Na obzore sa rysuje automobilová revolúcia v priamom prenose. Dacia totiž pripravuje mestské elektrické auto, ktoré má potenciál zamiešať karty na európskom trhu a poriadne rozbúriť vody vo sfére cenovo dostupnej elektromobility. Novinka ponesie názov Dacia Evader a podľa prvých informácií Le Parisien, ktorý citoval poľský portál Francuskie, by sa mohla predávať za menej ako 15-tisíc eur, čo je suma, ktorá je na európskom trhu s elektromobilmi takmer nevídaná.

Odpoveď na silnejúcu konkurenciu

Evader má byť odpoveďou značky Renault (pod ktorú Dacia patrí) na čoraz silnejší nápor čínskych výrobcov, no tiež priamou konkurenciou pre kórejské a japonské značky. Kľúčom k úspechu má byť nielen cena, ale aj fakt, že sa vozidlo bude vyrábať výlučne v Európe, čím sa značka dištancuje od závislosti na ázijskom dodávateľskom reťazci a zároveň posilňuje európske hospodárstvo.

Dizajnovo by sa Evader mal pohybovať na hrane medzi segmentom A a B, pričom dĺžka auta sa odhaduje na približne 3,9 metra, šírka 1,77 m, rázvor 2,54 m a kufor s objemom 300 litrov. Podľa dostupných informácií by sa mal model Evader dizajnovo priblížiť k crossoverom, čomu zodpovedá aj vyvýšená platforma a celkový charakter karosérie.

Zákazníkov má lákať nielen vzhľadom, ale aj veľmi praktickým a ľahkým dizajnom, ktorý zabezpečí nízke ťažisko, a tým aj vyšší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť, čo zdôrazňujú samotní inžinieri Renaultu v rozhovore pre Le Parisien.

koncept elektrickej Dacie
Dacia - koncept nového elektromobilu

Základ z Renaultu

Technologickým základom Evadera bude platforma AmpR Small, známa z nového modelu Renault 5, ktorý už teraz zaznamenáva veľký úspech. Batéria s kapacitou minimálne 37 kWh má zabezpečiť dojazd približne 300 kilometrov, čo je výrazný skok oproti súčasnej Dacii Spring, ktorá zvládne o zhruba 30 % kratšiu vzdialenosť. Treba však počítať s tým, že Evader nebude stavaný na rýchlonabíjanie. Pôjde o vozidlo, ktoré bude ideálne pre každodenné dochádzanie, domáce či firemné použitie, nie na diaľkové trasy.

Zásadným faktorom bude cenová dostupnosť. Za cenu okolo14-tisíc eur (bez doplnkovej výbavy) nebude mať Evader na európskom trhu reálnu konkurenciu. Zatiaľ čo čínski výrobcovia sa snažia tlačiť cenu elektromobilov nižšie, Dacia ich predbehne použitím overených technológií, minimalizáciou novo vyvíjaných komponentov a maximálnou optimalizáciou výroby. V praxi to bude znamenať jednoduchý interiér, tvrdé plasty, minimum zbytočných funkcií a absolútne sústredenie na funkčnosť a náklady.

Dacia Spring je solídny automobil za sumu ako pre Slovákov

Hneď na prvý pohľad je jasné, že nová Dacia Spring prešla omladzovacou kúrou. Už to nie je to „lacné“ auto, ktoré skôr pôsobí ako čínska hračka. Nová predná maska, svetlá, detaily na karosérii – všetko pôsobí dospelejšie, robustnejšie a úprimne, aj o dosť atraktívnejšie. Jasné, stále je to malý mestský crossover, ale ostrejšie tvary karosérie ho opticky zväčšujú.

Za adekvátne peniaze ponúka solídne parametre aj vychytané muchy z prvej generácie. Oveľa viac sa o tomto modeli dozvieš v našej recenzii, ktorú nájdeš v samostatnom článku po kliknutí na tento odkaz.

Nový štandard

Zároveň má byť veľkým plusom fakt, že aj samotné batérie novej generácie budú vyrábané v Európe, čo pomáha znižovať uhlíkovú stopu a zvyšuje stabilitu dodávateľských reťazcov. Niet divu, že konkurencia sleduje kroky Dacie s napätím. Pri cene, ktorá umožní vlastníctvo elektromobilu aj priemernému Európanovi, sa totiž pravidlá hry radikálne menia.

S očakávaným príchodom modelu na trh v horizonte dvoch rokov sa Dacia Evader môže stať kľúčovým elektromobilom pre masy a priblížiť bezemisnú dopravu ľuďom, ktorí si doposiaľ nové elektroauto jednoducho nemohli dovoliť. Výrobca tak nielenže rozširuje svoju ponuku, ale nastavuje aj nový štandard v segmente lacných mestských elektromobilov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP