O elektrifikácii na poli automobilového priemyslu už nemusíme hovoriť iba v úvodzovkách. Veľké automobilky naplno investujú do vývoja a v priebehu najbližších rokov chcú predávať väčšinu vozidiel poháňaných zelenými zdrojmi energie. Inak tomu nie je ani v automobilke Mercedes-Benz, no v jej prípade elektrifikácia „ukrojí“ z technológií pri spaľovacích modeloch, informoval portál MercedesBlog.
Elektrická budúcnosť vyzerá v Mercedese veľmi nádejne. Už budúci rok by sme sa mali dočkať elektrickej alternatívy k luxusnej triede S s označením EQS, nasledovať bude model EQE a neskôr chce automobilka priniesť aj SUV verzie k týmto dvom modelom.
Všetky budúce elektrické autá majú byť postavené na novej platforme, ktorá je špeciálne určená len pre elektromobily a neskôr sú dokonca v pláne aj výkonnejšie AMG modely či extrémne luxusné kúsky s logom Maybachu. Samozrejme nebudú chýbať najdostupnejšie triedy s novými označeniami EQA a EQB či dokonca legendárne „Géčko“ na elektrický pohon, no vývoj všetkých týchto áut si vyžaduje obrovské množstvo financií, ktoré niekde treba pochopiteľne ušetriť.
The head of @MercedesBenz's R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz
— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020
Ako informoval portál Motor1, prvou „obeťou elektrifikácie“ je v podaní Mercedesu manuálna prevodovka, ktorú automobilka postupom času úplne vyradí zo svojej ponuky. Túto zmenu však pocítia najmä zákazníci z Európy, na americkom trhu už nie sú manuálne prevodovky v autách Mercedes dostupné od roku 2015, kde zanikli spolu s modelom SLK250.
Automobilka celkovo zníži investície do vývoja spaľovacích motorov a do roku 2030 chce predávať až ov 70 % menej vozidiel so spaľovacími motormi ako je tomu v súčasnosti. Podľa šéfa vývoja Mercedesu sú najviac ohrozenou skupinou najmä naftové motory hlavne kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným normám EÚ.

Ďalšou významnou „redukciou“ bude zníženie počtu platforiem, ktoré v súčasnosti automobilka používa. V praxi to znamená, že viacero rôzne veľkých áut bude zdieľať jednu modulárnu platformu, čo by malo taktiež značne prispieť k úspore nákladov.
O škrtoch v jednotlivých modelových radách sa zatiaľ nehovorilo, čiže v blízkej budúcnosti by sme nemali prísť o žiaden model, ktorý aktuálne automobilka s trojcípou hviezdou vyrába. Mercedes si ako krátkodobý cieľ stanovil znížiť fixné náklady minimálne o 20 % do roku 2025.
Elektromobilita

ROZHOVOR Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút
