Predaj elektrického pohonu skokovo stúpol. Nemci mu dali druhú šancu, diesel utrpel porážku
Nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu (KBA) zaznamenal v januári 34 498 nových registrácií elektrických vozidiel. Oproti decembru došlo len k miernemu nárastu, no medziročné porovnanie odhalilo skokový rast o 53,5 %, čo predstavuje 12 024 vozidiel navyše v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Tento nárast je však výsledkom nízkeho štartovacieho bodu – v januári 2024 došlo k prudkému poklesu registrácií po zrušení štátnej podpory na nákup elektromobilov pre súkromných zákazníkov. Odvtedy sa situácia stabilizovala a pohybuje sa okolo 35 000 vozidiel mesačne. V porovnaní s decembrom 2024 pribudlo v januári 937 nových elektrických áut. Na tému upozornil Electrive.
Elektromobily predbiehajú dieselové vozidlá
Aj keď sa elektrické vozidlá tešia medziročnému rastu, celkový automobilový trh v Nemecku klesol o 2,8 %. KBA eviduje celkom 207 640 nových registrácií automobilov všetkých typov pohonu. Elektrické vozidlá pritom dosiahli 16,6 % trhového podielu, čo je zlepšenie oproti celoročnému priemeru 13,5 % bez dotácií v roku 2024.
K elektrickým vozidlám sa pridalo ďalších 17 712 plug-in hybridov, ktoré dosiahli podiel 8,5 % na trhu. Táto kategória zaznamenala 23,1 % rast oproti januáru 2024. Spolu s čisto elektrickými autami tak vozidlá s nabíjacím pripojením tvorili viac než štvrtinu všetkých nových registrácií.
Čisté benzínové autá stále vedú v počte nových registrácií (62 358 vozidiel), no ich podiel na trhu klesol na 30 % – medziročne stratili 23,7 %. Hybridy vrátane plug-in variantov však už benzínové vozidlá prekonávajú s podielom vyše 37 %. Čisto dieselové vozidlá dosiahli 32 956 registrácií, teda 15,9 % podiel, čo je pokles o 19,5 %. Počet registrácií LPG vozidiel dosiahol iba 859 (0,4 %).
Zaujímavým faktom je, že v januári neboli registrované žiadne vozidlá na zemný plyn ani vodík. Priemerné emisie CO₂ na nových autách pritom medziročne klesli o 9,5 %, no zostávajú na úrovni 113,6 g/km, čo je stále nad cieľom EÚ (95 g/km).
Na čele stále Tesla
Tesla si aj napriek poklesu o 59,5 % udržala prvenstvo medzi čisto elektrickými značkami s 1 277 registráciami. MG Motor, ktorý ponúka aj hybridy, mohol Teslu dokonca predbehnúť s 1 645 registráciami. Smart zaznamenal 490 nových elektrických registrácií (-58,5 %), zatiaľ čo Polestar rástol o 113,6 % (235 kusov).
Čínsky výrobca BYD vykázal tiež 235 registrácií (+69,1 %), Leapmotor debutoval na nemeckom trhu so 155 registráciami. Medzi ďalšie značky patrili Xpeng (94), Vinfast (28), Lucid (19), Nio (18) či Cadillac (14).
Pozoruhodné je prvé registrovanie modelu Fisker Ocean napriek dlhotrvajúcej insolventnosti výrobcu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Slovensko čelí prívalovým povodniam: Intenzívne lejaky a búrky zaplavujú cesty a polia, SHMÚ vydal výstrahy
Kim Čong-un drží svet na špičkách: Pripravuje dôležité vyhlásenie, má sa týkať jadrových zbraní
Na hraniciach Česka a Slovenska sa prehnalo tornádo. Meteorológovia vysvetľujú, či hrozí nebezpečenstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP