Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Volkswagen ID.3 je elektrický hatchback slávneho nemeckého koncernu. V posledných dňoch sa ukázal vo výbornom svetle, a dokázal, že elektromobily môžu byť mimoriadne odolné aj po rokoch intenzívneho používania. Podľa výsledkov dlhodobého testu, ktorý vykonal najväčší európsky autoklub ADAC, si vozidlo po štyroch rokoch a viac než 160-tisíc najazdených kilometroch zachovalo až 91 % pôvodnej kapacity batérie. Na tému upozornil portál Electrek.
Vysoko spoľahlivý elektromobil
Test prebiehal v technologickom centre ADAC v Landsbergu am Lech v Nemecku, kde odborníci podrobili model ID.3 Pro S náročnej skúške, ktorá pokrývala celú dobu záruky poskytovanej Volkswagenom, teda osem rokov alebo 160 000 kilometrov. Výsledok prekonal očakávania, pretože automobil si nielenže udržal vysoko funkčnú batériu, ale zvládol aj ďalšie technické záťaže bez výrazného opotrebovania.
Volkswagen ID.3 Pro S je vybavený batériou s čistou kapacitou 77 kWh, pričom automobilka garantuje, že po uplynutí záručného obdobia si má batéria ponechať aspoň 70 % pôvodnej kapacity. V tomto prípade však výsledná hodnota 91 % dokazuje, že ide o vysoko spoľahlivý elektromobil vhodný aj na dlhodobé využívanie.
Na teste je zaujímavé aj to, že vozidlo rozhodne nebolo šetrené. Viac než 40 % nabíjania prebiehalo cez rýchle DC nabíjačky a auto bolo často ponechávané nabité na 100 %, niekedy aj niekoľko dní. V bežnej praxi sa to považuje za nevhodné pre životnosť batérie, no práve preto má tento test takú vysokú výpovednú hodnotu. Ukazuje, že ID.3 zvláda aj neideálne podmienky bez vážnej ujmy.
Kľúčový bol softvér
Inžinieri počas celej doby starostlivo monitorovali stav batérie a pravidelne aktualizovali softvér vozidla. Medzi inováciami bola aj inštalácia inteligentného plánovača trás od Volkswagenu, ktorý optimalizuje zastávky na nabíjanie podľa aktuálneho stavu nabitia a premávky. Jedna z aktualizácií dokonca zvýšila maximálnu rýchlosť nabíjania až na 170 kW.
Zlepšenia v softvéri však neovplyvnili len nabíjanie, ale aj celkovú efektivitu jazdy. Výrazne to bolo cítiť najmä pri kratších trasách a v chladnejšom počasí, kedy sa auto správalo úspornejšie a efektívnejšie.
Okrem batérie sa ID.3 osvedčil aj po stránke konštrukčnej spoľahlivosti. ADAC uviedol, že podvozok, riadenie, karoséria a odpruženie boli aj po takmer 160-tisíc kilometroch vo výbornom stave, bez známok výrazného opotrebenia. To ešte viac podčiarkuje kvalitu spracovania a odolnosť tohto modelu.
Záverečná rada od ADAC? Udržiavaj softvér svojho elektromobilu aktuálny. V tomto prípade to znamenalo citeľné zlepšenie dojazdu aj jazdného komfortu počas celého testovacieho obdobia.
„Vysoká kapacita batérie nad 90 % po 160 000 kilometroch potvrdzuje, že naše modely ID. sú veľmi atraktívne aj ako jazdené vozidlá a naďalej spĺňajú požiadavky našich zákazníkov,“ poznamenal k výsledkom Martin Sander z predstavenstva Volkswagenu, zodpovedný za predaj, marketing a popredajné služby.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci odmietajú skoršie termíny operácií napriek dlhým čakacím dobám. Toto sú dôvody, tvrdí odborníčka
KVÍZ: Len 10 % Slovákov prejde cez prvú otázku. Dokáž, že svoju krajinu poznáš dokonale
Finančná správa hľadá nové posily. Ponúka bonus až 5 000 eur, stabilné platy a štedré benefity
Slovensko dnes zasiahnu silné búrky: V priebehu hodín sa počasie dramaticky zmení (PREDPOVEĎ)
Predajňu áut na juhu Slovenska zachvátil požiar. Zasahujú hasiči z troch miest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
EÚ sa rúti do krízy: Táto európska dohoda zvyšuje ceny a posilňuje Rusko, tvrdí ekonóm
Veril si, že šanca na chlapca alebo dievča je 50/50? Odborníci prišli so zaujímavým zistením
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
Európska únia zverejnila znepokojivé dáta. Odhalila obrovského znečisťovateľa, o ktorom nikto netušil
Automobilový gigant Stellantis je v obrovských problémoch. Vykázal šokujúcu stratu za prvý polrok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP