Elektrický skúter s poriadnym dojazdom kúpiš aj na Slovensku. Výkonom sa vyrovná 125-tkám
Podľa mnohých má elektromobilita ešte stále zmysel iba v mestskom prostredí. Na krátkych trasách a pri preplnených parkoviskách sú tiež skvelým dopravným prostriedkom skútre a práve kombinácia elektrického pohonu a malého motocykla by tak mala byť dokonalým riešením mestskej mobility. S novým prírastkom čínskej spoločnosti MIU, na ktorý upozornil portál Electrek, to platí stopercentne.
Spoločnosť NIU má autorizovaného predajcu aj na našom trhu. V ich ponuke sa aktuálne nachádza hneď niekoľko elektrických skútrov a dokonca aj elektrická kolobežka. Skútre tohto čínskeho výrobcu sú však iné než väčšina ostatných „Číňanov“. Majú podstatne vyšší výkon a dojazd vďaka konfiguráciám s dvoma batériami.

NIU v týchto dňoch prináša do Európy aj svoju vlajkovú loď, model MQi GT EVO, ktorý sa výkonom a maximálkou dokáže vyrovnať väčšine skútrov s objemom 125 ccm.
Konečne plnohodnotný elektrický skúter?
NIU MQi GT EVO disponuje elektromotorom s kontinuálnym výkonom 5 kW (pri booste až 6,5 kW), vďaka čomu dosiahne maximálnu rýchlosť až 100 km/h. To úplne postačí aj pri jazde na bratislavských obchvatoch či cestách medzi obcami.
Štvrtá generácia batérii pracuje na 72 V architektúre a ich kapacita je 3,7 kWh. Vďaka tomu dokáže prejsť MQi GT EVO na jedno nabitie papierových 75 km. Hoci to v praxi môže byť o niečo menej, stále ide aj o polovicu viac, ako v prípade konkurencie. Čínska novinka tak naozaj nie je žiadna hračka s maximálkou do 50 km/h a dojazdom sotva pár desiatok kilometrov.
Plné nabitie batérie trvá približne 5 hodín. K dispozícii sú tri jazdné režimy, ECO, DYNAMIC a SPORT, pričom každý z nich upravuje jazdnú dynamiku a tiež maximálnu rýchlosť na 45 km/h, 75 km/h a 100 km/h.

Nechýba množstvo smart funkcií ako bezkľúčové štartovanie a odomykanie či možnosť prepojenia skútra s mobilnou aplikáciou. V mobilnej aplikácii je možné lokalizovať skúter v reálnom čase a tiež sledovať základné informácie o stave nabitia a dojazde.
Skúter tiež disponuje veľkým farebným displejom. Nosnosť verzie GT EVO je až 275 kg, takže tento stroj je vhodný aj pre dvoch dospelých pasažierov. Európska cenovka je však stanovená na 5 000 €, čo nie je zrovna najmenej.
Podstatnou správou je aj fakt, že na takýto skúter ti na Slovensku stačí vodičák skupiny B, teda pre bežný osobný automobil.
O dostupnosti u nás na Slovensku sme sa pýtali priamo autorizovaného predajcu. Hneď ako dostaneme odpoveď, článok aktualizujeme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Tragédia na bratislavskom sídlisku. 49-ročného muža našli mŕtveho v kríkoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

