V nasledujúcom texte boli použité materiály TASR.

Nemecko si stanovilo do roku 2030 radikálny cieľ, ktorý však nebude schopný splniť. Potvrdila to dôkladná analýza spoločnosti Deloitte. Podľa nej plánovaný počet elektromobilov na cestách bude oveľa nižší, než prvotne očakávali.

Vláda si v  roku 2021 si stanovila víziu, že do roku 2030 bude po nemeckých cestách jazdiť 15 miliónov elektrických áut. Tento plán však splnený určite nebude. Deloitte analýza odhalila, že do roku 2030 zo bude len 11,2 milióna áut. To je o 3,8 milióna menej ako bolo plánované.

Zrušenie dotácií a následné dôsledky

Jedným z hlavných dôvodov pomalšieho rastu je zrušenie dotácií na nákup elektromobilov. Spomínané dotácie vláda zrušila v decembri 2023. K tomuto rozhodnutiu dospela kvôli veľkým problémom s rozpočtom. Práve kvôli týmto dotáciám sa predaj elektromobilov spomalil a spôsobil rozdiel v očakávaniach. Harald Proff z Delitte hovorí, že na podporu elektromobility sú veľmi potrebné stabilné podmienky. Firmy však musia mať istotu, že ich investície sa oplatia.

Podľa údajov úradu pre motorovú dopravu bolo v Nmecku k 1. októbru 2024 registrovaných 1,6 milióna elektromobilov. Stále je to ďaleko od plánovaných 15 miliónov áut.  Predpokladaných 11,2 milióna elektromobilov v roku 2030 je výsledkom výpočtov Deloitte analýzy. Ich model zohladňuje niekoľko aspektov, ako sú napríklad ceny elektriny a benzínu, výška poistiek a vládne stimuly na nákup elektromobilov,

Názory Nemcov na elektromobilty sú však rôzne. V prieskume, ktorý robila spoločnosť Deloitte sa zúčastnilo tisíc respondentov. Až 40 percent ľudí odpovedalo, že podporuje zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom do roku 2035. 36 perecent ľudí je naopak proti tomuto zákazu a 24 percent ľudí na to má nejasný názor.

Unsplash

Možná pomoc

Podľa Haralda Proffa by mohli situáciu zlepšiť práve automobilky. Práve tie by mali viac investovať do výskumu a vývoja batérií. Lacnejšie a efektívnejšie batérie by mohli znížiť cenu elektromobilov a spraviť ich tak pre verejnosť oveľa dostupnejšími.

„Ak chceme zvýšiť akceptáciu elektrických áut, musíme priniesť inovácie, ktoré ich spravia cenovo dostupnejšími a praktickejšími,“ zdôraznil Proff.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú