Zlatým časom streamovacích služieb odzvonilo a začína sa tvrdý boj o zákazníka. Kým väčšina globálnych hráčov doposiaľ každý kvartál zaznamenávala milióny nových predplatiteľov, základňa potenciálnych nových zákazníkov sa začala nečakane rýchlo vyčerpávať a diváci sú čoraz náročnejší.

Najnovšie to dokazuje aj prieskum Insights, ktorý ukazuje jasný posun v správaní konzumentov zábavného obsahu. Kým v minulosti od streamovacích služieb očakávali predovšetkým filmy a seriály, aktuálne už sa ich nároky začínajú zväčšovať a okrem nich chcú v ponuke vidieť aj živé športové prenosy alebo hry.

Mladí chcú hlavne hry, Netflix môže mať navrch

Prieskum vykonaný na 15-tisíc respondentoch a používateľoch digitálneho obsahu ukázal, že nemalá časť z nich je ochotná platiť si za platformy so športovou alebo hernou ponukou. Najžiadanejším obsahom síce naďalej zostáva ponuka filmov a seriálov, za prioritu ich však označila len niečo viac ako tretina opýtaných.

Druhou najžiadanejšou obsahovou skupinou je šport, za ktorý by si zaplatilo 12 % respondentov. Ďalej nasleduje hudba s podcastmi (11 %), dokumentárny obsah (9 %) a tiež hry a herné služby, ktoré by si predplatilo približne 7 % konzumentov.

Prieskum ukazuje, že športové prenosy a hry zároveň vedia uspokojiť dopyt širokej skupiny používateľov. Kým starší diváci v obsahu vyhľadávajú šport, u mladých cítiť chuť práve po hrách. Medzi opýtanými vo veku od 18 až 34 rokov hry tvoria druhú najsilnejšiu skupinu hneď po filmoch a seriáloch a za najzaujímavejšie ich v tejto vekovej skupine označilo 15 % opýtaných.

Netflix vstupuje do sveta videohier, myslí to vážne

Tento trend si začal všímať aj Netflix, ktorý ako prvá veľká streamovacia služba do svojho obsahu začal integrovať aj hry. Gigant do rizika vstupuje vo veľkom a okrem odkúpenia niekoľkých herných spoločností či exkluzívnej spolupráce s herným kolosom Ubisoft aktuálne Netflix otvoril aj svoje prvé vlastné vývojárske štúdio.

Záujem používateľov Netflixu o hry zatiaľ necítiť a podľa prieskumov hernú sekciu vyskúšalo len menej ako 1 % všetkých jeho predplatiteľov. To však stále predstavuje viac než 2 milióny konzumentov a táto skupina by mohla narastať. Ak sa tak stane, Netflix bude mať oproti konkurencii výraznú výhodu.

Šport už vidieť aj u nás

Streamovacia služba číslo jeden naopak zatiaľ úplne ignoruje športové prenosy, ktoré pomerne veľkoryso na veľkých trhoch necháva svojej konkurencii. Lídrom v zámorí je spoločnosť Disney so svojou službou ESPN+, čoraz viac sa však o športové prenosy bijú aj ďalší – Apple napríklad v zámorí vysiela baseballovú ligu MLB, HBO Max zasa futbal.

Určite nezmeškaj
Slovákom zobrali šport zadarmo. Najväčšie TV prenosy sú platené a budúcnosť je ešte horšia

Trend vysielania športových prenosov na streamovacích službách pomaly vidieť aj u nás. Skupina Markíza na Voyo ponúka pestrú paletu športových podujatí, pridať sa chce aj JOJ s JOJ Play, ktorá sa rovnako plánuje zintenzívniť premietanie športov na svojej platforme.

Problémom športových prenosov sú však hlavne licenčné práva, ktoré majú promotéri podpísané s rôznymi televíziami po celom svete. Aj keď by teda napr. Netflix pridal živé prenosy Formuly 1, napríklad v Británii, Taliansku či Nemecku, kde má licenciu na dlhé roky dopredu stanica Sky, by ich do knižnice mohla zaradiť len veľmi ťažko. S NHL či Ligou majstrov je to obdobné.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP