Elektromobily porážajú spaľováky v jednej z najpodstatnejších vecí. Takýto rozdiel nikto nečakal
Elektromobilita zažíva v Európe výrazný rozmach, no Slovensko v tejto oblasti zaostáva. Patríme medzi európske krajiny s najnižším percentom elektrifikovaných vozidiel vôbec. Presnejšie sa Slovensko v adopcii elektrických batériových vozidiel dlhodobo umiestňuje na chvoste rebríčka, pričom na priemer sa pozeráme len z diaľky.
EV sú v konečnom dôsledku lacnejšie
Jednou z príčin sú aj obavy mnohých Slovákov z poruchovosti EV a nedostupnosti autorizovaných servisov, prípadne servisov so schopnými zamestnancami, ktorí by sa dokázali pozrieť na „zúbok“ aj EV. Ďalším dôvodom je samozrejme aj obava z astronomických nákladov na opravu.
Inak povedané, jednou z najčastejších obáv pre Slovákov je to, že elektromobil nebude možné opraviť rovnako ľahko ako klasické spaľovacie auto, a že opravy budú výrazne drahšie. Skutočnosť je často ale úplne opačná. Experti z portálu EV Clinic vykonali prehľad nákladov na opravu bežných modelov, konkrétne elektromobilu Tesla Model 3 (2018) a spaľovacieho auta Audi A6 (2017), ktoré patrí medzi najbežnejšie autá na Slovensku.
Do you know that average German ICE car has more expensive and un-repairable powertrain parts than any EV on the market? And not all parts were mentioned for Audi CRT Diesel moneypit powertrain.
****partslist extracted from OEM EPC catalog pic.twitter.com/sfTd0qudSL— EV Clinic (@evclinic) June 14, 2024
Z porovnania uvedeného vyššie je zrejmé, že tradičné vozidlá so spaľovacím motorom často prichádzajú s výrazne vyššími nákladmi na komponenty pohonného systému ako bežne dostupné EV. Elektrický motor a batéria Tesly, hoci stále ide o značnú investíciu, predstavujú odlišnú štruktúru nákladov a často vyžadujú menej častú údržbu v porovnaní s komplexnejšími komponentami spaľovákov ako sú prevodovky, vačkové hriadele a turbodúchadlá.
Vzhľadom na to, že motory EV majú menej pohyblivých častí, sú menej náchylné na opotrebovanie a poruchy ako tradičné spaľováky. To znamená, že majitelia elektromobilov sa štatisticky stretnú s menším množstvom drahých opráv, čo v konečnom dôsledku znižuje celkové náklady na vlastnenie vozidla.
Uvedené potvrdzujú aj zistenia ADAC, podľa ktorých elektrické vozidlá zaregistrované v rokoch 2020/2021 preukázali nižšiu frekvenciu porúch v porovnaní so staršími modelmi so spaľovacím motorom. Výsledky jasne dokazujú, že elektrické autá navštevujú servis podstatne menej než spaľováky.
Štatistika ukazuje, že až za 43 % návštev môže štartovacia batéria. Druhým najčastejším problémom je ale motor, respektíve manažment pohonnej jednotky. Ten stojí až za 23 % návštev servisov. Pri elektromobiloch pochopiteľne tento problém odpadá, nakoľko elektromotor je konštrukčne jednoduchší a je omnoho menšia pravdepodobnosť, že sa na ňom niečo pokazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala takmer 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
EÚ chystá prelomový návrh: Zmenu pohlavia by umožnil aj deťom bez potvrdenia lekára
Firma Petry Toth dosiahla tržby 2,2 milióna eur, no ona hlási koniec: Kým ostatní oslavovali v lobby, ja som mala panické ataky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP