Elektrickým Mercedesom za 120 000 € som išiel na 1400 km cestu. Bolo to jednoduchšie než tankovať
Aj v roku 2023 mnohí považujú diaľkové cestovanie elektromobilom za obmedzujúce, obtiažne či dokonca nemožné. Pravdou však je, že s moderným elektromobilom sa dnes dostaneš všade a bez akýchkoľvek problémov, či už sa vyberieš smerom na západ alebo východ od Slovenska.
Priznávame, niektoré krajiny na východe Európy ešte majú slabšiu nabíjaciu infraštruktúru než by sme prijali, no v drvivej väčšine krajín sa už dokážeš nabiť prakticky na každom kroku.
Ak máš navyše k dispozícii jeden z najšpičkovejších elektromobilov na trhu, ktorý skombinuješ s nabíjacou službou priamo prepojenou so samotným autom, máš na stole kombináciu, pri ktorej ani nepomyslíš na to, že sa vozíš v nejakom elektromobile.
Hlavnými hrdinami nášho takmer 1 400 km príbehu boli Mercedes EQE SUV a nabíjacia služba Mercedes Me Charge. Ultimánou otázkou však ostáva – bolo cestovanie luxusným elektromobilom rovnako jednoduché, bezproblémové a komfortné ako tankovanie či bezstarostné hltanie kilometrov spaľovákom? Nuž, divil by si sa, čo všetko sme pri takomto neštandardnom teste zistili.
Prvý šok prišiel pri spotrebe
Pred začiatkom cesty sme si povedali, že sa nebudeme obmedzovať a absolútne nebudeme brať ohľad na to, že jazdíme v elektromobile. Žiadna „jazda na spotrebu“ teda nepripadala do úvahy a počas celej cesty sme tempomat na diaľnici držali medzi 130-140 km/h, dokonca existujú úseky po prekročení hraníc s Nemeckom, kde nie je obmedzená maximálna rýchlosť. Tu sme v závislosti od hustoty premávky dosahovali konštantné rýchlosti aj 200 km/h, čo spotrebu rapídne vystrelilo smerom nahor.
Mercedes EQE SUV je obrovský elektromobil s 90 kWh batériou. My sme navyše mali na cestu verziu EQE 500 SUV s pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom 408 koní.
Kombinovaný WLTP dojazd tohto auta je na úrovni 550 km. Bolo nám jasné, že svižnou jazdou po diaľnici to bude menej, no už po pár desiatkach kilometrov sme si vedeli urobiť predstavu, koľko prejdeme medzi jednotlivými zastávkami na nabíjanie.
Priemerná diaľničná spotreba sa totiž držala v rozmedzí 24-24,5 kWh/100 km, z čoho nám vyšlo, že na dorazenie do cieľa by nám teoreticky mohla stačiť jedna zastávka na nabíjanie.
Plánovanie sme nechali na elektrickú inteligenciu
Z Bratislavy do Berlína sme to mali zhruba 650 km, takže túto trasu by sme skutočne dokázali absolvovať s jednou zastávkou na nabíjanie, ktorú by sme si ale museli dopredu nájsť a naplánovať niekde uprostred cesty. Ako sme ale uviedli na začiatku, nechceli sme sa trápiť nejakým plánovaním a premýšľaním, kde a ako dlho nabíjať.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko nám trvala cesta do Berlína luxusným elektromobilom
- Prečo to bolo rovnako komfortné ako cesta spaľovákom
- Koľko stálo nabíjanie
- Problém pri ceste naspäť s jednoduchým riešením
- Zistenie vo finále, ako kvalitne je už aktuálne riešená elektromobilita v Európe
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP