Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nemecký VW stavil prakticky všetko na elektromobilitu a postupne chce batériovými vozidlami nahradiť všetky populárne spaľováky. Teraz však prichádzajú z fabriky v Emdene znepokojivé správy. Ako uvádza šéf podnikovej rady Manfred Wulff, dopyt po vyrobených elektromobiloch je pod očakávania a automobilka tak musí pristúpiť k razantným krokom. O téme informuje nemecký Automobilwoche.

Wulff uviedol, že zákazníci aktuálne nie sú ochotní kupovať elektromobily značky VW, konkrétne VW ID.4, ktorý sa v továrni v Emdene vyrába. Okrem toho tu VW produkuje aj populárny Passat a čoskoro sa tu začne vyrábať aj sedan VW ID.7.

Chýbajú stimuly, zamestnanci si budú musieť predĺžiť prázdniny

Podľa vedenia tamojšej fabriky môže za nižší dopyt po elektromobiloch fakt, že už aj v Nemecku sa začínajú vytrácať stimuly, ktoré robili elektrické autá mimoriadne atraktívne oproti spaľovákom. Odbyt elektromobilov je totiž až 30 % nižší, než boli očakávania.

Michal Varga/FonTech

Vedenie fabriky verí, že spustenie výroby a predaja VW ID.7 znova nakopne záujem ľudí a fabrika tak opäť bude môcť pracovať na 100 %, uviedla hovorkyňa továrne. Do tej doby ale musí vedenie pristúpiť k zníženiu objemu výroby.

Z tohto dôvodu si zamestnanci, ktorí pracujú na linke, kde sa vyrába elektromobil ID.4, predĺžia klasické trojtýždňové „výrobné prázdniny“ o ďalších 7 dní. Okrem toho musí fabrika prepustiť 300 z 1 500 brigádnikov, pre ktorých, žiaľ, viac nebude mať prácu.

VW

Opätovné zvýšenie záujmu o elektrické autá by mohli opäť nakopnúť finančné stimuly, vďaka ktorým sa elektromobily cenovo vyrovnajú autám so spaľovacími motormi.

Od ambicióznych plánov otáča aj Nemecko

Pôvodne stanovené plány sa začínajú rúcať nie len automobilkám, ale aj samotnému Nemecku. To si ešte skôr v tomto roku stanovilo, že do konca 2030 chce v krajine vybudovať až milión verejných nabíjacích staníc.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

Teraz sa zdá, že svoj cieľ „prestrelili“. Nie, že by toľko staníc nebolo možné vybudovať. Pravda je taká, že verejné nabíjanie, aj keď sa jedná o to pomalé, nie je v krajine zasa až tak populárne a ľudia viac preferujú domáce nabíjačky.

Ako píše Techzle, na jednu verejnú nabíjaciu stanicu pripadá až 10 domácich nabíjačiek a tak je možné, že v roku 2030 by bolo z milióna verejných nabíjacích staníc množstvo takých, ktoré by boli prakticky nevyužívané.

Automobilový priemysel si ale myslí niečo iné. Nabíjacia stanica, to nie je čerpačka, ktorá keď nemá dennú klientelu, nemôže prežiť. Pomalá verejná AC nabíjačka stojí zlomok toho čo čerpačka, a preto na nej nemusí byť auto zapojené po väčšinu dňa.

Omnoho horšie je to však pre majiteľa elektromobilu, ak nemá k dispozícii žiadnu verejnú nabíjačku. Po novom tak Nemecko uvažuje o tom, že do konca dekády vybuduje zrejme len polovicu z pôvodného cieľa, teda cca 500 000 verejných nabíjačiek.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú