Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
Keď si Američan David Blenkle v roku 2022 kúpil elektrický Ford Mustang Mach-E pre súkromnú prepravnú službu, mal na to jasné dôvody. Nižšie prevádzkové náklady, menej údržby, stabilné ceny energie a spoľahlivosť ho presvedčili. Po troch rokoch a viac než 400 000 najazdených kilometroch, jeho vozidlo ukazuje, že elektromobily dokážu konkurovať aj tým najspoľahlivejším autám so spaľovacím motorom, informuje Ford.
Zatiaľ čo mnohí skeptici stále pochybujú o životnosti elektrických vozidiel, Blenkleho Mustang Mach-E prináša jasný dôkaz. Po takmer pol milióne kilometrov si batéria zachovala 92 % pôvodnej kapacity a auto jazdí bez problémov. „Najväčší omyl, s ktorým sa stretávam, je strach o životnosť batérie a dojazd,“ vysvetľuje Blenkle. „A potom im ukážem svoj odometer.“
Zbavil sa spaľováku a ušetril tisíce
Fakt, že Blenkle so svojím Mustangom denne prejde v priemere 370 kilometrov, hovorí za všetko. Väčšinu nabíjania zvládne doma pomocou Ford domácej nabíjačky. Nabíja hlavne v noci, keď sú ceny elektriny nižšie. Počas náročnejších dní však občas využije aj rýchle DC nabíjanie.
V porovnaní s podobne veľkým SUV so spaľovacím motorom, ako je Ford Escape, ušetril na pohonných hmotách viac ako 8 700 dolárov. A to ešte nezahŕňa dodatočné úspory pri nabíjaní mimo špičky. Významné sú aj úspory na údržbe. Vďaka regeneratívnemu brzdovaniu jazdí Blenkle stále na pôvodných brzdových doštičkách.
Údržbu prispôsobil odporúčaniam výrobcu. Pravidelne mení kabínové filtre, rotuje pneumatiky a absolvuje viacbodové kontroly v autorizovanom servise. Záruka na batériu pritom štandardne pokrýva 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Blenkle už túto hranicu dávno prekročil a jeho skúsenosť ukazuje, že elektromobily môžu bez problémov fungovať aj dlho po skončení záruky.
Elektromobily ukazujú svoju trvácnosť
Výkon Blenkleho auta potvrdil aj hlavný inžinier modelu Mustang Mach-E Matthew Gabrielli. Jeho prípad označil za výborný dôkaz spoľahlivosti a dlhovekosti moderných elektromobilov.
Nie je to ojedinelý prípad. Objavujú sa aj ďalšie príklady, ako Hyundai IONIQ 5 so 360 000 najazdenými míľami a 87 % zdravím batérie alebo viaceré modely Tesly v taxislužbách, ktoré bez problémov prekonali hranicu 160 000 km.
Príkladom je aj testovanie elektromobilu Volkswagen ID.3 v Nemecku, ktorý si po 160 000 kilometroch zachoval úroveň batérie na 91 %. O teste z nemeckého Landsbergu si môžeš prečítať v tomto článku.
Zdá sa, že éra obáv o životnosť elektrických vozidiel pomaly končí. Realita z ciest ukazuje, že elektromobily sú nielen ekologické, ale aj mimoriadne odolné a ekonomické v dlhodobom horizonte.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Syndróm nepokojných nôh je často prvým príznakom nedostatku dôležitého minerálu ešte pred lekárskym vyšetrením
„Môže nahradiť lieky aj operácie.“ Lukáš vytvoril prístroj, ktorý aktivuje mozgové centrá cez pokožku (ROZHOVOR)
Zomrel Ozzy Osbourne: Legendárny kráľ heavy metalu odišiel len pár týždňov po svojom rozlúčkovom koncerte
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
Bytovka na východe Slovenska v plameňoch: Z piateho poschodia stúpa čierny dym
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP