Elektrifikácia si vyberá nečakanú daň. Táto automobilka úplne zruší manuálne prevodovky v EÚ
O elektrifikácii na poli automobilového priemyslu už nemusíme hovoriť iba v úvodzovkách. Veľké automobilky naplno investujú do vývoja a v priebehu najbližších rokov chcú predávať väčšinu vozidiel poháňaných zelenými zdrojmi energie. Inak tomu nie je ani v automobilke Mercedes-Benz, no v jej prípade elektrifikácia „ukrojí“ z technológií pri spaľovacích modeloch, informoval portál MercedesBlog.
Elektrická budúcnosť vyzerá v Mercedese veľmi nádejne. Už budúci rok by sme sa mali dočkať elektrickej alternatívy k luxusnej triede S s označením EQS, nasledovať bude model EQE a neskôr chce automobilka priniesť aj SUV verzie k týmto dvom modelom.
Všetky budúce elektrické autá majú byť postavené na novej platforme, ktorá je špeciálne určená len pre elektromobily a neskôr sú dokonca v pláne aj výkonnejšie AMG modely či extrémne luxusné kúsky s logom Maybachu. Samozrejme nebudú chýbať najdostupnejšie triedy s novými označeniami EQA a EQB či dokonca legendárne „Géčko“ na elektrický pohon, no vývoj všetkých týchto áut si vyžaduje obrovské množstvo financií, ktoré niekde treba pochopiteľne ušetriť.
The head of @MercedesBenz's R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz
— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020
Ako informoval portál Motor1, prvou „obeťou elektrifikácie“ je v podaní Mercedesu manuálna prevodovka, ktorú automobilka postupom času úplne vyradí zo svojej ponuky. Túto zmenu však pocítia najmä zákazníci z Európy, na americkom trhu už nie sú manuálne prevodovky v autách Mercedes dostupné od roku 2015, kde zanikli spolu s modelom SLK250.
Automobilka celkovo zníži investície do vývoja spaľovacích motorov a do roku 2030 chce predávať až ov 70 % menej vozidiel so spaľovacími motormi ako je tomu v súčasnosti. Podľa šéfa vývoja Mercedesu sú najviac ohrozenou skupinou najmä naftové motory hlavne kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným normám EÚ.
Ďalšou významnou „redukciou“ bude zníženie počtu platforiem, ktoré v súčasnosti automobilka používa. V praxi to znamená, že viacero rôzne veľkých áut bude zdieľať jednu modulárnu platformu, čo by malo taktiež značne prispieť k úspore nákladov.
O škrtoch v jednotlivých modelových radách sa zatiaľ nehovorilo, čiže v blízkej budúcnosti by sme nemali prísť o žiaden model, ktorý aktuálne automobilka s trojcípou hviezdou vyrába. Mercedes si ako krátkodobý cieľ stanovil znížiť fixné náklady minimálne o 20 % do roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP