Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Smart, ktorá patrí pod krídla prémiového Mercedes-Benz a čínskej automobilky Geely, pred pár hodinami predstavila svoj ďalší elektromobil s veľmi jednoduchým názvom Smart #1. Ako píše InsideEVs, novinka ponúka veľmi slušné parametre zaobalené v tele menšieho crossoveru, ktoré dopĺňajú špičkové technológie.

Koncept elektrického crossoveru Smart bol predstavený ešte v septembri minulého roka na konferencii IAA v Mníchove, no teraz nabral tento ambiciózny elektromobil reálne kontúry a čoskoro zamieri do sériovej výroby.

Smart #1 je podobne, ako všetky ostatné modely tejto značky, zameraný na mladých používateľov. O tom svedčí nie len dizajn, ale aj veľkosť vozidla. S dĺžkou 4,2 metra ide o ideálne auto na každý deň pre dvoch mladých ľudí.

Smart

Každopádne, Smart #1 je podstatne väčší ako napríklad taký Smart EQ ForFour, no stále sa jedná o menšie auto, kde by sa zrejme cestujúci na zadných sedadlách pri dlhšej trase trocha tlačili, i keď automobilka prezentuje svoju novinku ako plnohodnotné auto pre 5 pasažierov.

Výkonu má na rozdávanie

Elektrický crossover Smart #1 dostal výkonný elektromotor, ktorý produkuje až 200 kW, respektíve 268 koní. Krútiaci moment 343 Nm a maximálna rýchlosť 180 km/h robia z tohto elektromobilu také „malé veľké žihadlo“.

Smart

O napájanie sa stará 66 kWh NMC batéria, ktorá zabezpečí papierový dojazd 420-440 km podľa WLTP. Poteší prítomnosť výkonnej, až 22 kW palubnej AC nabíjačky či možnosť nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 150 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % na rýchlonabíjačke trvá podľa automobilky iba 30 minút.

Technológie zamerané na používateľa

Vďaka tomu, že Smart patrí pod krídla nemeckého Mercedesu, získal nový elektrický crossover množstvo špičkových technológií, ktoré sú predovšetkým zamerané na používateľa a používateľský zážitok.

Používateľské prostredie infotainmentu si bude môcť majiteľ dokonale prispôsobiť podľa seba. Nechýba prítomnosť hlasového asistenta s podporou umelej inteligencie či možnosť prijímať OTA aktualizácie systému, vďaka čomu sa dokáže auto postupom času „učiť“ novým veciam.

Mladícky pôsobí aj interiér vozidla, ktorého dominantou je 9,2″ displej virtuálnych budíkov a 12,8″ displeju infotainmentu. Kabínu vizuálne dotvára efektné náladové osvetlenie. Interiér, ako aj exteriér rozhodne nesie známky Mercedesu, no je v tomto prípade len dobré.

Do predaja príde ešte tento rok

Ako uvádza automobilka na svojom webe, aktuálne prebieha homologizácia novinky pre európsky trh, ktorá by mala byť hotová do júla 2022. Ceny a presnú dostupnosť automobilka zverejní až potom. K dispozícii sú zatiaľ tri varianty a to verzia Launch Edition, Premium a Pro+.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú