Definitívny koniec. Ďalší obľúbený model auta Slovákov bude dostupný už len ako elektromobil
VW zrýchľuje tempo elektrifikácie svojej modelovej rady. Portál InsideEVs prišiel s informáciou, že ďalšia generácia VW Tiguan, najpredávanejšieho SUV značky, už bude elektrická. Stať sa tak má v roku 2026.
Rok 2025 bude rokom množstva dlho očakávaných elektrických noviniek. Automobilka VW má na tento rok naplánovaných niekoľko premiér, medzi ktorými by mal byť aj kompaktný elektromobil s lákavou cenovkou.
Ako pred pár dňami informoval Electrek, týmto vozidlom by mohol byť nový VW Golf, ktorý takisto čaká elektrická budúcnosť.
Nová platforma prinesie elektromobilitu pre širšie masy ľudí
Informáciu o elektrickom Tiguane priniesol ako prvý nemecký Handelsblatt. Plány o vývoji stredne veľkého elektrického SUV pochádzajú priamo od vedenia automobilky a potvrdil ich aj hovorca nemeckého výrobcu áut.
Novinka, ktorú uvidíme už do troch rokov, bude postavená na novej vylepšenej platforme MEB Plus, ktorá prinesie podstatne lepšie parametre a aj cenu. Na rovnakej platforme by mal stáť aj očakávaný elektrický Golf.

Základom platformy by mala byť LFP batéria a autá by sa mali zvládnuť nabíjať výkonom 200 kW. S veľkou pravdepodobnosťou tak pôjde o 400 V architektúru, akú používa VW na súčasnej platforme MEB. Na 400 V architektúre fungujú aj vlajkové modely Mercedesu či Tesly.
Sériová výroba elektrického Tiguanu by mohla začať už v roku 2026 a auto bude schádzať z linky vo Wolfsburgu.
VW sa nechce vzdať ikonických názvov
Ako uviedol CEO automobilky Thomas Schäfer na autosalóne v LA, Golf a GTI sú dva ikonické názvy a aj keď VW plánuje v rámci elektromobility pokračovať s názvoslovím ID, tieto dve označenia budú žiť aj v elektrickej dobe, píše Autocar. Aj preto sa predpokladá, že pripravovaný „ľudový“ elektromobil by mohol niesť práve tento ikonický názov, čím by zároveň mohol prebrať štafetu po extrémne populárnom spaľovacom Golfe.

Príchod elektrického Golfu navyše neznamená zánik modelu ID.3, ktorý sa považoval za „elektrickú dvojičku“ najpredávanejšieho auta v Európe. Schäfer tvrdí, že tieto dva modely môžu pokojne existovať bok po boku. ID.3 totiž automobilka nikdy nepovažovala za nástupcu Golfu, skôr ide o elektrickú verziu modelu Golf Plus.
Svoje tvrdenia so zachovaním názvu Golf obhájil tým, že aj novinka VW ID. Buzz si ponecháva ikonický názov a že nie všetky elektromobily z rodiny ID musia mať za týmito písmenami číslo. Nástupca najpredávanejšieho auta v Európe sa tak zrejme bude volať VW ID. Golf.
Rok 2023 bude patriť sedanu ID.7
Predstavenie vyššie spomenutých noviniek je ešte ďaleko. Už tento rok sa ale môžeme tešiť na predstavenie „elektrického Passatu“, ktorý dostal pomenovanie VW ID.7. Automobilka nám pred pár týždňami odhalila kompletný interiér, čo nasvedčuje, že jeho premiéra je už naozaj blízko.
VW vypočul prosby fanúšikov a zákazníkov, ktorí vo veľkom kritizovali interiér modelov z rodiny ID. Predovšetkým šlo o kritiku používateľskej prívetivosti, respektíve ovládania klimatizácie. Panel na ovládanie totiž nebol v elektromobiloch ID. podsvietený, čo extrémne sťažovalo nastavovanie klimatizácie v noci.

VW ID.7 dostane novú 15″ obrazovku infotainmentu. Zmenou prešiel aj panel ovládania klimatizácie, ktorý je po novom podsvietený, a používateľské rozhranie dostane nový dizajn.
Auto tiež dokáže rozpoznať, kedy sa vodič blíži k vozidlu a ešte predtým než doň nasadne, začne kúriť alebo klimatizovať interiér. Až prax ale ukáže, ako bude táto funkcia užitočná a či skôr nebude dochádzať k nechcenému zapínaniu klimatizácie len preto, že majiteľ prešiel okolo auta s kľúčom vo vrecku.

ID.7 disponuje inteligentnými výduchmi klimatizácie, ktoré dokážu smerovať teplý či studený vzduch. Napríklad v prípade, ak vodič vysloví hlasový povel „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky!“, auto okamžite zapne vyhrievanie volantu a výduchy nasmeruje na ruky vodiča, aby na ne priamo prúdil teplý vzduch.
Podobných funkcií a vychytávok klimatizácie bude viac, pričom každý z používateľov si môže nastaviť vlastný profil, v ktorom sa dá upraviť smer a rýchlosť prúdenia vzduchu. Na koncepte ešte stále vidieť nie veľmi obľúbený volant s dotykovým ovládaním, ktorého sa VW takisto plánoval vzdať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

KVÍZ: Len 10% Slovákov zvládne náročný test z biológie. Ak zlyháš na 1. otázke, vráť sa späť do školskej lavice

Pokuta 20 000 eur a zákaz lietania na 4 roky. Cestovanie po Európe sa mení, čakajú ťa prísnejšie pravidlá (PREHĽAD)

Zomrela Oľga Feldeková, potvrdil jej syn. Ľubomír Feldek podľa rodiny správu ešte nespracoval a myslel si, že žije

Po 30-tke telo chátra, každú dekádu stratíš 8% svalov: Odborníci odporúčajú jedinú zbraň, ktorá všetko zvráti

AI ti vezme prácu skôr, než povieš „junior“: Bývalý Bezosov poradca radí 1 trik, vďaka ktorému ťa nikdy nenahradí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
Elon Musk: Európska únia by mala byť zrušená. Táto otravná vec pomaly dusí Európu k smrti
Vláda európskej krajiny definitívne pochovala ropu. Schválila zmenu, ktorá otočí celú ich ekonomiku
Slovensko dostane nové vlaky. Batérie nahradia dieselové súpravy, prinesú eko dopravu do regiónov
AI vládne vianočným nákupom. Inteligentné nástroje dokážu odporučiť a zaplatiť darčeky
Veľký deň pre našu ekonomiku: Slovensko sa stane jedným z kľúčových dodávateľov munície pre Európu
Ušetria až 90 % energie. Veľmoc sa pripravuje na technologický prevrat, odporcov však pribúda
Veľký operátor na Slovensku predbehlo zvyšok Európy. Zavádza budúcnosť internetu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

KVÍZ: Len 10% Slovákov zvládne náročný test z biológie. Ak zlyháš na 1. otázke, vráť sa späť do školskej lavice

Pokuta 20 000 eur a zákaz lietania na 4 roky. Cestovanie po Európe sa mení, čakajú ťa prísnejšie pravidlá (PREHĽAD)

Zomrela Oľga Feldeková, potvrdil jej syn. Ľubomír Feldek podľa rodiny správu ešte nespracoval a myslel si, že žije

Po 30-tke telo chátra, každú dekádu stratíš 8% svalov: Odborníci odporúčajú jedinú zbraň, ktorá všetko zvráti

