Elektromobily porážajú spaľováky v jednej z najpodstatnejších vecí. Takýto rozdiel nikto nečakal
Elektromobilita zažíva v Európe výrazný rozmach, no Slovensko v tejto oblasti zaostáva. Patríme medzi európske krajiny s najnižším percentom elektrifikovaných vozidiel vôbec. Presnejšie sa Slovensko v adopcii elektrických batériových vozidiel dlhodobo umiestňuje na chvoste rebríčka, pričom na priemer sa pozeráme len z diaľky.
EV sú v konečnom dôsledku lacnejšie
Jednou z príčin sú aj obavy mnohých Slovákov z poruchovosti EV a nedostupnosti autorizovaných servisov, prípadne servisov so schopnými zamestnancami, ktorí by sa dokázali pozrieť na „zúbok“ aj EV. Ďalším dôvodom je samozrejme aj obava z astronomických nákladov na opravu.
Inak povedané, jednou z najčastejších obáv pre Slovákov je to, že elektromobil nebude možné opraviť rovnako ľahko ako klasické spaľovacie auto, a že opravy budú výrazne drahšie. Skutočnosť je často ale úplne opačná. Experti z portálu EV Clinic vykonali prehľad nákladov na opravu bežných modelov, konkrétne elektromobilu Tesla Model 3 (2018) a spaľovacieho auta Audi A6 (2017), ktoré patrí medzi najbežnejšie autá na Slovensku.
Do you know that average German ICE car has more expensive and un-repairable powertrain parts than any EV on the market? And not all parts were mentioned for Audi CRT Diesel moneypit powertrain.
****partslist extracted from OEM EPC catalog pic.twitter.com/sfTd0qudSL— EV Clinic (@evclinic) June 14, 2024
Z porovnania uvedeného vyššie je zrejmé, že tradičné vozidlá so spaľovacím motorom často prichádzajú s výrazne vyššími nákladmi na komponenty pohonného systému ako bežne dostupné EV. Elektrický motor a batéria Tesly, hoci stále ide o značnú investíciu, predstavujú odlišnú štruktúru nákladov a často vyžadujú menej častú údržbu v porovnaní s komplexnejšími komponentami spaľovákov ako sú prevodovky, vačkové hriadele a turbodúchadlá.
Vzhľadom na to, že motory EV majú menej pohyblivých častí, sú menej náchylné na opotrebovanie a poruchy ako tradičné spaľováky. To znamená, že majitelia elektromobilov sa štatisticky stretnú s menším množstvom drahých opráv, čo v konečnom dôsledku znižuje celkové náklady na vlastnenie vozidla.
Uvedené potvrdzujú aj zistenia ADAC, podľa ktorých elektrické vozidlá zaregistrované v rokoch 2020/2021 preukázali nižšiu frekvenciu porúch v porovnaní so staršími modelmi so spaľovacím motorom. Výsledky jasne dokazujú, že elektrické autá navštevujú servis podstatne menej než spaľováky.
Štatistika ukazuje, že až za 43 % návštev môže štartovacia batéria. Druhým najčastejším problémom je ale motor, respektíve manažment pohonnej jednotky. Ten stojí až za 23 % návštev servisov. Pri elektromobiloch pochopiteľne tento problém odpadá, nakoľko elektromotor je konštrukčne jednoduchší a je omnoho menšia pravdepodobnosť, že sa na ňom niečo pokazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tesco sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. Obsahuje toxický kov, ktorý môže poškodiť obličky
Banky menia pravidlá prevodu peňazí. Od októbra potrebuješ viac než len číslo účtu príjemcu
Pokuta až 100 eur za bežnú chybu Slovákov. Mnohí vodiči robia vec, ktorú si ani neuvedomujú
Dom s pozemkami a ornou pôdou za 34 000 eur. Štát predáva prebytočný majetok za cenu garsónky
Ryanair spúšťa 7 nových liniek z Bratislavy: Už od októbra sa dostaneš k moru aj do TOP metropol
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP