Elektromobily porážajú spaľováky v jednej z najpodstatnejších vecí. Takýto rozdiel nikto nečakal
Elektromobilita zažíva v Európe výrazný rozmach, no Slovensko v tejto oblasti zaostáva. Patríme medzi európske krajiny s najnižším percentom elektrifikovaných vozidiel vôbec. Presnejšie sa Slovensko v adopcii elektrických batériových vozidiel dlhodobo umiestňuje na chvoste rebríčka, pričom na priemer sa pozeráme len z diaľky.
EV sú v konečnom dôsledku lacnejšie
Jednou z príčin sú aj obavy mnohých Slovákov z poruchovosti EV a nedostupnosti autorizovaných servisov, prípadne servisov so schopnými zamestnancami, ktorí by sa dokázali pozrieť na „zúbok“ aj EV. Ďalším dôvodom je samozrejme aj obava z astronomických nákladov na opravu.
Inak povedané, jednou z najčastejších obáv pre Slovákov je to, že elektromobil nebude možné opraviť rovnako ľahko ako klasické spaľovacie auto, a že opravy budú výrazne drahšie. Skutočnosť je často ale úplne opačná. Experti z portálu EV Clinic vykonali prehľad nákladov na opravu bežných modelov, konkrétne elektromobilu Tesla Model 3 (2018) a spaľovacieho auta Audi A6 (2017), ktoré patrí medzi najbežnejšie autá na Slovensku.
Do you know that average German ICE car has more expensive and un-repairable powertrain parts than any EV on the market? And not all parts were mentioned for Audi CRT Diesel moneypit powertrain.
****partslist extracted from OEM EPC catalog pic.twitter.com/sfTd0qudSL— EV Clinic (@evclinic) June 14, 2024
Z porovnania uvedeného vyššie je zrejmé, že tradičné vozidlá so spaľovacím motorom často prichádzajú s výrazne vyššími nákladmi na komponenty pohonného systému ako bežne dostupné EV. Elektrický motor a batéria Tesly, hoci stále ide o značnú investíciu, predstavujú odlišnú štruktúru nákladov a často vyžadujú menej častú údržbu v porovnaní s komplexnejšími komponentami spaľovákov ako sú prevodovky, vačkové hriadele a turbodúchadlá.
Vzhľadom na to, že motory EV majú menej pohyblivých častí, sú menej náchylné na opotrebovanie a poruchy ako tradičné spaľováky. To znamená, že majitelia elektromobilov sa štatisticky stretnú s menším množstvom drahých opráv, čo v konečnom dôsledku znižuje celkové náklady na vlastnenie vozidla.
Uvedené potvrdzujú aj zistenia ADAC, podľa ktorých elektrické vozidlá zaregistrované v rokoch 2020/2021 preukázali nižšiu frekvenciu porúch v porovnaní so staršími modelmi so spaľovacím motorom. Výsledky jasne dokazujú, že elektrické autá navštevujú servis podstatne menej než spaľováky.
Štatistika ukazuje, že až za 43 % návštev môže štartovacia batéria. Druhým najčastejším problémom je ale motor, respektíve manažment pohonnej jednotky. Ten stojí až za 23 % návštev servisov. Pri elektromobiloch pochopiteľne tento problém odpadá, nakoľko elektromotor je konštrukčne jednoduchší a je omnoho menšia pravdepodobnosť, že sa na ňom niečo pokazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nissan potvrdil revolučný elektromobil. Bude mať batériu budúcnosti a príde už v roku 2028
Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
Šokoval ich extrémne nízky dopyt. Ferrari urobilo zásadné rozhodnutie, ktoré ovplyvní elektromobily
Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predbežné výsledky zo známeho kúpaliska: Smrteľný parazit sa v bazénoch nenachádza
Žltačka v materskej škole: Dieťa sa nakazilo na dovolenke, testujú celú škôlku
Najväčší únik prihlasovacích údajov všetkých čias: Hackeri získali prístup k 16 miliardám účtov
Lekári varujú pred liekom na srdce, ktorý užívajú aj Slováci. AstraZeneca čelí obvineniam
Kardiológovia hlásia alarmujúci trend: Štúdia odhalila dvojnásobné riziko úmrtia užívateľov omamnej rastliny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šokoval ich extrémne nízky dopyt. Ferrari urobilo zásadné rozhodnutie, ktoré ovplyvní elektromobily
- Nissan potvrdil revolučný elektromobil. Bude mať batériu budúcnosti a príde už v roku 2028
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Japonská automobilka to nevzdáva. Ukázala nový elektromobil s dojazdom až 600 km
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Šokoval ich extrémne nízky dopyt. Ferrari urobilo zásadné rozhodnutie, ktoré ovplyvní elektromobily
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
USA investujú, EÚ stagnuje. Slovensko môže prísť o konkurencieschopnosť
Kyberšikana, závislosť a dezinformácie ohrozujú deti. EÚ žiada rázne kroky
AI nie je dar, ale riziko. Pápež posiela jasné varovanie
Škoda, Kia a Volkswagen ovládli slovenský trh. Poznáme nové čísla predajov
Britská hliadka pri Taiwane rozhnevala Čínu. Nasledovala masívna vojenská reakcia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predbežné výsledky zo známeho kúpaliska: Smrteľný parazit sa v bazénoch nenachádza
Žltačka v materskej škole: Dieťa sa nakazilo na dovolenke, testujú celú škôlku
Najväčší únik prihlasovacích údajov všetkých čias: Hackeri získali prístup k 16 miliardám účtov
Lekári varujú pred liekom na srdce, ktorý užívajú aj Slováci. AstraZeneca čelí obvineniam
Kardiológovia hlásia alarmujúci trend: Štúdia odhalila dvojnásobné riziko úmrtia užívateľov omamnej rastliny
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené