Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
Keď si Američan David Blenkle v roku 2022 kúpil elektrický Ford Mustang Mach-E pre súkromnú prepravnú službu, mal na to jasné dôvody. Nižšie prevádzkové náklady, menej údržby, stabilné ceny energie a spoľahlivosť ho presvedčili. Po troch rokoch a viac než 400 000 najazdených kilometroch, jeho vozidlo ukazuje, že elektromobily dokážu konkurovať aj tým najspoľahlivejším autám so spaľovacím motorom, informuje Ford.
Zatiaľ čo mnohí skeptici stále pochybujú o životnosti elektrických vozidiel, Blenkleho Mustang Mach-E prináša jasný dôkaz. Po takmer pol milióne kilometrov si batéria zachovala 92 % pôvodnej kapacity a auto jazdí bez problémov. „Najväčší omyl, s ktorým sa stretávam, je strach o životnosť batérie a dojazd,“ vysvetľuje Blenkle. „A potom im ukážem svoj odometer.“
Zbavil sa spaľováku a ušetril tisíce
Fakt, že Blenkle so svojím Mustangom denne prejde v priemere 370 kilometrov, hovorí za všetko. Väčšinu nabíjania zvládne doma pomocou Ford domácej nabíjačky. Nabíja hlavne v noci, keď sú ceny elektriny nižšie. Počas náročnejších dní však občas využije aj rýchle DC nabíjanie.
V porovnaní s podobne veľkým SUV so spaľovacím motorom, ako je Ford Escape, ušetril na pohonných hmotách viac ako 8 700 dolárov. A to ešte nezahŕňa dodatočné úspory pri nabíjaní mimo špičky. Významné sú aj úspory na údržbe. Vďaka regeneratívnemu brzdovaniu jazdí Blenkle stále na pôvodných brzdových doštičkách.
Údržbu prispôsobil odporúčaniam výrobcu. Pravidelne mení kabínové filtre, rotuje pneumatiky a absolvuje viacbodové kontroly v autorizovanom servise. Záruka na batériu pritom štandardne pokrýva 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Blenkle už túto hranicu dávno prekročil a jeho skúsenosť ukazuje, že elektromobily môžu bez problémov fungovať aj dlho po skončení záruky.
Elektromobily ukazujú svoju trvácnosť
Výkon Blenkleho auta potvrdil aj hlavný inžinier modelu Mustang Mach-E Matthew Gabrielli. Jeho prípad označil za výborný dôkaz spoľahlivosti a dlhovekosti moderných elektromobilov.
Nie je to ojedinelý prípad. Objavujú sa aj ďalšie príklady, ako Hyundai IONIQ 5 so 360 000 najazdenými míľami a 87 % zdravím batérie alebo viaceré modely Tesly v taxislužbách, ktoré bez problémov prekonali hranicu 160 000 km.
Príkladom je aj testovanie elektromobilu Volkswagen ID.3 v Nemecku, ktorý si po 160 000 kilometroch zachoval úroveň batérie na 91 %. O teste z nemeckého Landsbergu si môžeš prečítať v tomto článku.
Zdá sa, že éra obáv o životnosť elektrických vozidiel pomaly končí. Realita z ciest ukazuje, že elektromobily sú nielen ekologické, ale aj mimoriadne odolné a ekonomické v dlhodobom horizonte.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Idem preč,“ vyhlásil Trump a chcel vylúčiť 4 krajiny. NATO bolo na hrane kolapsu, odhalil Stoltenberg
Rusko vedie nízkointenzívnu vesmírnu vojnu, tvrdí holandský expert. Objektívmi za pár eur sleduje špionážne satelity (ROZHOVOR)
Šutaj Eštok o povolenkách: Radšej pôjdeme do súdneho sporu s EÚ, ako by sme toto mali akceptovať
Trump sa „v podstate rozhodol“ o dodávke Tomahawkov Ukrajine. Kremeľ sa obáva úderov hlboko v ruskom tyle
Podnikateľ Štefan Žiga, príbuzný podpredsedu parlamentu, je odsúdený. Rozhodol Najvyšší súd
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP