Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Volkswagen ID.3 je elektrický hatchback slávneho nemeckého koncernu. V posledných dňoch sa ukázal vo výbornom svetle, a dokázal, že elektromobily môžu byť mimoriadne odolné aj po rokoch intenzívneho používania. Podľa výsledkov dlhodobého testu, ktorý vykonal najväčší európsky autoklub ADAC, si vozidlo po štyroch rokoch a viac než 160-tisíc najazdených kilometroch zachovalo až 91 % pôvodnej kapacity batérie. Na tému upozornil portál Electrek.
Vysoko spoľahlivý elektromobil
Test prebiehal v technologickom centre ADAC v Landsbergu am Lech v Nemecku, kde odborníci podrobili model ID.3 Pro S náročnej skúške, ktorá pokrývala celú dobu záruky poskytovanej Volkswagenom, teda osem rokov alebo 160 000 kilometrov. Výsledok prekonal očakávania, pretože automobil si nielenže udržal vysoko funkčnú batériu, ale zvládol aj ďalšie technické záťaže bez výrazného opotrebovania.
Volkswagen ID.3 Pro S je vybavený batériou s čistou kapacitou 77 kWh, pričom automobilka garantuje, že po uplynutí záručného obdobia si má batéria ponechať aspoň 70 % pôvodnej kapacity. V tomto prípade však výsledná hodnota 91 % dokazuje, že ide o vysoko spoľahlivý elektromobil vhodný aj na dlhodobé využívanie.
Na teste je zaujímavé aj to, že vozidlo rozhodne nebolo šetrené. Viac než 40 % nabíjania prebiehalo cez rýchle DC nabíjačky a auto bolo často ponechávané nabité na 100 %, niekedy aj niekoľko dní. V bežnej praxi sa to považuje za nevhodné pre životnosť batérie, no práve preto má tento test takú vysokú výpovednú hodnotu. Ukazuje, že ID.3 zvláda aj neideálne podmienky bez vážnej ujmy.
Kľúčový bol softvér
Inžinieri počas celej doby starostlivo monitorovali stav batérie a pravidelne aktualizovali softvér vozidla. Medzi inováciami bola aj inštalácia inteligentného plánovača trás od Volkswagenu, ktorý optimalizuje zastávky na nabíjanie podľa aktuálneho stavu nabitia a premávky. Jedna z aktualizácií dokonca zvýšila maximálnu rýchlosť nabíjania až na 170 kW.
Zlepšenia v softvéri však neovplyvnili len nabíjanie, ale aj celkovú efektivitu jazdy. Výrazne to bolo cítiť najmä pri kratších trasách a v chladnejšom počasí, kedy sa auto správalo úspornejšie a efektívnejšie.
Okrem batérie sa ID.3 osvedčil aj po stránke konštrukčnej spoľahlivosti. ADAC uviedol, že podvozok, riadenie, karoséria a odpruženie boli aj po takmer 160-tisíc kilometroch vo výbornom stave, bez známok výrazného opotrebenia. To ešte viac podčiarkuje kvalitu spracovania a odolnosť tohto modelu.
Záverečná rada od ADAC? Udržiavaj softvér svojho elektromobilu aktuálny. V tomto prípade to znamenalo citeľné zlepšenie dojazdu aj jazdného komfortu počas celého testovacieho obdobia.
„Vysoká kapacita batérie nad 90 % po 160 000 kilometroch potvrdzuje, že naše modely ID. sú veľmi atraktívne aj ako jazdené vozidlá a naďalej spĺňajú požiadavky našich zákazníkov,“ poznamenal k výsledkom Martin Sander z predstavenstva Volkswagenu, zodpovedný za predaj, marketing a popredajné služby.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Veľká uzávierka D1: Významné zmeny paralyzujú dopravu na 3 dni
Konsolidácia v praxi: Ministri si na pár mesiacov uberú z platov desiatky eur, od apríla si ale reálne prilepšia o stovky
Fico nepodporí prijatie ďalších sankcií proti Rusku: Bruselu kladie podmienky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP