Tlak EÚ znižuje ceny elektromobilov. V tejto krajine budú čoskoro stáť ako nový spaľovák
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Štúdia súkromného Centra pre automobilový výskum (Car) ukázala, že cenový rozdiel medzi elektrickými autami a modelmi so spaľovacím motorom sa v novembri 2024 oproti októbru znížil o 1100 eur. Napriek tomu však kupujúci elektrických vozidiel stále musia v priemere zaplatiť o 5583 eur viac, ako by dali za porovnateľné auto so spaľovacím motorom.
Tieto údaje vychádzajú z transakčných cien, teda cien po započítaní zliav. Aj keď elektromobily zostávajú drahšie, pokles rozdielu naznačuje, že cenová priepasť sa pomaly zmenšuje. Ide o pozitívny signál, ktorý môže motivovať viac ľudí k prechodu na ekologickejšie formy dopravy.
EÚ tlačí na vyšší podiel elektromobilov
Podľa vedúceho štúdie Ferdinanda Dudenhöffera stojí za poklesom cien tlak Európskej únie. Nové predpisy, ktoré začnú platiť od budúceho roka, nútia automobilky zvyšovať podiel predaja elektromobilov, aby sa vyhli vysokým pokutám. Odborníci varujú, že ak by sa tieto regulácie odložili, predaj elektromobilov by sa opäť spomalil. To by negatívne ovplyvnilo snahy o znižovanie emisií CO2.
Výrazným faktorom, ktorý ovplyvňuje predaj elektromobilov, je ukončenie štátnych dotácií na ich nákup. Tento krok spôsobil pokles záujmu o elektrické vozidlá, hoci ich podiel na trhu sa pomaly zvyšuje. V októbri 2024 predstavoval 15,3 %. Podľa analytikov môžu ceny elektrických áut naďalej klesať, ak sa technologické inovácie a masová výroba prejavia na nákladoch.

Ako vyzerá budúcnosť trhu?
Očakáva sa, že cenový rozdiel medzi elektrickými a benzínovými autami bude naďalej klesať, najmä vďaka technologickým inováciám a väčšiemu konkurenčnému tlaku medzi automobilkami. Pre zákazníkov to znamená, že elektrické autá sa stávajú dostupnejšie, hoci vyššia počiatočná investícia je stále prekážkou. Navyše, zvýšená dostupnosť dobíjacích staníc a lepšia výdrž batérií by mohli posilniť dôveru v tento segment.
Aj keď trh elektromobilov čelí výzvam, zmena legislatívy, technologické zlepšenia a tlak na znižovanie emisií ukazujú, že ekologickejšia mobilita má v Európe rastúci potenciál. Ak sa podarí zladiť cenovú dostupnosť s efektivitou, elektrické autá môžu v nasledujúcich rokoch zásadne zmeniť spôsob, akým sa pohybujeme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

