Aj v roku 2023 mnohí považujú diaľkové cestovanie elektromobilom za obmedzujúce, obtiažne či dokonca nemožné. Pravdou však je, že s moderným elektromobilom sa dnes dostaneš všade a bez akýchkoľvek problémov, či už sa vyberieš smerom na západ alebo východ od Slovenska.

Priznávame, niektoré krajiny na východe Európy ešte majú slabšiu nabíjaciu infraštruktúru než by sme prijali, no v drvivej väčšine krajín sa už dokážeš nabiť prakticky na každom kroku.

Ak máš navyše k dispozícii jeden z najšpičkovejších elektromobilov na trhu, ktorý skombinuješ s nabíjacou službou priamo prepojenou so samotným autom, máš na stole kombináciu, pri ktorej ani nepomyslíš na to, že sa vozíš v nejakom elektromobile.

Hlavnými hrdinami nášho takmer 1 400 km príbehu boli Mercedes EQE SUV a nabíjacia služba Mercedes Me Charge. Ultimánou otázkou však ostáva – bolo cestovanie luxusným elektromobilom rovnako jednoduché, bezproblémové a komfortné ako tankovanie či bezstarostné hltanie kilometrov spaľovákom? Nuž, divil by si sa, čo všetko sme pri takomto neštandardnom teste zistili.

Prvý šok prišiel pri spotrebe

Pred začiatkom cesty sme si povedali, že sa nebudeme obmedzovať a absolútne nebudeme brať ohľad na to, že jazdíme v elektromobile. Žiadna „jazda na spotrebu“ teda nepripadala do úvahy a počas celej cesty sme tempomat na diaľnici držali medzi 130-140 km/h, dokonca existujú úseky po prekročení hraníc s Nemeckom, kde nie je obmedzená maximálna rýchlosť. Tu sme v závislosti od hustoty premávky dosahovali konštantné rýchlosti aj 200 km/h, čo spotrebu rapídne vystrelilo smerom nahor.

FonTech

Mercedes EQE SUV je obrovský elektromobil s 90 kWh batériou. My sme navyše mali na cestu verziu EQE 500 SUV s pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom 408 koní.

Kombinovaný WLTP dojazd tohto auta je na úrovni 550 km. Bolo nám jasné, že svižnou jazdou po diaľnici to bude menej, no už po pár desiatkach kilometrov sme si vedeli urobiť predstavu, koľko prejdeme medzi jednotlivými zastávkami na nabíjanie.

Priemerná diaľničná spotreba sa totiž držala v rozmedzí 24-24,5 kWh/100 km, z čoho nám vyšlo, že na dorazenie do cieľa by nám teoreticky mohla stačiť jedna zastávka na nabíjanie.

Plánovanie sme nechali na elektrickú inteligenciu

Z Bratislavy do Berlína sme to mali zhruba 650 km, takže túto trasu by sme skutočne dokázali absolvovať s jednou zastávkou na nabíjanie, ktorú by sme si ale museli dopredu nájsť a naplánovať niekde uprostred cesty. Ako sme ale uviedli na začiatku, nechceli sme sa trápiť nejakým plánovaním a premýšľaním, kde a ako dlho nabíjať.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP