Ďalšia automobilka v SR? Rusi chcú blízko Bratislavy vyrábať extrémne lacné elektromobily
Zuajímavé správy priniesol portál TeslaMagazín.sk. Ruské ministerstvo priemyslu a obchodu informovalo formou tlačovej správy, že spoločnosť Zetta LLC rokuje so slovenskou firmou Beta Car o distribúcii a výrobe lacného elektromobilu Zetta CM1 na Slovensku.
Aktualizácia 24.9.
O poskytnutie bližších informácií sme oslovili priamo spoločnosť Beta Car, ktorá však redakcii FonTech.sk vzhľadom na prebiehajúce rokovania nemôže poskytnúť viac detailov. Viac nám k tomuto možnému partnerstvu povie hneď, ako to situácia umožní.
Pôvodný článok
Slovenská spoločnosť je v hre stať sa kľúčovým distribútorom a možno aj výrobcom extrémne lacného mestského elektromobilu z Ruska. Zetta CM1 sa má totiž na domácom trhu predávať za 450 000 rubľov, čo je v prepočte približne 5 000 €.
Podobné autá sú zatiaľ na našom trhu pomerne málo rozšírené. Prípadná dohoda medzi generálnymi riaditeľmi oboch spoločnosti by však mohla tento fakt nadobro zvrátiť. Ako informuje SputnikNews, aj výrobu malého elektrického autíčka postihla pandémia koronavírusu.
Spoločnosti Zetta nedostala v Rusku pôžičku na začatie výroby vo výške 100 miliónov rubľov (1,12 milióna €). Automobilka tak musela začať hľadať nového investora a obchodný zástupca firmy, Sergej Stupar, ho možno našiel práve na Slovensku.
Na Slovensku sú podľa jeho slov veľmi priaznivé podmienky pre ruské spoločnosti. Navyše nás spomedzi okolitých krajín považujú za automobilovú veľmoc a Slovensko má tiež veľmi dobrú polohu v rámci logistiky. Od nás by sa totiž mali elektromobily distribuovať do zvyšku Európy.
Riaditelia oboch spoločností medzi sebou komunikovali online a podľa dostupných informácií si vymenili množstvo technických informácií a postupne začnú vypracovávať dílerskú zmluvu, ktorá zastreší celú distribúciou. Vedenie automobilky Zetta tiež plánuje návštevu Beta Car v sídle v Pezinku, kde by si mali firmy pozrieť priestory a zhodnotiť možnosti výroby u nás. Beta Car oslovil FonTech.sk so žiadosťami o zodpovedanie otázok, v prípade odpovedí budeme článok aktualizovať.
Zetta CM1 je na prvý pohľad veľmi sympatické vozidlo pre dve osoby s dĺžkou 3,04 m, šírkou a výškou 1,6 m a s rázvorom na úrovni 2 metrov. Batérie nakupuje automobilka z Číny, no všetky ostatné komponenty pochádzajú z Ruska.
O pohon sa má starať dvojica elektromotorov na prednej náprave, ktorá poskytne maximálny výkon 72,4 kW a maximálnu rýchlosť 120 km/h. Manažment spotreby je podľa údajov výrobcu na veľmi dobrej úrovni, pričom batéria s kapacitou 10 kWh postačí na dojazd okolo 200 km, čo je na mestské približovadlo solídna hodnota aj vzhľadom k cenovej politike.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP