že majitelia elektromobilov sa štatisticky stretnú s menším množstvom drahých opráv, čo v konečnom dôsledku znižuje celkové náklady na vlastnenie vozidla.
Uvedené potvrdzujú aj zistenia ADAC, podľa ktorých elektrické vozidlá zaregistrované v rokoch 2020/2021 preukázali nižšiu frekvenciu porúch v porovnaní so staršími modelmi so spaľovacím motorom. Výsledky jasne dokazujú, že elektrické autá navštevujú servis podstatne menej než spaľováky.
Štatistika ukazuje, že až za 43 % návštev môže štartovacia batéria. Druhým najčastejším problémom je ale motor, respektíve manažment pohonnej jednotky. Ten stojí až za 23 % návštev servisov. Pri elektromobiloch pochopiteľne tento problém odpadá, nakoľko elektromotor je konštrukčne jednoduchší a je omnoho menšia pravdepodobnosť, že sa na ňom niečo pokazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti zabezpečí pasívny príjem
Obľúbený grécky ostrov v plameňoch: Ministerstvo vydalo odporúčania pre Slovákov
Obyčajné sople odhaľujú Alzheimera, Parkinsona či rakovinu. Ich farba prezrádza, čo sa deje v tvojom tele
Pivo na Pohode: Zlatý Bažant predstavil vlastnú zónu aj menu na mieru, takto to vyzerá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP