Elektrický Rimac Nevera dostal poriadnu facku. Jeho monštruózny rekord prekonal 10-ročný hybrid
Pred menej než mesiacom FonTech.sk informoval, že chorvátsky elektrický hyperšport Rimac Nevera za jeden deň pokoril až 23 rekordov. Medzi tieto rekordy sa zaradila aj disciplína z 0 na 400 na 0 kilometrov v hodine, ktorej dovtedy vládol švédsky Koenigsegg Regera.
Ako však pred niekoľkými hodinami potvrdil Koenigsegg prostredníctvom svojho kanála na YouTube, Švédi si svoj titul zobrali späť vďaka novému svetovému rekordu v kráľovskej disciplíne hyperšportov.
Hybridný Koenigsegg opäť vládne
Regera po švédsky znamená „vládnuť“ a automobilka prehlásila, že nový svetový rekord tento názov len utvrdzuje. Čas 0-400-0 km/h Rimacu tento osemvalcový hybrid stiahol o viac než jednu sekundu. Zatiaľ čo Rimacu to trvalo 29,94 sekúnd, Regera to zvládla už za 28,81 sekúnd.
Pre takýto test je nevyhnutné mať veľmi dlhú cestu, preto k nemu došlo na letisku Örebro, ktoré sa nachádza západne od hlavného mesta Štokholm a má runway dlhú 3274 metrov.
Ostatné časy sú rovnako oslnivé, zrýchlenie z 0 na 400 kilometrov v hodine (0-400 km/h) trvalo len 20,68 sekundy a brzdenie zo 400 na 0 kilometrov v hodine (400-0 km/h) len neuveriteľných 8,13 sekundy.
Parametre Koenigsegg Regera
- 5,0-litrový V8 twin-turbo motor o výkone 1115 koní s maximálnym točivým momentom 1280 Nm
- 3 elektromotory so spoločným výkonom 707 koní a točivým momentom 900 Nm
- Celkový výkon s palivom E85 predstavuje 1521 koní a 2000 Nm
- Batéria o kapacite 4,5 kWh
- Pohotovostná hmotnosť 1590 kg
- Unikátna prevodovka s jediným prevodom
- Celkovo sa vyrobilo 80 kusov, pričom cenovka začínala na 1 900 000 €
Pripravuje sa niečo ešte rýchlejšie
Koenigsegg Regera bola vyvinutá pred takmer desiatimi rokmi, pričom svoje najslávnejšie rekordy tento hyperšport stanovil ešte v roku 2019, kedy v disciplíne 0-400-0 km/h prekonal svojho predchodcu Koenigsegg Agera RS o takmer 2 sekundy. Faktom však je, že Regera sa už dnes nevyrába.
„Prečo teda stanovovať tieto nové rekordy s vozidlom, ktoré je už dávno mimo výrobnej linky? Pretože to dokáže! Pretože je to stále kráľ, ktorý vládne v dnešnom superkonkurenčnom automobilovom prostredí, a to je niečo, čo by sa malo osláviť novým rekordom,“ vysvetľuje vo svojom príspevku Koenigsegg.
Trikom k tak výrazne lepším časom podľa automobilky neboli špeciálne úpravy, ale kombinácia nových pneumatík Cup2R od Michelinu a hladšieho povrchu asfaltu než pri predchádzajúcich pokusoch. Všetky časy mal merať a overiť RACELOGIC, ktorý zároveň garantuje ich presnosť.
Spoločnosť však už pracuje na novom modeli Jesko Absolut, od ktorého sa očakáva, že bude ešte rýchlejší. Už relatívne skoro by sme teda mohli písať o novom rekordérovi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Z Markízy až na ministerstvo kultúry. Rezort Martiny Šimkovičovej čelí podozreniam z rodinkárstva
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
Vlaky bez vlakvedúceho: Od augusta budeš potrebovať lístok ešte pred nástupom, inak riskuješ pokutu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP